۶ نمونه از برندهای معروف مادربرد در سراسر جهان

 ۶ نمونه از برندهای معروف مادربرد در سراسر جهان

مادربرد (Motherboard) از مهمترین و اصلی‌ترین قطعات کامپیوتر به‌حساب می‌آید که وظیفه نگهداری و ایجاد ارتباط بین قطعات حساس از قبیل پردازنده مرکزی (CPU)، رم، کارت گرافیک، مانیتور، کیبورد و … را برعهده دارد؛ بنابراین افرادی که به دنبال خرید کامپیوتر هستند، باید به برند سازنده مادربرد و کیفیت ساخت آن دقت ویژه‌ای داشته باشند تا در کنار برآورده کردن نیازهای کنونی، در آینده امکان ارتقای سیستم برای آن‌ها فراهم شود. عملکرد و توانایی مادربرد کامپیوتر تحت تاثیر فاکتورهایی چون تکنولوژی‌های گوناگون و استانداردهایی مانند اترنت، SATA، USB و PCIE تعیین خواهد شد. امروزه کمپانی‌های مختلفی در سراسر جهان در زمینه طراحی و تولید مادربرد کامپیوتر مشغول فعالیت هستند که از برندهای معروف مادربرد، می‌توان به ایسوس، ام اس آی، اینتل، ازراک، گیگابایت، بایوستار و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: مشکل صدای کامپیوتر را چگونه پیدا کنیم؟

برندهای معروف مادربرد

در اینجا تلاش خواهیم کرد تا به معرفی برندهای معروف مادربرد و خصوصیات هر کدام بپردازیم؛ بنابراین چنانچه قصد خرید کامپیوتر را دارید و کیفیت مادربرد برایتان حائز اهمیت است، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برندهای معروف مادربرد

وجود یک مادربرد باکیفیت از برندهای مطرح دنیا برای کامپیوتر و PC بسیار حائز اهمیت خواهد بود. شرکت‌های معتبر و معروف تولید و عرضه مادربرد همواره در تلاش هستند تا محصولی باکیفیت و با مشخصات منحصر به‌فرد روانه بازار کنند. در ادامه به معرفی کامل و جامع ۶ نمونه از برندهای معروف مادربرد می‌پردازیم:

مادربرد برند ازراک (ASRock)

کمپانی ازراک که سهم عمده از بازار کارت گرافیک را به خود اختصاص داده است، در زمینه تولید مادربرد هم تمرکز ویژه‌ای دارد. این برند تایوانی در سال ۲۰۰۲ میلادی توسط ایسوس فعالیت خود را آغاز کرده است که به مرور زمان فعالیت مستقلی را با تولید مادربردهای باکیفیت، نوآورانه و رده بالا ادامه داد. ارزاک از برندهای معروف مادربرد در جهان محسوب می‌شود؛ محصولات این شرکت مورد توجه کاربران معمولی، تجاری و گیمرها قرار گرفته است. از مزایای مادربرد ازراک نسبت به رقبا، می‌توان به قیمت مقرون به‌صرفه، کیفیت ساخت عالی و ارائه‌ سریع آپدیت‌های بایوس (BIOS) اشاره کرد. لازم به ذکر است که یکی از ایراداتی که کاربران از مادربردهای ازراک مطرح کرده‌اند، این موضوع بوده که نرم‌افزار RGB بسیار ضعیف طراحی شده است؛ از این‌رو برند ASRock به ساخت مادربرد X570 Taichi اقدام کرد که به دلیل طراحی زیبا و شکیل RGB، قدرت کنترل گرما و قیمت رقابتی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. به‌طور کلی در دنیای امروز سخت‌افزار، مادربردهای ازراک در رده بالا با قیمت مناسب قرار می‌گیرند.

مادربرد برند ایسوس (ASUS)

کمپانی ایسوس در حوزه‌های متعددی و در زمینه تولید محصولات گوناگون شناخته شده است. این غول تایوانی در زمینه تولید مادربرد‌های رده بالا با طراحی منحصر به‌فرد RGB فعالیت دارد. محصولات ایسوس با توجه به کیفیت بی‌نظیر در مقایسه با رقبا از قیمت بالاتری برخوردار هستند. مادربرد X570 TUF Gaming Plus یکی از بهترین مادربردهای برندASUS بوده که با طراحی خاص و عملکرد سطح بالایی روانه بازار شده است. ASUS به دلایلی چون عرضه مادربردهای رده بالا و میان‌رده با کیفیت عالی، نرم‌افزار RGB مناسب و تولید محصولات متنوع به یکی از برندهای معروف مادربرد تبدیل شده است.

ایسوس از برندهای معروف مادربورد

مادربرد برند ام اس آی (MSI)

MSI (Micro Star International) از برندهای فعال در زمینه تولید قطعات گیمینگ رده بالا محسوب می‌شود و محصولات آن از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند. این کمپانی در تولید مادربردهای رده بالا فعالیت دارد اما قطعات MSI به زیبایی برندهایی چون ایسوس نبوده است اما محصولات این برند از عملکرد و کیفیت مناسبی برخوردار هستند. از مزایای مادربردهای برند MSI در مقایسه با سایر برندها، می‌توان به عرضه محصولات متنوع با توجه به بودجه کاربران، رونمایی از محصولات باکیفیت و نرم‌افزار RGB خوب اشاره کرد. لازم به ذکر است که گاهی اوقات بازخوردهای منفی از کارشناسان تکنولوژی و کاربران نسبت به برخی از محصولات MSI دریافت می‌شود که بعضی محصولات بی‌کیفیت هستند و سرعت ارائه آپدیت‌های بایوس بسیار پایین است.

مادربرد برند گیگابایت (Gigabyte)

کمپانی گیگابایت هم مانند ایسوس و MSI در زمینه‌های مختلفی چون تولید کارت گرافیک و مادربرد فعالیت دارد. امروزه برند تایوانی گیگابایت از برندهای معروف مادربرد در سراسر جهان به‌حساب می‌آید که مادربردهای مناسب چیپست اینتل را با کیفیت بالا تولید می‌کند و بهترین مادربرد را برای پردازنده‌های AMD عرضه کرده است. مادربردهای گیگابایت در بازار میان‌رده‌ها و بعضا بالارده‌ها قرار دارند. مادربرد Z390 AORUS PRO یکی از محصولات قدرتمند Gigabyte بوده که با کیفیت عالی در میان محصولات رده بالا با قیمت مناسب قرار دارد. با همه این تفاسیر کیفیت محصولات گیگابایت در مقایسه با برندهای معتبری چون ASUS و MSIپایین‌تر است؛ از این‌رو مادربردهای آن مورد توجه عموم کاربران قرار نمی‌گیرند.

گیگابایت از برندهای معروف مادربورد

مادربرد برند بایوستار (BioStar)

بایوستار از برندهای معروف مادربرد رایانه‌های شخصی به‌حساب می‌آید که در سالیان اخیر با عرضه محصولات کاربردی و خوش قیمت توانسته جایگاه مناسبی در بازار IT پیدا کند. مادربردهای مینیمالیستی بایوستار در اورکلاک بسیار خوب عمل می‌کنند؛ از این‌رو استفاده از این مدل مادربرد در میان ماینرها بسیار رواج پیدا کرده است. از نکات ضعف برند بایوستار، می‌توان به کم بودن تنوع محصولات اشاره کرد؛ بنابراین افرادی که به دنبال تهیه یک مادربرد BioStar برای کامپیوتر خود هستند، باید این موضوع را بدانند که با مادربردهای متنوع در بازار روز محصولات سخت‌افزاری مواجه نخواهند بود.

مادربرد برند اینتل (Intel)

اینتل از پیشگامان معتبر و مشهور در دنیای پردازنده‌ها محسوب می‌شود که در سال ۲۰۲۰ میلادی در رده پنجم برندهای معروف مادربرد جهان قرار گرفته است و بدون تردید در رقابت با برندهای معروف چون ایسوس، ام اس آی و … کار بسیار سختی دارد. مادربردهای برند اینتل با چیپست‌های اینتل تحت لیسانس این شرکت و با همکاری کمپانی‌های ثالث تولید و به بازار عرضه می‌شوند. مادربردهای Intel با وجود یکسان بودن چیپست اینتل از نظر کیفیت ساخت، تعداد اسلات‌های توسعه، مجهز بودن به ماژول‌های وای فای، بلوتوث و … با یکدیگر متفاوت هستند. لازم به ذکر است که مادربردهای اینتل از جدیدترین نسل پردازنده‌ها، ارتقا‌پذیری، اورکلاک و توسعه‌پذیری پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین هر کدام از مادربردهای Intel موجود در بازار، می‌توانند انتخاب مناسبی برای رایانه شخصی باشند.

جمع‌بندی برندهای معروف مادربرد در سراسر جهان

در مطلب فوق سعی کردیم تا به معرفی برخی از برندهای معروف مادربرد در سراسر جهان بپردازیم تا افرادی که به دنبال تهیه و خرید کامپیوتر هستند، بتوانند با دید بازتری نسبت به انتخاب مادربرد کامپیوتر مناسب تصمیم‌گیری کنند تا در آینده با مشکل جدید مواجه نشوند.

بیشتر بخوانید: ۷ نمونه از بهترین هدفون‌های گیمینگ موجود در بازار

پریسا مداح زاد

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *