ترفند مخفی پلی استیشن ۵

 ترفند مخفی پلی استیشن ۵

ترفند پلی استیشن ۵ بعد از گذشت دو سال کامل  و در ابتدای ورود به سال سوم تولید این کنسول قدرتمند، هنوز هم یکی از بحث‌های جذاب برای کاربران است. برخی از این ترفندها توسط خود سونی معرفی شدند. در این مقاله با ما همراه باشید تا چند نمونه از جالب‌ترین ترفندهای مخفی این کنسول نسل نهمی را یاد بگیریم.

ترفند مخفی پلی استیشن 5: ساعات صرف شده برای هر بازی

ترفند مخفی پلی استیشن ۵: ساعات صرف شده برای هر بازی

شاید برای شما جالب باشدکه بدانید در پلی استیشن ۵ به راحتی می‌توان ساعات صرف شده برای هر بازی را دانست. این موضوع که می‌توانید مقدار زمانی که بازی کرده‌اید را بدانید بسیار هیجان‌انگیز و غافل‌گیر کننده خواهد بود.

برای دیدن این ترفند مخفی پلی استیشن ۵ کافیست به سمت چپ و بالای تصویر روی عکس پروفایل خود رفته و کلید  x را بزنید. اگر در جهت مخالف تصویر هستید با زدن کلید مثلث به سمت چپ تصویر برده خواهید شد. گزینه پروفایل را بزنید. همچنین می‌توانید با زدن کلید PS گزینه Profile را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تمیز کردن ps4 در خانه با چند روش آسان و بدون هزینه

بعد از رفتن به پروفایل، به تب Game بروید. در اینجا می‌توانید ساعاتی را که صرف بازی کردید را به تفکیک هر بازی مشاهده کنید. به احتمال زیاد این میزان از آنچه تصور می‌کردید بیشتر است. در این ترفند مخفی پلی استیشن ۵ حتی می‌توانید زمان بازی عناوین ps4 را هم ببینید.

خاموش کردن کنترلر با یک دکمه

خاموش کردن کنترلر با یک دکمه

یکی ترفند مخفی پلی استیشن ۵ که ممکن است ندانید و به کاربرد آن نیاز داشته باشید، خاموش کردن DualSense با یک دکمه است. بسیاری از گیمرها از تمام شدن زود هنگام این کنترلر گله دارند. زمانی که کنسول روشن است ولی شما به کار با آن ادامه نمی‌دهید، بهتر است آن را خاموش کنید.

البته بعد از گذشت چند دقیقه DualSense خود به خود خاموش می‌شود ولی همان چند دقیقه هم برای صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌تواند چشمگیر باشد. کافیست کلید PS را ۱۰ ثانیه نگه دارید تا کنترلر خاموش شود.

ترفند مخفی پلی استیشن 5: پین کردن بازی‌های مورد علاقه

ترفند مخفی پلی استیشن ۵: پین کردن بازی‌های مورد علاقه

صفحه اصلی PS5 تعدادی از آخرین بازی‌هایی که انجام داده‌اید را به ترتیب بازی کردن، پشت سرهم قرار می‌دهد. هر چه اپلیکیشن بازی مورد نظر در تاریخ دور تری باز شده باشد کم کم از صفحه اصلی PS5 خارج می‌شود. برای اینکه بازی مورد علاقه خود را توسط انی ترفند مخفی پلی استیشن ۵ در صفحه اصلی و در دسترس قرار دهید، روی بازی رفته و کلید Option را بزنید. بعد از باز شدن منو به پایین آن رفته و گزینه Keep in Home را روشن کنید.

خاموش کردن همیشگی میکروفون کنترلر

خاموش کردن همیشگی میکروفون کنترلر

کنترلر پلی استیشن ۵ یکی از برگ‌های برنده سونی برای این نسل است. با این حال برخی از تصمیماتی که سونی برای دوال سنس گرفته بسیار عجیب است. برای مثال میکروفون این کنترلر همیشه روشن است. ممکن است هنگام انجام بازی آنلاین به اشتباه صدای آواز خواندن خود را در معرض شنیدن کل تیم بازی‌کننده قرار بدهید. برای جلوگیری از اشتباه می‌توانید از این ترفند مخفی پلی استیشن ۵ استفاده کنید.

برای خاموش کردن کنترلر PS5 به قسمت Setting رفته Sound را انتخاب کرده و گزینه Microphone را بزنید. روی گزینه Microphone Status When Logged In را زده و آن را روی Mute بگذارید.

با چند ثانیه نگه داشتن کلید فیزیکال میکروفون روی کنترلر می‌توانید همه صداها از جمله صدای تلویزیون را نیز Mute کنید. این گزینه را نیز به لیست ترفندهای مخفی PS5 اضافه کنید.

ترفند مخفی پلی استیشن ۵: روشن کردن همزمان تلویزیون و کنسول

با داشتن کنترلر PS5 دیگر نیازی به کنترل از راه دور تلویزیون نداریم. برای استفاده از این ترفند مخفی پلی استیشن ۵ و روشن کردن تلویزیون توسط روشن شدن PS5 به Setting بروید. گزینه System را انتخاب کنید. گزینه HDMI رابزنید. در منوی HDMI گزینه Enable One-Touch Play را روشن کنید. با این کار هر وقت که کنسول را روشن کنید تلویزیون نیز همراه آن روشن می‌شود. گزینه Enabl Power Link برای خاموش کردن کنسول کارایی دارد. با فعال کردن این گزینه، هنگام خاموش کردن تلویزیون کنسول به حالت استراحت یا Rest Mode می‌رود.

قابلیت ماوس هوایی در DualSense

شما در دیجی لند می‌توانید نسبت به خرید و مشاهده قیمت انواع کنسول بازی اقدام کنید.

قابلیت ماوس هوایی در DualSense

یکی از آزار دهنده‌ترین کارها، تایپ کردن با کنترلر پلی استیشن است. این موضوع در تمامی نسل‌های این کنسول آزار دهنده بوده است. این ترفند پلی استیشن ۵ می‌تواند تا حدودی این مشکل را بدون اتصال ماوس و کیبرد به کنسول، برطرف کند.

دوال سنس دارای خاصیت Gyro است، بدین معنا که با تکان دادن کنترلر می‌توانید حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این حالت کنترلر دوال سنس شبیه به یک ماوس هوایی عمل کرده و تایپ کردن سریع‌تر پیش می‌رود. برای فعال کردن این گزینه هنگام تایپ، کلیدهای L3 و R3 را همزمان فشار دهید.

اصلا جای تعجب ندارد که هر روز  ترفندهای بیشتری در مورد این کنسول کشف شوند. در صورت پیدا شدن ترفندهای بیشتر، آنها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *