نقد و بررسی گوشی شیائومی ۱۱T، چرا گوشی شیائومی ۱۱T بخریم؟

 نقد و بررسی گوشی شیائومی ۱۱T، چرا گوشی شیائومی ۱۱T بخریم؟

گوشی شیائومی ۱۱T یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱ شرکت شیائومی است که همچنان به عنوان یکی از قدرتمندترین و حرفه‌ای‌ترین گوشی‌های این شرکت چینی شناخته می‌شود. این گوشی میان‌رده، برای کاربران نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای طراحی شده و با سخت‌افزار قدرتمند و طراحی چشم‌نوازش، می‌تواند یکی از گزینه‌های بسیار خوب در بازه قیمتی بالای ده میلیون تومان باشد. با بررسی مشخصات فنی، نرم‌افزاری و ظاهری این گوشی شیائومی ۱۱ تی همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

بررسی مشخصات ظاهری شیائومی 11T

بررسی مشخصات ظاهری گوشی شیائومی ۱۱T

خوشبختانه در سال‌های اخیر، طراحی گوشی‌های میان‌رده شیائومی پیشرفت خوبی داشته و دیگر حس گوشی‌های ارزان‌قیمت را به کاربران نمی‌دهند. اگر بخواهیم در بررسی شیائومی ۱۱T کاملا منتقدانه نگاه کنیم، می‌توانیم بگویم شیائومی از طراحی خیلی پریمیومی استفاده نکرده اما این مدل در مقایسه با میان‌رده‌های سامسونگ، زیباتر به نظر می‌رسد.

فریم گوشی از جنس آلومینیوم است و پنل پشتی گوشی نیز شیشه‌ای است. پنل پشتی شیشه‌ای شاید گوشی را کمی آسیب‌پذیر کند اما می‌تواند به زیبایی گوشی و کنترل بهتر حرارت کمک کند.

ماژول دوربین این مدل مستطیل‌شکل است. دوربین سلفی هم از طراحی موسوم به حفره‌ای بهره می‌برد. ضخامت گوشی ۸.۸ میلی متر و وزنش، ۲۲۰ گرم است. به طور کلی این گوشی در زمینه طراحی، نقطه ضعف بزرگی ندارد اما شاید پنل پشتی گوشی که یک رنگ ثابت ندارد، به کام برخی از افراد خیلی خوش نیاید.

نقد و بررسی نمایشگر گوشی شیائومی ۱۱T

میان‌رده قدرتمند شیائومی به نمایشگری باکیفیت مجهز شده که می‌تواند به راحتی سوپرامولد‌های قدرتمند سامسونگ را به چالش بکشد. پنل امولد شیائومی ۱۱T، از یک میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی این میان‌رده قدرتمند شیائومی، از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. لایه‌ای از گوریلا گلس ویکتوس نیز وظیفه حفاظت از نمایشگر در برابر خط و خش و ضربه را بر عهده دارد.

نسبت نمایشگر این این مدل ۲۰ به ۹ و رزولوشن آن نیز ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ است. در بررسی ها مشخص شده نسبت نمایشگر به بدنه این مدل بیش از ۸۵ درصد و تراکم پیکسلی‌اش ۳۹۵ است.

بررسی ویژگی‌های نرم‌افزاری گوشی شیائومی ۱۱T

در زمان عرضه این مدل به بازار، کاربران می‌توانستند از اندروید ۱۱ و MIUI 12.5 بهره ببرند. البته مانند دیگر گوشی‌های شیائومی، مدل ۱۱ تی نیز در آینده آپدیت‌های نرم‌افزاری را دریافت خواهد کرد که در کنار بهبود امنیت، سیستم عامل گوشی را هم ارتقا خواهند داد.

رابط کاربری MIUI که متاسفانه مدت‌ها به خاطر باگ‌های زیادش بدنام شده بود، حالا عملکرد بسیار روان و فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند به راحتی جزو بهترین رابط کاربری‌های سیستم عامل اندروید باشد.

سخت‌افزار گوشی شیائومی ۱۱T

در بخش سخت‌افزاری، این مدل عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند سخت‌گیرترین کاربران را هم راضی نگه دارد. در بررسی های مختلف مشخص شده قلب تپنده شیائومی ۱۱T یعنی تراشه دایمنسیتی ۱۲۰۰ عملکردی فوق‌العاده دارد و می‌تواند در سنگین‌ترین بازی‌ها مانند گنشین ایمپکت، کال آف دیوتی و فورتنایت عملکردی پرباگ و بدون لگ داشته باشد. این تراشه با توجه به لیتوگرافی ۶ نانومتری‌اش می‌تواند در مصرف انرژی هم عملکردی بهینه داشته باشد. درباره عملکرد باتری این گوشی، در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

گوشی شیائومی ۱۱ تی در دو نسخه مجهز به ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شده است. هر دو نسخه این مدل به ۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز هستند. بهتر است بدانید حافظه داخلی این مدل از نوع UFS 3.1 است که سرعت بالای انتقال اطلاعات را ضمانت می‌کند.

بررسی دوربین گوشی شیائومی ۱۱T

شاید این مدل بهترین انتخاب برای کسانی که به دنبال یک گوشی با دوربین حرفه‌ای هستند خیلی گزینه مناسبی نباشد اما دوربین شیائومی ۱۱T برای اکثر کاربران کار راه‌انداز است.

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است و در اکثر محیط‌ها، عملکرد بسیار خوب و کم‌نقصی دارد. در کنار این دوربین یک لنز اولترا واید با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای قرار گرفته که کیفیت قابل قبولی دارد اما در ثبت جزئیات ضعیف عمل می‌کند. یک دوربین تله فوتو ماکرو نیز در حسگر این مدل جای گرفته است.

بررسی دوربین سلفی گوشی شیائومی ۱۱T نیز نشان می‌دهد حسگر ۱۶ مگاپیکسلی این مدل نیز در ثبت رنگ‌هایی دقیق و جزئیاتی قابل قبول از چهره کاربران، عملکرد مناسبی دارد.

عملکرد باتری گوشی

باتری گوشی شیائومی ۱۱ تی ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. این مدل می‌تواند در زمان گشت و گذار در این اینترنت حداکثر تا ۱۴ ساعت دوام بیاورد. همان طور که پیش از این هم اعلام کردیم، تراشه این گوشی از معماری ۶ نانومتری استفاده می‌کند و همین مورد باعث می‌شود این محصول شیائومی، در زمینه عمر باتری میان رقبایش یکی از بهترین‌ها باشد.

دیگر نقطه قوت این گوشی، سیستم شارژ سریعش است. شیائومی این مدل را به یک شارژر شارژ سریع ۶۷ واتی مجهز کرده که می‌تواند گوشی کاربر را به صورت کامل از صفر تا صد درصد در تنها ۳۶ دقیقه شارژ کند.

قیمت گوشی شیائومی ۱۱T

گوشی شیائومی ۱۱T در بازار‌های جهانی از حدود ۳۲۰ دلار آغاز می‌شود. یادتان باشد این قیمت برای نسخه پایه است که به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. نسخه مجهز به ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی شیائومی ۱۱ تی نیز تا ۳۷۰ دلار در بازارهای جهانی می‌رسد.

در زمان نگارش بررسی شیائومی ۱۱T، قیمت این گوشی در کشورمان ایران از ده میلیون و پانصد هزار تومان آغاز می‌شود. قیمت نسخه ۲۵۶ گیگابایتی این مدل در ایران در حال حاضر بیش از یازده میلیون تومان است.

شاید گوشی شیائومی ۱۱ تی دیگر به اندازه سال گذشته میلادی روی بورس نباشد اما می‌تواند همچنان برای بسیاری از کاربران گزینه‌ای مناسب باشد. سخت‌افزار این گوشی قدرتی باورنکردنی دارد و می‌تواند برای گیمرها گزینه بسیار خوب باشد.

اگر جدید بودن گوشی اهمیت خیلی زیادی برایتان ندارد و می‌خواهید در بازه ده میلیون تومان یک گوشی قدرتمند از برند شیائومی خریداری کنید، می‌توانید سراغ خرید گوشی شیائومی ۱۱T بروید. این گوشی هنوز هم آپدیت می‌شود و می‌تواند حتی در چندسال آینده هم بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را با کیفیتی قابل قبول اجرا کند.

شما در دیجی لند می‌توانید نسبت به خرید و مشاهده قیمت انواع گوشی شیائومی اقدام کنید.

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *