نقد و بررسی هدفون بی‌سیم PS5 Pulse 3D از طراحی تا عملکرد

 نقد و بررسی هدفون بی‌سیم PS5 Pulse 3D از طراحی تا عملکرد

هدفون بی‌سیم PS5 Pulse 3D ساخت شرکت محبوب سونی، یکی از بهترین لوازم جانبی پلی‌استیشن ۵ است و می‌تواند یک خرید عالی باشد.

سونی با تولید این هدفون، سنتی دیرینه را ادامه داده زیرا که با تولید هر کنسول، یک هدفون نیز برای آن به بازار آمده است. این سنت از زمان به دنیا آمدن کنسول PS3 تا کنون ادامه داشته و به احتمال زیاد در آینده هم ادامه خواهد داشت.

هدفون PS5 مانند هدفون‌های قبلی که برای کنسول پلی‌استیشن تولید شده‌اند، در زمینه صوتی و کیفیت صدا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با داشتن جزئیات بالا در صدا و سیستم Surround و Stereo یکی از بهترین گزینه‌ها برای لذت بردن از بازی‌های کامپیوتری است. البته یک گزینه در  هدفون بی‌سیم PS5 Pulse 3D  باعث جذابیت دوچندان شدن آن شده و آن چیزی نیست جز گزینه صدای سه بعدی که تاثیر به‌سزایی در طبیعی‌تر شدن صداهای محیطی در بازی‌ها دارد.

هدفون بی‌سیم PS5 Pulse 3D با امکاناتی نظیر کنترل صدای میکروفون، کنترل صدا در گفتگوها برای گیمرهایی که بازهای آنلاین دوست دارند بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید: آموزش تمیز کردن ps4 در خانه با چند روش آسان و بدون هزینه

طراحی هدفون هدفون بی‌سیم PS5 Pulse 3D

طراحی هدفون هدفون بی‌سیم PS5 Pulse 3D

سونی طراحی  هدفون بی‌سیم PS5 را با الگو قرار دادن خود کنسول، اجرایی کرده است. دقیقا همان حس و حال و همان دو رنگ مشکی و سفید در ساخت این هدفون به کار رفته‌اند. به راحتی می‌توان بند و بالای این هدفون را با توجه به اندازه سر، تنظیم کرد.

طراحی این هدفون چیزی بین هدفون‌های کلاسیک و طراحی آینده‌گرایانه خود کنسول PS5 است.

وزن این هدفون ۲۹۵ گرم بوده که برای یک هدفون رو گوشی،  وزنی متوسط به حساب می‌آید.

گوشی‌ها این هدفون درایورهای ۴۰ میلی‌متری را در  خود جای داده‌اند. در نهایت جای نگرانی نیست زیرا که فشار زیادی به سر وارد نکرده واستفاده از آن در جلسه‌های طولانی مدت بازی، بسیار آسان است.

مثل گذشته سونی برای ساخت روکش گوشی‌های این هدفون از چرم مصنوعی استفاده کرده است که جنس بسیار نرم و راحتی دارد.  پل بین دو گوشی خیلی محکم به نظر نمی‌رسد.

کلیدهای کنترل هدفون بی‌سیم PS5 Pulse 3D روی قسمت خارجی گوشی سمت چپ قرار گرفته است. یک کلید برای انتخاب بین حالت گیم و حالت چت، یک کلید برای مانیتور کردن صدای میکروفون که بتوانید صدای خود را بشنوید، یک کلید برای بستن کلی صدا، یک کلید خاموش و روشن و جای جک ۳٫۵ میلی‌متری برای زدن هدست به  dualsense و درگاه شارژ USB-C در این قسمت قرار گرفته‌اند.

عملکرد هدفون بی‌سیم PS5 Pulse 3D

عملکرد هدفون بی‌سیم PS5 Pulse 3D

اتصال این هدست به PS5 به آسانی اتصال دانگل بلوتوث به درگاه USB است. هدست به سرعت و بدون نیاز به گرفتن همزمان چند کلید، به دانگل متصل می‌شود و می‌توانید به راحتی از موتور صدای (۳D Sound Engine) سه‌بعدی پلی‌استیشن ۵ استفاده کنید.

هدفون بی‌سیم PS5 Pulse 3D به راحتی به کنسول متصل شده و صداهایی که تا به حال از اسپیکرهای تلویزیون شنیده می‌شد را با کیفیت بالا از هدست خواهید شنید. به راحتی می‌توانید این هدست را به کامپیوتر نیز متصل کنید ولی صدای سه بعدی نخواهید داشت. صدای سه بعدی این هدست تنها برای کنسول PS5 عملکرد خواهد داشت. درایورهای بزرگ هدفون بی‌سیم PS5 صدا را به بهترین شکل پخش کرده و شما را در فضای بازی قرار می‌دهد.

این هدست تنها برای بازی کردن نیست بلکه می‌توانید از آن برای صحبت کردن چه در چت و چه هنگام بازی‌های آنلاین لذت ببرید. به واسطه میکروفون‌های قوی و قابلیت نویز کنسلینگ، صدا در چت با کیفیت بالا شنیده خواهد شد.

باتری هدفون بی‌سیم PS5 Pulse 3D 

این هدست حدود ۱۲ ساعت شارژ نگه داشته و ۳ ساعت شارژ کامل آن به زمان نیاز خواهد داشت. توصیه می‌شود این هدست را تنها با استفاده از درگاه‌های خود PS5 شارژ کنید تا به باتری آن صدمه وارد نشود.

 خریداری کنید اگر…

اگر PS5 دارید و در بازی‌های آنلاین چت می‌کنید.

اگر دوست دارید صدای سه بعدی را در بازی‌ها از طریق هدفون بی‌سیم PS5 Pulse 3D تجربه کنید.

اگر دوست دارید هدست شما به راحتی و بدون قطعی به کنسول متصل شود.

 خریداری نکنید اگر…

اگر دوست دارید با هدفون به بیرون از خانه بروید.

اگر فراموش می‌کنید که هدفون را به موقع شارژ کنید و از اتصال سیمی هدست به DUALSENSE در وسط بازی در صورت تمام شدن باتری لذت نمی‌برید.

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *