آموزش گام به گام نصب هارد SSD در پلی‌استیشن ۵🎮

 آموزش گام به گام نصب هارد SSD در پلی‌استیشن ۵🎮

نصب هارد SSD در پلی‌استیشن ۵ شاید مهمترین به روزرسانی برای این کنسول باشد. با به بازار آمدن بازی‌های نسل نهم که دارای گرافیک بسیار بالا و سنگین هستند، شاید ۶۶۷ گیگابایت فضای خود کنسول برای همه بازی‌هایی که دوست داریم کافی نباشد.

البته سیستم فشرده سازی بازی‌ها در PS5 بسیار پیشرفته بوده و حجم بازی را به صورت چشمگیری کم می‌کند ولی بل این حال، تعداد بازی‌های مورد علاقه کاربران نیز روزانه بیشتر می‌شود، ناگفته نماند که هارد SSD تنها خانه بازی‎های نصب شده نیست؛ گالری، اسکرین شات‌های تروفی، فایل‌های سیو و به روزرسانی‌های بازی‌ها که اصلا هم کم نیستند هم در آن ذخیره می‌شوند. این موضوع دلیل دیگری برای نیاز به نصب هارد SSD در کنسول نسل نهمی سونی است.

نصب هارد SSD در پلی‌استیشن 5 چگونه انجام می‌شود

نصب هارد SSD در پلی‌استیشن ۵ چگونه انجام می‌شود

قبل از اینکه توضیحات نصب را آغاز کنیم، بهتر است بدانید که تمامی مدل‌های هاردهای M.2 SSD روی PS5 نصب نمی‌شوند. اینجا بهتر است به توصیه‌های خود سونی برای خرید و نصب هارد SSD در پلی‌ استیشن ۵ عمل کنیم. برای افزایش حافظه PS5 باید نسل چهارم (Gen 4.0) هارد M.2 SSD با حداقل سرعت ۵٫۵۰۰ مگابایت بر ثانیه یا حتی سریع‌تر را خریداری کنید. حرارت این قطعه به سرعت بالا می‌رود، در نتیجه برای نصب SSD در پلی‌استیشن ۵ به هیت سینک SSD نیاز خواهید داشت. اگر از هیت سینک مخصوص SSD استفاده نکنید کمترین اتفاقی می‌تواند بیفتد، کند شدن سرعت در بازی‌ها است.

برخی از هاردهای SSD دارای هیت سینک سرخود هستند که می‌تواند برای شما خرید مناسبی باشد زیرا که دیگر نیازی نیست هیت سینک را جداگانه خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: بازی Horizon Forbidden West افق غرب ممنوعه

موارد مهم برای نصب هارد SSD

  • نصب هارد SSD در پلی‌استیشن ۵ نیاز به هیت سینک دارد
  • هارد SSD  باید از نسل چهارم PCIe باشد. از نسل سوم و پایین‌تر پشتیبانی نمی‌شود.
  • هارد SSD، باید حجمی مابین ۲۵۰ گیگابایت تا ۴ ترابایت داشته باشد.
  • سرعت خواندن SSD نباید کمتر از ۵۵۰۰ مگابایت در ثانیه باشد.
  • هارد SSD باید در ابعاد، ۲۲۳۰، ۲۲۴۲، ۲۲۶۰، ۲۲۸۰ یا ۲۲۱۱۰ باشد.
  • سوکت SSDهارد باید از نوع Socket 3 یا همان Key M باشد.

برای نصب هارد SSD در پلی‌استیشن 5 ابتدا کاور را باز کنید

برای نصب هارد SSD در پلی‌استیشن ۵ ابتدا کاور را باز کنید

برای اینکه بتوانید کاور کنسول را به راحتی و بدون آسیب زدن به آن باز کنید باید کمی فشار بیاورید. باز کردن کاورها کمی سخت به نظر می‌آید ولی اگر روش صحیح آن را بدانید دیگر سخت نخواهد بود. برای اینکه که به جایگاه هارد SSD دسترسی پیدا کنید باید کاور سمتی که دیسک درایو دستگاه قرار دارد  را به طرف خود قرار داده و آنرا باز کنید.

برای باز کردن کاور، باید بالا گوشه سمت چپ را گرفته و با فشار کمی به بالا بکشید و به طور همزمان با دست دیگر، کاور را به سمت راست هل دهید.  ناگفته نماند که این روش برای برای نصب هارد SSD در پلی‌استیشن۵ در هر مدل آن، یعنی هم دیجیتال و هم دیسک‌خور کارایی دارد.

نصب هارد SSD در پلی‌استیشن 5

مرحله بعدی نصب هارد SSD در پلی‌استیشن ۵

بعد از جدا کردن کاور، باید درب محافظ جایگاه هارد SSD را به وسیله یک پیچ  گوشتی چهارسو باز کنید. به محض برداشته شدن کاور SSD، جایگاه نصب هارد SSD در پلی‌استیشن را خواهید دید.

برای نصب هارد SSD در پلی‌استیشن ۵ توصیه می‌شود که از هاردهای مخصوص پلی‌استیشن استفاده کنید زیرا که از ابتدا هیت سینک را روی خود دارند.  اگر SSD های سونی موجود نیستند، دست کم سعی کنید هاردی بخرید که حتما هیت سینک داشته باشد.

درایو SSD را به آرامی داخل جایگاه خود قرار داده به طوری که پین‌ها و اتصالات، ارتباط درستی با دستگاه برقرار کنند. سپس با فشاری بسیار آرام هارد SSD را به پایین فشار داده و توسط پیچی که خود سونی در نظر گرفته است، هارد را ببندید.

خرید و مشاهده کنسول بازی از فروشگاه دی جی لند 

مرحله آخر نصب هارد SSD در پلی‌استیشن ۵

برای آخرین مرحله از نصب هارد SSD در پلی‌ استیشن ۵ پیچ درب محفظه SSD را ببنید، کاور کنسول را به آرامی در جای خود قرار دهید. فیش‌ها را متصل و کنسول را روشن کنید. با روشن شدن کنسول، سیستم عامل PS5 از شما می‌خواهد که درایو جدید خود را فرمت کرده تا کنسول قابلیت استفاده از آن را داشته باشد. با انجام عملیات فرمت، مراحل نصب هارد SSD در  پلی‌استیشن ۵ به پایان می‌رسد و می‌توانید از ظرفیت بالای کنسول خود استفاده کرده و لذت ببرید.

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *