بازگردانی شماره‌های پاک شده در گوشی‌های اندرویدی، چطوری شماره های پاک شده رو برگردونم؟

 بازگردانی شماره‌های پاک شده در گوشی‌های اندرویدی، چطوری شماره های پاک شده رو برگردونم؟

بازگردانی شماره‌های پاک شده می‌تواند یکی از کارهایی باشد که خیال شما را در مورد شماره‌های مهمی که از دست دادید راحت کند. در بسیاری از موارد شماره‌هایی که پاک شده یا با گوشی جدیدتان هماهنگ نشده‌اند به راحتی قابل بازگشت هستند. برای بازگرداندن شماره‌های خود با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

بازگردانی شماره‌های پاک شده توسط حساب گوگل

وقتی برای اولین بار گوشی اندرویدی خود را روشن می‌کنید، باید حساب کاربری گوگل خود را وارد کنید تا بتوانید از خدمات گوگل بهره‌مند شوید. یکی از این خدمات، تهیه پشتیبانی از شماره تلفن‌ها است. با استفاده از این قابلیت شماره‌ها برای همیشه در سرور گوگل ذخیره می‌شوند و شما می‌توانید توسط gmail خود از طریق هر دستگاهی که حساب کاربری گوگل شما روی آن باشد، به شماره تلفن‌های خود دسترسی داشته باشید.

اگر به هر دلیلی اکانت گوگل خود را در گوشی وارد نکرده‌اید، این روش بازگردانی شماره‌های پاک شده برای شما پاسخگو نخواهد بود. پس اگر تا کنون با مشکل پاک شدن شماره‌ها مواجه نشده‌اید، بهتر است حساب کاربری گوگل خود را با گوشی همسو کنید تا نگران پاک شدن شماره‌ها نباشید.

بیشتر بخوانید: ۴ روش برای حل مشکل iMessage و فعال کردن آن در آیفون، آیپد و مک بوک

بازگردانی شماره‌های پاک شده توسط حساب گوگل

استفاده از کامپیوتر و گوشی برای بازگرداندن شماره‌های پاک شده

برای بدست آوردن مجدد شماره‌ها می‌توانید هم از طریق گوشی و هم از طریق کامپیوتر اقدام کنید.  صفحه حساب کاربری گوگل را باز کنید.اگر از طریق کامپیوتر وارد حساب کاربری شده‌اید، مطمئن شوید که همان حساب روی گوشی فعال باشد تا بازگردانی شماره‌های پاک شده برای شما در دسترس قرار بگیرد.

استفاده از کامپیوتر و گوشی برای بازگرداندن شماره‌ها-بازگردانی شماره‌های پاک شده

  • از طریق منوی بالای صفحه که هم در گوشی و هم در کامپیوتر موجود است به قسمت People and Sharing بروید.  بعد به قسمت Contacts از پایین صفحه پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.اگر از قبل اکانت شما روی گوشی یا کامپیوتر فعال است و نیازی به log in ندارید، می‌توانید به راحتی با رفتن به contacts.google.com بروید.

استفاده از کامپیوتر و گوشی برای بازگرداندن شماره‌ها-بازگردانی شماره‌های پاک شده

  • در قسمت Contacts تمامی شماره‌هایی که در حساب گوگل شما ذخیره شده، قابل مشاهده است. در منوی کانتکت به قسمت Trash بروید. در این قسمت می‌توانید تمام شماره‌هایی که به تازگی پاک شده‌اند را مشاهده کنید.

استفاده از کامپیوتر و گوشی برای بازگرداندن شماره‌ها-بازگردانی شماره‌های پاک شده

  • برای بازگردانی شماره‌های پاک شده، در قسمت Trash روی شماره مورد نظر بزنید. یک منو باز خواهد شد که دارای گزینه Delete for ever  به معنای پاک کردم همیشگی و گزینه Recover با معنای بازگردانی شماره‌های پاک شده است. با زدن این کلید، شماره به لیست کانتکت دوباره اضافه خواهد شد.
  • به قسمت contacts گوشی بروید و ار بازگشتن شماره مطمئن شوید. اپلیکیشن phone را باز کرده و Contacts را انتخاب کنید. شماره مورد نظر را جستجو کنید. مطمئن شوید که نرم‌افزار دفتر تلفن نسخه گوگل را بازکرده باشید. در برخی از گوشی‌ها هم دفترچه تلفن گوشی و هم دفتر تلفن خود گوشی، موجود است.

مسیر بازگردانی شماره‌های پاک شده در یک نگاه

Google Accounts page > People & Sharing > Contacts > Contacts > Menu > Trash.

نحوه فعال‌سازی Back Up در گوگل

فراموش نکنید برای اینکه بتوانید از  بازگردانی شماره‌های پاک شده استفاده کنید باید از قبل قابلیت Back up گوگل را روشن کرده باشید. برای روشن کردن این قابلیت، Setting گوشی را باز کنید. روز گزینه System  زده و گزینه Back up to Google Drive را روشن کنید. با استفاده از این قابلیت دیگر نگران پاک شدن شماره‌ها و smsها نباشید.

بیشتر بخوانید: چطوری SMS را در اندروید بازیابی کنیم؟ معرفی نرم‌افزارهای ریکاوری SMS در اندروید

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *