نقد و بررسی بازی هاگوارتس لگسی (بدون اسپویلر)، ربط بازی هاگوارتس لگسی به ماجرای هری پاتر

 نقد و بررسی بازی هاگوارتس لگسی (بدون اسپویلر)، ربط بازی هاگوارتس لگسی به ماجرای هری پاتر

بازی هاگوارتس لگسی برای افرادی مثل من که از بچگی عاشق محیط، فضا و کاراکترهای کتاب و فیلم‌های هری پاتر بوده‌اند یک نقطه عطف است.  بازی‌هایی که در گذشته از روی این داستان جذاب ساخته شده بودند، نمی‌توانستند حق مطلب را به درستی ادا کنند و همیشه یک چیزی در این بازی‌ها کم بود. البته تکنولوژی پایین‌تر بازی‌های کامپیوتری آن زمان‌ها نیز بی‌تاثیر نبوده است. حال به لطف تکنولوژی روز و آمدن نسل نهم بازی‌های کامپیوتری، تمامی بسترها برای داشتن یک بازی درخور هری پاتر و دنیای جادویی هاگوارتز، فراهم شده است. با آمدن بازی هاگوارتس لگسی با خیال راحت می‌توان گفت که دیگر می‌توانیم هری پاتر بازی کنیم!

نقشه جهان‌باز این بازی باعث می‌شود که حس و حال مدرسه جادوگری هاگوارتز را بهتر و بیشتر از همیشه درک کنیم. گیم‌پلی جذاب بازی به کمک چوب‌دستی و جادو، بسیار لذت بخش از کار درآمده‌اند. کاراکترهای بازی بسیار  دل‌نشین و فراموش ناشدنی هستند.

ربط بازی هاگوارتس لگسی به ماجرای هری پاتر

ربط بازی هاگوارتس لگسی به ماجرای هری پاتر

در کمال تعجب، بازی هاگوارتس لگسی به جز محیط هاگوارتس و دنیای جادویی که توسط جی کی رولیتگ خلق شده است، ربط چندانی به داستان هری پاتر ندارد. در این بازی شاهد هیچ کدام از کاراکترهایی که از کتاب و فیلم‌های هری پاتر می‌شناسیم، نخواهیم بود. برخی از کاراکترهای فرعی مانند نیک بی سر و کلاه دسته‌بندی در کنار اجداد کاراکترهای داستان هری پاتر در بازی حضور دارند. در واقع داستان این بازی در نهایت پایه‌ای برای اتفاقات دنیای هری‌پاتر است.

گیمپلی

 بررسی بازی هاگوارتس لگسی (گیمپلی)

چیز جذابی که در این بازی وجود دارد، قابلیت ساخت کاراکتر اصلی بازی است. مخاطب می‌تواند مانند بازی الدن رینگ (البته با جزئیات بیشتر) کاراکتر مورد علاقه خود را بسازد.  بازی هاگوارتس لگسی در واقع یک بازی در سبک نقش آفرینی جهان باز است. این که می‌توان در جهان زیبای هری پاتر و هاگوارتس آزادانه قدم زده و یا با هیپوگریف بر فراز نقشه بزرگ بازی پرواز کرد، به هیجان انگیز شدن بازی، خصوصا برای طرفداران قدیمی هری پاتر، بسیار هیجان انگیز خواهد بود. به راحتی می‌توان ادعا کرد که تمام چیزهایی که دنیای جادویی هری پاتر را جذاب کرده بود در بازی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی “بازی الدن رینگ”

سیستم مبارزات بازی هاگوارتس لگسی

سیستم مبارزات بازی هاگوارتس لگسی

مبارزات بازی به زیبایی طراحی شده‌اند، تصور اینکه با چوب‌دستی جادویی خود درس خوبی به دشمنان بازی بدهید و یا حتی توسط آن با همکلاسی‌های خود شوخی کنید بسیار جذاب است.

مانند تمام بازی‌های نقش آفرینی باید برای ادامه دادن به بازی قبل از اینکه دشمن‌های قوی‌تر سر راه قرار بگیرند بهتر است توانایی‌هایی شخصیت را بهبود دهیم. معجون‌های مختلف بسازید، اسپل‌های جدید یاد بگیرید و به یکی از قدرتمندترین جادوگران دوران خود تبدیل بشوید.

و باز هم مانند بسیاری از بازی‌های جهان باز، بازی هاگوارتس لگسی پر از ماموریت‌های جانبی است که انجام دادن آنها به قوی‌تر شدن کاراکتر شما کمک می‌کند.  یکی از چیزهایی که نبود آن در بازی بسیار حس می‌شود نبودن بازی جذاب کوئیدیچ است که شاید برای طرفداران هری پاتر ناراحت کننده باشد. البته می‌توانید بر فراز زمین کوئیدیچ با جارو پرواز کنید که خالی از لطف نیست.

شاید روزی با یک DLC بازی کوئیدیچ وارد بازی هاگوارتس لگسی هم شد.

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

2 دیدگاه ها

  • دست شما درد نکنه عالی بود

  • ممنون از این مطلب کاربردی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *