مقایسه گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس با گوشی گلکسی S22 اولترا

 مقایسه گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس با گوشی گلکسی S22 اولترا

در این مقاله به مقایسه گوشی آیفون ۱۳ pro max با گلکسی S22 اولترا می‌پردازیم.

مقایسه عملکرد گوشی‌های هوشمند خصوصا در برند اپل و سامسونگ، همیشه یکی از جذاب‌ترین موضوعات در  زمینه تکنولوژی گوشی‌ها بوده است. بین طرفداران این دو گوشی پرچم‌دار، جنگی از جنس مقایسه درگرفته است.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

مقایسه طراحی آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

طراحی بدنه سامسونگ S22 اولترا در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو مکس صیقلی‌تر است. در پشت گوشی S22 اولترا طراحی ماژول دوربین با لنزهای درشتش توجه را به خود جلب کرده و خودنمایی می‌کند. در حالی که طراحی ماژول دوربین‌های ۱۳ پرو مکس از بدنه جداتر و مانند خانه‌ای لنزها را در خود جای داده است.

یکی دیگر از مواردی که طراحی این دو گوشی را از هم متمایز می‌کند، نداشتن ناچ در صفحه گوشی S22 اولترا است. با این که ناچ در صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس کوچکتر شده و کمتر حواس را هنگام دیدن ویدیو به خود جلب می‌کند، ولی به هر حال هنوز هم وجود دارد.

با اینکه انحنای صفحه نمایش S22 اولترا به زیبایی آن افزده است اما گاهی اوقات تایپ کردن را دچار مشکل می‌کند. در حالی که صفحه نمایش ۱۳ پرو مکس کاملا صاف بوده که در دست گرفتنش را کمی راحت‌تر می‌کند.

مقایسه صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

صفحه نمایش آمولد این دو گوشی پرچم‌دار بسیار جذاب هستند. نمی‌توان ایراد خاصی از هیچکدام گرفت. ولی شاید در برخی موارد، گلکسی S22 اولترا بهتر عمل کرده باشد.

صفحه نمایش گلکسی S22 اولترا نور بیشتری دارد. در آزمایش‌های انجام شده مشخص شد که پرچم‌دار سامسونگ دارای روشنایی ۱۳۵۹ نیت است و ۱۳ پرو مکس ۱۰۳۸ نیت را به همراه دارد. در حالی که آیفون ۱۳ پرو مکس از نظر دقت رنگ عملکرد بهتری داشته است.

مقایسه طراحی آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

دوربین‌ سامسونگ s22 و آیفون ۱۳ پرو مکس

گوشی پرچمدار S22 اولترا با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسی با گوشی مقابل وارد جنگ شده است. این لنز نسبت به لنز گوشی پرچم‌دار قبلی سامسونگ یعنی S21 Ultra بزرگتر شده تا بتواند نور بیشتری را جذب کند. این سنسور به وسیله یک لنز  ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو همراهی شده است. لنز تله فوتو قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابر و ۱۰۰ space zoom برابری را دارد.

در طرف دیگر ۱۳ پرو مکس با ماژول سه تایی از لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، فوق عریض و تله فوتو قرار دارد که زوم اپتیکال ۳ برابر را پشتیبانی می‌کند. لنزها در این گوشی نیز برای جذب نور بهتر، بزرگتر از قبل شده اند.

بیشتر بخوانید: آیفون ۱۳ معمولی و تمام مواردی که باید در مورد گوشی iphone 13 بدانید

در این تصویر وضوح گلبرگ‌ها و رنگ‌های طبیعی‌تر در دوربین آیفون قابل مشاهده است.

مقایسه دوربین آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

در حالت عکسبرداری در شب، گلکسی S22 اولترا تصویر شفاف و با جزئیات‌تری را به نمایش گذاشته است.

دوربین آیفون 13 پرو مکس
دوربین  گلکسی S22 اولترا آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

مقایسه عملکرد آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

گلکسی  S22 اولترا به همراه آخرین پردازنده اسنپدراگون یعنی ۸ Gen 1 وارد بازار شده است. که بهبود عملکرد چشمگیری را خصوصا در  زمینه گرافیک به نمایش گذاشته است. ولی با توجه به تست‌های انجام شده کمی از آیفون ۱۳ پرو مکس، عقب می‌ماند.

در  تست نرم‌افزار  ۳D Mark Wild Life گلکسی در گوشی سامسونگ تصاویر را با نرخ ۵۸٫۹  فریم بر ثانیه به نمایش گذاشت. این نرخ نسبت به گلکسی S21 اولترا که در همین تست امتیاز ۳۴ فریم بر ثانیه را کسب کرد، جهش بسیار بلندی برای سامسونگ به حساب می‌آید. با این حال آیفون ۱۳ پرو مکس امتیاز بالاتری را کسب کرد.

سامسونگ S22 اولترا توانست یک ویدیو ۴K را در زمان ۴۷ ثانیه به فرمت ۱۰۸۰ تبدیل کند. این سرعت قابل توجهی است با این حال، آیفون ۱۳ پرو مکس ۲۵ ثانیه این کار را سریعتر انجام داده است.

این گوشی‌های پرچم‌دار، هر دو بسیار قدرتمند هستند. ولی در آزمایش‌ها آیفون عملکرد بهتری داشته است.

خرید انواع گوشی های اپل از دی جی لند

باتری آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

باتری نسبتا بزرگ گلکسی S22 اولترا با حجم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت، انتظارات ما را در آزمایش باتری، برآورده نکرد.  در آزمایش وب گردی مداوم با روشنایی ۱۵۰ نیتی، باتری این گوشی تا ۱۰ ساعت و ۱۸ دقیقه دوام آورد. در حالی که آیفون ۱۳ پرو مکس دو ساعت بیشتر از پرچم‌دار سامسونگ همراه ما بود.

یکی از مزایای باتری S22 اولترا شارژر ۴۵ واتی آن است. آیفون ۱۳ پرو مکس دارای شارژر ۲۰ واتی است. S22 اولترا در ۲۰ دقیقه به نیمی از ظرفیت خود و پرچمدار جدید اپل در ۳۰ دقیقه به همان مقدار می‌رسد.

امتیازات دو گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

امتیاز آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا آیفون 13 پرو مکس با گلکسی S22 اولترا

خرید انواع گوشی از سایت فروشگاهی دی جی لند

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *