گوشی گلکسی A21s سلیقه همگانی

 گوشی گلکسی A21s سلیقه همگانی

گلکسی A21s یکی از ارزان قیمت‌ترین گوشی‌های این برند کره‌ای است. خرید گوشی سامسونگ با تولید این مدل برای طرفدارانش بسیار آسان شده است.
شرایط فعلی جهان شاید کمی غیر قابل پیش‌بینی شده باشد، ولی چیزی که همیشه می‌توان از آن اطمینان کامل داشت، بمب‌باران دنیای گوشی‌های هوشمند، توسط سامسونگ است. به راحتی رکورددار بیشترین تولید مدل‌های گوناگون گوشی هوشمند در سراسر جهان است.
گلکسی A21s شاید بین بهترین گوشی‌ها و ارزان‌ترین بین تمامی برندها در بازار نباشد؛ ولی قطعا بین خانواده گلکسی یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افرادی است که تمایلی به پرداخت مبالغ بالا برای خرید گوشی ندارند.

خرید گوشی گلکسی A21s

مواردی که باید در مورد A21s بدانیم

در نگاهی کلی تفاوت‌های بین این گوشی و گوشی‌های پرچمدار در استفاده‌های روزانه و ساده، نسبتا جزئی است.
دارای صفحه نمایش LPS بارزولوشن پایین ۷۲۰p است. این رزولوشن خیلی چشمگیر نیست. صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی این گوشی، در دسته نمایشگر‌های بزرگ قرار می‌گیرد.
پردازنده هشت هسته‌ای Exynos 850 و رم ۳ گیگابایتی به راحتی از پس انجام کارهای روزانه بر می‌آید. جدا از مشخصات معمولی، سامسونگ تمام توان خود را در ساخت دوربین‌های این گوشی اقتصادی به کار برده است. با توجه به قیمت گوشی، باید گفت که کار تاثیرگذاری انجام داده است. بین بهترین دوربین‌ها قرار نمی‌گیرد، ولی بهترین، در قیمت خود است.
دارای دوربین اصلی و قدرتمند ۴۸ مگاپیکسلی، لنز گسترده، سنسور عمق سنج و لنز ماکرو است. به محض بیرون آوردن از جعبه، اندروید ۱۰ به عنوان سیستم عامل گوشی، شناخته می‌شود.

گوشی گلکسی A21s

طراحی و ویژگی‌های کلیدی A21s

در مورد طراحی گلکسی A21s می‌توان گفت که به زیبایی و چشمگیری باقی گوشی‌های سامسونگ است. جنس بدنه از پلاستیک است. با این که در لایه‌های شیشه‌ای محافظ قرار نگرفته است، ولی چیزی از زیبایی کم ندارد.
حاشیه صفحه نمایش در فرم مینیمال‌ و ساده‌ترین حالت طراحی شده است. دوربین جلو به صورت پانچ در گوشه قرار دارد که اصلا جلب توجه نمی‌کند.
یک سنسور اثر انگشت در پشت گوشی قرار گرفته و دوربین جلو خاصیت بازگشایی گوشی از طریق تشخیص چهره را دارد. انحنای دور گوشی، در دست گرفتن آن‌ را آسان‌تر کرده است. ماژول دوربین چهارگانه گلکسی A21s و فلش در گوشه سمت چپ و بالا قرار گرفته است.
این گوشی در سه رنگ تولید شده است. مشکی، سفید و آبی، هر سه رنگ دارای افکتی شبیه به رنگین کمان هستند که به زیباتر شدن گوشی، کمک شایانی کرده است.
گلکسی A21s برای شارژ از یک درگاه USB Type C استفاده می‌کند. کنار آن جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و یک جایگاه اسپیکر قرار گرفته است. کلید‌های حجم صدا و خاموش و روشن در سمت راست گوشی جای دارند.
در سمت چپ، درگاه سیم کارت و حافظه خارجی micro SD قرار گرفته است. سینی سیم کارت به صورت اشتراکی است. به این مفهم که نمی‌توان به صورت هم‌زمان، دو سیم کارت و یک کارت حافظه را در اختیار داشت. باید بین کارت حافظه و سیم کارت دوم، یکی را انتخاب کرد. این گوشی کارت حافظه را تا ۵۱۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی گلکسی A54، از طراحی تا مشخصات فنی

گوشی گلکسی A21s

صفحه نمایش گلکسی A21s

سامسونگ برای اینکه هزینه‌های تولید را کاهش دهد تا بتواند قیمت گوشی اقتصادی خود را پایین بیاورد، برای ساخت صفحه نمایش A21s از پنل PLS استفاده کرده است.
رزولوشن صفحه نمایش ۱۶۰۰ در ۷۲۰ است، که برای گوشی‌های مدرن، عدد قابل توجهی به حساب نمی‌آید. زیرا که همرده‌های این گوشی مثل Redmi Note 9 از پنل‌های full HD بهره می‌برند.

گوشی گلکسی A21s سلیقه همگانی

عملکرد و باتری گلکسی A21s

عملکرد گلکسی A21s با توجه به پردازنده Exynos 850 و رم ۳ گیگابایتی نشان می‌دهدکه کارهای روزانه را بدون مشکل انجام می‌دهد. ولی نمی‌توان انتظار سرعت پردازنده‌هایی مثل اسنپدراگون را از آن داشت. در نوع خود، نسبت به گوشی‌های هم رده، سریع‌ترین نیست. ولی عملکرد قابل قبولی دارد. تنها در زمان روشن شدن کمی با کندی همراه است.
اگر به باتری اهمیت می‌دهید. باید بگویم که خرید گوشی گلکسی A21s شما را پشیمان نمی‌کند. باتری این گوشی با استفاده‌های روزمره، نزدیک به ۲۴ ساعت دوام دارد که بسیار شگفت‌آور است.

گوشی گلکسی A21s سلیقه همگانی

دوربین‌های گلکسی A21s


ماژول دوربین چهارگانه این گوشی از لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با نرخ گشایش دیافراگم و نور‌گیری f/2.0، یک لنز فوق گسترده ۸ مگاپیکسلی f/2.2 ، لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی f/2.4 و سنسور سنجش عمق میدان است. دوربین سلفی یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با f/2.2 است.
به جز نرخ گشایش کمی پایین‌تر در لنز اصلی، باقی مشخصات دوربین، با redmi note 9 برابر است.
تصاویر گرفته شده در روزهای آفتابی از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند.
کیفیت تصویر برداری با دوربین‌های پشت و دوربین جلو، full HD یا ۷۲۰p است. ولی متاسفانه هیچ گزینه‌ای برای بالا بردن نرخ فریم بر ثانیه تا ۶۰ fps، وجود ندارد.

درنهایت…

گوشی گلکسی A21s کنار دیگر گوشی‌های سامسونگ به موفقیت خوبی رسیده است. انتخاب قطعات مناسب توسط سامسونگ، این گوشی اقتصادی را به یکی از بهترین گزینه‌ها بدل کرده است.
سامسونگ برای رقابت با برندهایی مثل شیائومی، که به ساخت گوشی‌های قدرتمند با قیمتی پایین مشهور هستند، به ادامه دادن سیاست ساخت گوشی‌هایی از این قبیل نیاز دارد.
اگر باتری، دوربین قدرتمند و بدنه‌ای خوش ساخت به همراه قیمت مناسب، برای خرید گوشی، برای شما از عوامل تایین کننده هستند، بی شک این گوشی مناسب است.

خرید انواع گوشی سامسونگ از سایت دی جی لند

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *