مقایسه گوشی Galaxy S23 Ultra با گوشی iPhone 14 pro max

 مقایسه  گوشی Galaxy S23 Ultra با گوشی iPhone 14 pro max

مقایسه Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max اتفاقی اجتناب ناپذیر است. با معرفی شدن گوشی Galaxy S23 Ultra در  مراسم Galaxy Unpacked جنگ بین گوشی‌های سری ۲۳ سامسونگ و خانواده آیفون ۱۴ آغاز شده است و ویدیوهای مقایسه بین قدرتمندترین گوشی‌های این دو برند محبوب، اینترنت را فرا خواهد گرفت.
در این مقاله به مقایسه این دو گوشی در زمینه‌های مختلف خواهیم پرداخت

مقایسه Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max -طراحی

مقایسه طراحی Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max:

در گوشی iPhone 14 pro max  نسبت به آیفون ۱۳پرو مکس شاهد تغییرات کلیدی در طراحی بودیم. ماژول دوربین هم نسبت به قبل کمی بزرگتر شده است. یکی از جذاب‌ترین  تغییرات iPhone 14 pro max استفاده از داینامیک آیلند به جای ناچ همیشگی آیفون بود.
کناره‌های فریم iPhone 14 pro max حالتی مکعبی داشته در حالی که  فریم گوشی Galaxy S23 Ultra انحنای بیشتری دارد.  البته سامسونگ انحنای گوشی را نسبت به مدل قبلی کاهش داده است.

مقایسه طراحی فریم Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max

تیز بودن کناره‌های آیفون باعث می‌شود محکم‌تر در دست قرار بگیرد در حالی که انحنای Galaxy S23 Ultra در دست گرفتن آن را راحت‌تر کرده است. به هر حال این دو گوشی معمولا در قاب و کاور قرار گرفته و  استفاده می‌شوند، پس انتخاب سخت نخواهد بود.Galaxy S23 Ultra دوربین‌های بزرگتری نسبت به نسخه قبلی خود دارد، درحالی که طراحی آن شبیه به Galaxy S22 Ultra است.
گوشی Galaxy S23 Ultra همچنان از درگاه USB-C استفاده می‌کند و iPhone 14 pro max در سنت دیرینه خود یعنی استفاده از درگاه Lightning وفادار مانده است.

مقایسه مقاومت Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max

هر دو گوشی ادعا دارند که در مقابل ضربه مقاوم هستند؛ این در حالی است که گوشی Galaxy S23 Ultra اولین گوشی است که از محافظ صفحه‌نمایش Gorilla Glass Victus 2 استفاده کرده است. شرکت Corning سازنده این محافظ صفحه‌نمایش اطمینان خاطر داده که محصول جدیدش عملکرد فوق‌العاده‌ای در برابر سقوط و ضربه دارد. با توجه به این ادعا در  مقایسه Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max  احتمال برنده شدن سامسونگ بیشتر است.

بیشتر بخوانید: معرفی گوشی S22 اولترا

مقایسه ابعاد Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max

ابعاد گوشی Galaxy S23 Ultra، ۱۶٫۲cm در  ۷٫۶cm به قطر ۹mm و وزن آن ۲۳۲ گرم است. در حالی که آیفون دارای ابعاد  ۱۶cm، در ۷٫۸cm به قطر ۷٫۸mm و وزن ۲۴۰ گرم است.
در نتیجه گوشی Galaxy S23 Ultra از رقیب خود یعنی iPhone 14 pro max باریک‌تر و سبک‌تر است.

برنده‌نهایی طراحی در  مقایسه Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max  

طراحی iPhone 14 pro max جلوه لوکس‌تری دارد، ولی طراحی باریک‌تر، بلندتر و سبک‌تر Galaxy S23 Ultra باعث شده که در دست گرفتن آن راحت‌تر شده  و برنده این مقایسه باشد.

مقایسه Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max-صفحه‌نمایش

مقایسه صفحه‌نمایش Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max:

صفحه‌نمایش گوشی iPhone 14 pro max از پنل AMOLED  ۶٫۷ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تطبیق پذیر بهره برده است و رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش شفاف، روشن و دقیق هستند.
گوشی iPhone 14 pro max قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن always-on display را برای دیدن نوتیفیکیشن‌ها و ساعت را در دسترس قرار داده است. البته سامسونگ مدت‌هاست که از قابلیت بهره می‌برد.

صفحه‌نمایش گوشی Galaxy S23 Ultra از یک پنل نسبتا بزرگتر ۶٫۸ اینچی  با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تطبیق پذیر  با رزولوشن QHD بهره برده است.  سامسونگ در ساخت این صفحه‌نمایش به راحتی چشم هنگام استفاده، توجه بیشتری کرده است. نور آبی که باعث خستگی چشم می‌شود بهتر از قبل کنترل می‌شود.

روشنایی صفحه‌نمایش گوشی iPhone 14 pro max در آزمایشی که انجام دادیم کمی بیشتر از  Galaxy S23 Ultra است. میزان روشنایی آیفون ۱۴ پرو مکس، ۱۲۷۵ و گلکسی S23 اولترا ۱۲۲۵ نیت محاسبه شده است. در این مقایسه، روشنایی صفحه نمایش اپل بیشتر بود، ولی سامسونگ در نمایش رنگ‌ها دقت بیشتری دارد.

در گوشی Galaxy S23 Ultra می‌توانید بین دو پروفایل رنگی Natural و Vivid نسبت به میزانی که دوست دارید رنگ‌ها شدت داشته باشند، حق انتخاب داشته باشید.
در  مقایسه Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max حالت Natural در آیفون رنگ‌ها طبیعی‌تر هستند در حالی که سامسونگ در حالت Vivid قدرت بیشتری را به نمایش گذاشته است.

برنده نهایی در تست صفحه‌نمایش:

هر دو صفحه‌نمایش عملکردی فوق‌العاده دارند، ولی سامسونگ توجه بیشتری به صحت رنگ‌ها داشته است. با اختلاف بسیار کم گوشی Galaxy S23 Ultra برنده مقایسه صفحه نمایش است.

مقایسه Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max-دوربین

مقایسه دوربین Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max:

گوشی iPhone 14 pro max نسبت به نسل قبل خود با اضافه کردن دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی پیشرفت چشمگیری داشته است. این دوربین می‌تواند در فرمت  RAW با رزولوشن  ۱۲ و ۴۸ مگاپیکسلی عکس‌برداری کند. همچنین دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی  این گوشی دارای سیستم فوکوس خودکار است؛ در حالی که دوربین اصلی Galaxy S23 Ultra یک سنسور بزرگ ۲۰۰ مگاپیکسلی است.

دوربین اصلی گلکسی هنگام عکسبرداری در نور کم  توانایی ترکیب ۱۶ پیکسل و تبدیل آن به یک پیکسل بزرگ  و ارائه یک تصویر ۱۲ مگاپیکسلی را دارد. سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی نیز دوربین‌های دیگر این گوشی را تشکیل می‌دهند.

در  مقایسه Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max  لنز  تله‌فوتوی گلکسی با زوم ۳ و ۱۰ برابری اپیتیکال، زوم ۳ برابری اپتیکال آیفون را شکست می‎دهد و با رفتن به حالت زوم فضایی ۱۰۰ برابری اجازه رقابت به زوم ۱۵ برابری اپل را نمی‌دهد.

دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی Galaxy S23 Ultra جای خود را به دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی S22 Ultra داده است.  دوربین سلفی جدید دارای فوکوس خودکار با سرعت بالاتر نسبت به نسخه قبلی است. حالت شب و فیلمبرداری نیز در این دوربین بهتر از گذشته شده است. در واقع دوربین سلفی این گوشی نسبت به گلکسی S22 اولترا پیشرفت داشته است. اجازه ندهید اعداد شما را گول بزنند. مگاپیکسل بالاتر لزوما به معنی کیفیت بیشتر نیست.

مقایسه دوبین در حالت پرتره:

در  مقایسه Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max دوربین گلکسی S23 جزئیات را مشخص‌تر به نمایش می‌گذارد. ولی افکت بوکه (عمق میدان) کمی اغراق شده است. در مقایسه، گوشی iPhone 14 pro max رنگ‌ها را گرمتر نشان می‌دهد.

iPhone 14 pro max Galaxy S23 Ultra

در این تصاویر، گوشی Galaxy S23 Ultra تصویر روشن‌تری را ثبت کرده است. بدین ترتیب زیر فواره بهتر دیده می‌شود. گوشی iPhone 14 pro max  جزئیات بیشتری را در آجرهای ساختمان نشان می‌دهد.

iPhone 14 pro max Galaxy S23 Ultra

در تصویر زیر که از نمای نزدیک است، رنگ اسمارتیزها در  Galaxy S23 Ultra واقعی به نظر نمی‌رسد و بیش از اندازه اشباع شده است؛ درحالی که تصویر ثبت شده توسط iPhone 14 pro max  رنگ‌ها بسیار طبیعی هستند. البته می‌توانید گزینه Scene optimizer در گلکسی خاموش کنید تا تصاویر رنگ‌های طبیعی‌تر داشته باشند.

iPhone 14 pro max Galaxy S23 Ultra

در  مقایسه Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max ، آیفون در نور کم تصویر روشن‌تری را گرفته است. ولی سامسونگ در به ثبت رساندن تابلوی نئون بهتر عمل کرده و رنگ قرمز را به درستی نشان می‌دهد.

iPhone 14 pro max Galaxy S23 Ultra

در نگاه اول لنز فوق عریض Galaxy S23 Ultra برنده است؛ زیرا که تصویر ثبت شده توسط این گوشی، رنگ‌های درخشان‌تری دارد اما اگر بیشتر توجه کنیم، جزئیات تصویر در ابرها و آب در گوشی iPhone 14 pro max بیشتر است.

iPhone 14 pro max Galaxy S23 Ultra

اما کاری که iPhone 14 pro max قادر به انجام آن نیست زوم فضایی ۱۰۰ برابری است که Galaxy S23 Ultra آن را به بهترین شکل انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی Galaxy S23 Ultra

تصویر Galaxy S23 Ultra:

 مقایسه Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max

مقایسه Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max:دوربین

برنده نهایی در تست دوربین:

برنده نهایی گوشی Galaxy S23 Ultra خواهد بود. دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس از کیفیت بالایی برخوردار است ولی زوم بی‌نظیر گلکسی S23 اولترا و سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی آن با انعطاف بالا باعث برنده شدن Galaxy S23 Ultra می‌شود.

مقایسه ویدیو Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max:

گوشی Galaxy S23 Ultra سیستم ضد لرزش (video stabilization)  نسبت به نسل قبل بهینه‌سازی شده است. دوربین این گوشی می‌تواند با رزولوشن ۸k همراه با  ۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه و زاویه دید ۸۰ درجه، ویدیو ضبط کند. درحالی که iPhone 14 pro max تا ۶۰ فریم برثانیه قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن ۴k را دارد.
بی‌شک برنده اصلی فیلمبرداری iPhone 14 pro max است. اگر هنگام راه رفتن شروع به ضبط ویدیو کنید، خروجی آیفون بسیار نرم‌تر و روان‌تر از گلکسی است.

برنده نهایی در تست ویدیو Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max:

در این آزمایش می‌توان دو گوشی را مساوی اعلام کرد، با این حال در مقایسه Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max ، گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس در ضبط کردن ویدیوهایی که در آن  کاربر در حرکت هست برنده خواهد بود، در عوض ویدیوهای ۸k گوشی Galaxy S23 Ultra از کیفیت بالاتری برخودار است.

 عملکرد سخت‌افزاری

 عملکرد سخت‌افزاری Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max

تراشه A16 Bionic که در ساخت آیفون ۱۴ پرو مکس به کار رفته است، یکی از بهترین‌ تراشه‌هایی است که تا کنون در یک گوشی تلفن‌همراه استفاده شده است. با این حال با معرفی Galaxy S23 Ultra و تراشه Snapdragon 8 Gen 2 رقیب سرسختی برای اپل پیدا شده است.

سایت معتبر  Geekbench پردازنده هر دو گوشی را هم به صورت تک هسته‌ای و هم چند هسته‌ای مورد بررسی قرار داده است. در مقایسه Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max  در زمینه پردازنده، iPhone 14 pro max در پردازش تک هسته‌ای امتیاز بالاتری را نسبت به گلکسی S23 اولترا کسب کرده است. گوشی Galaxy S23 Ultra در پردازش چند هسته‌ای به آیفون نزدیک شده است ولی باز هم اپل از آن پیشی می‌گیرد.

پردازش گرافیکی دو گوشی

با استفاده از نرم‌افزار  ۳DMark Wild Life این دو گوشی مورد مقایسه قرار گرفتند و گوشی Galaxy S23 Ultra با داشتن نرخ فریم بر ثانیه بیشتر، عملکرد بهتری را به نمایش گذاشت. در آزمایش Unlimited test گلکسی با نرخ فریم بر ثانیه ۷۹ بر ۷۴ از آیفون پیشی گرفت.

برنده نهایی در تست سخت‌افزاری:

بی‌شک قهرمان عملکرد سخت‌افزاری گوشی iPhone 14 pro max است با اینکه می‌توانست در زمینه گرافیک عملکرد بهتری داشته باشد.

مقایسه Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max  : قابلیت‌های خاص و نرم‌افزار

مقایسه قابلیت‌های خاص و نرم‌افزار Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max:

گوشی iPhone 14 pro max از سیستم عامل iOS 16 بهره می‌برد.  این سیستم عامل بهبودهای زیادی نسبت به نسخه‌های قبلی خود داشته است. صفحه قفل این گوشی به لطف iOS 16 دارای قابلیت شخصی‌سازی است. به راحتی می‌توان ویجت‌ها و تصاویر دلخواه را به زمینه Lock Screen اضافه کرد تا راحت‌تر از قبل در دسترس باشند. همچنین قابلیت جلوگیری از فرستاده شدن مسیج‌ها و قابلیت ویرایش دوباره آنها به iPhone 14 pro max اضافه شده است.

جالب‌ترین نکته در آیفون ۱۴ پرو مکس، داینامیک آیلند است. داینامیک آیلند جایگزین ناچ در صفحه‌نمایش شده است و جدا از اینکه آلارم‌ها و نوتیفیکیشن‌ها را نمایش می‌دهد، زیبایی گوشی را دوچندان کرده است.

بارزترین قابلیت Galaxy S23 Ultra قلم S است. با استفاده از این قلم می‌توان یادداشت‌های روزانه را در گوشی نوشت، طراحی کرد و حتی به صورت آنلاین با دیگر کاربران در نوشتن و طراحی همکاری کرد. هوش مصنوعی سامسونگ یعنی Bixby در اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1  به تازگی می‌تواند پاسخگوی تماس‌های شما باشد.

برنده نهایی در مقایسه قابلیت‌های خاص و نرم‌افزار:

در  مقایسه Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max  هر دو گوشی دارای قابلیت‌های جذابی هستند و عملکرد قدرتمندی دارند، بنابراین در این مقایسه برابر هستند.

مقایسه باتری Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max:

در آزمایش باتری، هر دو گوشی با روشنایی ۱۵۰ نیتی صفحه‌نمایش، و فعال بودن اینترنت ۵G و شرایط برابر مورد سنجش قرار گرفتند. باتری گوشی iPhone 14 pro max  ۱۳ ساعت و ۳۹ دقیقه دوام داشت، درحالی که گوشی Galaxy S23 Ultra 13 ساعت و ۹ دقیقه دوام داشت.
در تست شارژ، آیفون ۱۴ پرو مکس با شارژر ۲۰ واتی در مدت زمان ۳۰ دقیقه از صفر به ۴۲ درصد رسید درحالی که گلکسی S23 اولترا در همین مدت با شارژر ۴۵ واتی به ۵۷ درصد رسید.

برنده نهایی در مقایسه باتری:

آیفون ۱۴ پرو مکس بی‌شک در زمینه قدرت شارژ و دوام، عملکرد بهتری را به نمایش گذاشته است.

 مقایسه Galaxy S23 Ultra با iPhone 14 pro max

با دیدن صفحه امتیازها می‌توان نتیجه گرفت که دو گوشی رقابت سختی با یکدیگر دارند و در نهایت امتیاز آنها برابر است. انتخاب یکی از این دو گوشی تنها به نوع کاربری بستگی دارد. اگر دوربین  و صفحه‌نمایش در صدر اهمیت قرار داشته باشد، بی‌شک Galaxy S23 Ultra بهترین گزینه است و اگر پردازنده و باتری مهم باشند انتخاب صحیح گوشی iPhone 14 pro max خواهد بود. ولی با توجه به این که فعلا سری جدید آیفون در ایران رجیستر نمی‌شود، سامسونگ تنها گزینه ما خواهد بود.

شما در دیجی لند می‌توانید نسبت به خرید و مشاهده قیمت انواع گوشی اپل اقدام کنید.

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *