گجت پوشیدنی پایش قند خون

 گجت پوشیدنی پایش قند خون

گجت پوشیدنی پایش قند خون  Supersapience یک پاینده قند خون در لحظه است. آیا این گجت می‌تواند ۲۴ ساعت و هر روز هفته با رصد کردن قند خون، به تغذیه صحیح کمک کند.

چه در حال تلاش برای رسیدن به مدال طلای المپیک باشید، چه تنها بخواهید به تناسب اندام برسید. تغذیه مناسب کلید رسیدن شما به هدف‌تان است.

علم تغذیه برای هر شخص و هر بدن کارکرد متفاوتی دارد. در نتیجه نمی‌توان از برنامه غذایی یک نفر  برای شخص دیگری بهره برد.

تنها ماده غذایی که بدن برای زندگی و تغذیه به آن نیاز دارد، گلوکوز است. هر غذایی که مصرف می‌کنیم در نهایت به گلوکوز تبدیل می‌شود. پس دانستن مقدار ورود این ماده به خون از اهمیت بالایی برخوردار است.

این  دستگاه‌های پایش قند خون با قرار گرفتن روی پوست، به وسیله بلوتوث و NFC به طور هم‌زمان و مداوم، قند خون را اندازه می‌گیرند. با این توانایی، کاربر می‌تواند تاثیر مواد غذایی دریافتی برای تامین انرژی را، در لحظه مورد مطالعه قرار دهد.

گجت پوشیدنی پایش قند خون

گجت پوشیدنی پایش قند خون برای چه افرادی کاربرد دارد

در ابتدا این دستگاه‌ها برای پایش قند خون، به صورت دقیق و قابل اعتماد در  افرادی دارای علائم دیابت، و زیست بهتر و سلامت‌تر بیماران دیابتی طراحی شدند. سپس برخی از کمپانی‌ها تصمیم گرفتند که طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای باشد که برای همه و نه تنها بیماران دیابتی مفید واقع شوند. با این دیدگاه، استفاده‌هایی از قبیل ورزش و تناسب اندام  به گجت پوشیدنی پایش قند خون اضافه شد.

قند خون-گجت پوشیدنی پایش قند خون

گجت پوشیدنی پایش قند خون Supersapience

گجت پوشیدنی پایش قند خون Supersapience یکی از این دستگاه‌ها است. کمپانی سازنده این گجت، در آتلانتا و سال ۲۰۱۹ توسط آقای Phil Southerland یکی از مغزهای متفکر تیم دوچرخه سواران دیابتی  Novo-Nordiskراه اندازی شد.

هدف کمپانی مطالعه ورزشکاران و نوع تغذیه آنان است تا اثربخش بودن فعالیت‌شان در سلامتی و نوع سوخت و ساز بدن را بسنجند. گجت پوشیدنی پایش قند خون در این مطالعات هسته مرکزی است.

دیابت-گجت پوشیدنی پایش قند خون

این دستگاه چطور کار می‌کند

Supersapience دارای حسگرهای زیستی است. هر حسگر بالای بازو قرار گرفته و یک رشته بسیار باریک را برای اندازه‌گیری لحظه‌ای قند خون به زیر پوست می‌فرستد. با استفاده از مایع سلولی به صورت هم‌زمان، قند خون اندازه‌گیری خواهد شد.

اطلاعات قند خون، از طریق بلوتوث یا NFC به نرم‌افزار  Supersapience فرستاده می‌شود. این نرم‌افزار برای سیستم عامل‌های اندروید و ios در دسترس است.

از طریق نرم‌افزار می‌توان، هنگام ورزش و فعالیت، تغییر در قند را مشاهده کرد. کار با نرم‌افزار Supersapience کمی پیچیده است. ولی بعد از چند روز استفاده، استفاده از آن راحت‌تر می‌شود.

درجه حرارت در عملکرد این محصول نقش مهمی دارد. کمترین درجه حرارتی که گجت پوشیدنی پایش قند خون Supersapience می‎تواندعملکرد درستی داشته باشد، ۴٫۵ درجه سلسیوس است.

گجت پوشیدنی-گجت پوشیدنی پایش قند خون

Supersapience چطور به پوست وصل می‌شود

وارد کردن سوزن‌ به زیر پوست برای اتصال، کمی شبیه به فیلم‌های آینده‌گرایانه است. عادت کردن به این موضوع، کمی به زمان نیاز دارد. برای یادگیری، بهتر است کسی برای اتصال Supersapience به کاربر کمک کند.

یک اپلیکاتور، همراه Supersapience در جعبه قرار دارد. اپلیکاتور، حسگر و سوزن ترسناکش را می‌گیرید. کاربر آن را به قسمت بالایی بازو، فشار می‌دهد. به این صورت سوزن داخل پوست می‌شود. این اپیلیکاتور، بی‌شباهت به مهر کارمندان اداره مهاجرت نیست.

جدا از ترسی ابتدایی که همه ممکن است آن را تجربه کنند، قرار دادن این سوزن در پوست، به هیچ عنوان درد ندارد. با داشتن چسبی مقاوم، به کاربر اجازه به شنا و حمام رفتن را می‌دهد.

دیدن تغیر سطح قند خون و واکنش بدن، بعد از خوردن یک بستنی مگنوم می‌تواند بسیار جذاب باشد.

دنیای علم هر روز چیزی برای شگفت‌زده کردن ما به همراه دارد. شاید تولید شدن همچین دستگاهی، سال‌ها پیش، تنها در فیلم‌های علمی تخیلی دیده می‌شد.

بیشتر بخوانید: ۵ “قابلیت سیستم عامل اندروید” که شاید نمی دانستید

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *