هوش سیستم اندروید چیست؟ آیا باید آن را غیرفعال کنیم؟

 هوش سیستم اندروید چیست؟ آیا باید آن را غیرفعال کنیم؟

هوش سیستم اندروید، بخش زیادی از خدمات یادگیری ماشینی را در گوشی اندرویدی شما کنترل می‌کند. اما آیا در صورت عدم نیاز، می‌توان آن را غیرفعال کرد؟ غیرفعال‌کردن برخی از سرویس‌های اندروید می‌تواند کمی آزاردهنده باشد؛ زیرا ممکن است ندانید پس از انجام این کار، چه اتفاقی برای گوشی رخ می‌دهد. اما هوش  اندروید چطور؟ آیا می توان آن را غیرفعال کرد؟ و اصلا این قابلیت چه وظایفی به عهده دارد؟ در این مقاله تمام این سوالات و پاسخ‌‌هایشان را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: چگونه اطلاعات خود را به گوشی جدید اندرویدی منتقل کنیم؟

هوش سیستم اندروید چیست؟

این هوش بخصوص جزئی از سیستم اندروید است که از ویژگی‌های هوشمند مختلفی که در گوشی استفاده می‌کنید، پشتیبانی می‌کند. این ویژگی تنها روی دستگاه وجود داشته و چون به اینترنت دسترسی ندارد، بسیار خصوصی است. برخی از قابلیت‌هایی که هوش سیستم اندروید از آن پشتیبانی می‌کند شامل موارد زیر است:

  • کپشن‌های زنده
  • جست‌وجوی هوشمند
  • ترجمه زنده
  • پاسخ‌های متنی در قالب نوتیفیکیشن

پاسخ‌های موجود در هر دستگاه متفاوت است؛ و طبیعتا غیرفعال‌کردن سیستم هوشمند اندروید به این معنی است که بیشتر (اگر نگوییم همه) این ویژگی‌ها کار نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: حذف انیمیشن اندروید

چگونه آن را غیرفعال کنیم-هوش سیستم اندروید

چگونه هوش سیستم اندروید را غیرفعال کنیم؟

هوش اندروید یک برنامه نیست؛ بلکه سرویسی است که در  پس‌زمینه اجرا می‌شود و می‌توان نتیجه گرفت که نمی‌توان آن را حذف کرد. هرچند، امکان غیرفعال‌کردن آن وجود دارد. برای این‌کار در بخش Settings گزینه Apps را انتخاب کنید. گزینه See all apps را بزنید. گزینه Android System Intelligence را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه Force stop و سپس Disable را بزنید. پس اتمام همه مراحل گوشی خود را ری‌استارت کرده و مجددا راه‌اندازی کنید. به‌خاطر داشته باشید زمانی که گزینه Force stop را می‌زنید این احتمال وجود دارد که همچنان فعال باشد؛ اما گزینه Disable قطعا آن را متوقف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: چطور روت اندروید انجام دهیم؟ آموزش چگونگی و نحوه انجام روت اندروید

آیا غیرفعال‌کردن هوش سیستم اندروید ایمن است؟

اما چه اتفاقی می‌افتد اگر هوش سیستم را در اندروید غیرفعال کنید؟ خوش‌بختانه اتفاق چندانی نمی‌افتد؛ تنها مورد، غیرفعال شدن بیشتر ویژگی‌هایی است که هوش سیستم اندروید از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در بسیاری از موارد، سایر ویژگی‌های پشتیبانی‌شده مانند کلیپ‌بورد اندروید (بخش خاصی از حافظه گوشی برای ذخیره موقت متون هنگام‌ کپی کردن) به فعالیت صحیح خود ادامه می‌دهند. با این حال، ممکن است هنگام استفاده از دستگاه اندرویدی خود باگ‌هایی جزئی تجربه کنید و یا در بخش عملکرد و ثبات، متوجه اختلالاتی شوید. در برخی مواقع، برنامه‌های دیگر مانند دوربین نیز ممکن است مانند همیشه عمل نکنند. به جز مواردی که ذکر شد، غیرفعال کردن هوش سیستم اندروید کاملا ایمن است و هر زمان دیگری می‌توانید مجددا آن را راه‌اندازی کنید.

غیرفعال کردن هوش سیستم اندروید

سیستم اندروید از طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها موجود در دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند. طبیعتا این احتمال وجود دارد که افراد زیادی به چنین ویژگی‌هایی نیاز نداشته باشند؛ پس غیرفعال کردن این قابلیت نیز تغییر چندانی در استفاده آ‌ن‌ها ایجاد نخواهد کرد. در حالی که غیرفعال کردن هوش اندروید ممکن است به بهبود عمر باتری، حریم خصوصی و یا عملکرد کمکی نکند، اما غیرفعال کردن سایر سرویس‌ها این کار انجام می‌دهد. در حقیقت بسیاری از سرویس‌های گوگل وجود دارند که به قیمت عمر باتری و حریم خصوصی شما تمام می‌شوند که می‌توانید به طور کلی همه آن‌ها را خاموش کنید.

بیشتر بخوانید: گرفتن اسکرین شات طولانی

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *