نقد و بررسی گوشی redmi k50

 نقد و بررسی گوشی redmi k50

سری گوشی‌های ردمی K شیائومی معمولا گزینه‌های مناسبی برای گیمرهایی هستند که به سخت‌افزاری قدرتمند، دوربینی معمولی و نمایشگری باکیفیت نیاز دارند. گوشی k50 شیائومی، جدیدترین محصول سری کا ردمی است که با قیمتی نسبتا مناسب، در سال ۲۰۲۲ میلادی روانه بازارهای جهانی شد. با معرفی، نقد و بررسی ردمی کا ۵۰ همراه با ما بمانید.

بیشتر بخوانید: مقایسه طراحی دو گوشی شیائومی redmi note 10 و redmi 8

بررسی مشخصات ظاهری گوشی Redmi K50 شیائومی

گوشی جدید ردمی K50 شیائومی از نظر طراحی عملکرد مطلوبی دارد و می‌تواند اکثر کاربران را راضی نگه دارد. با این که در ابتدای بررسی این گوشی اعلام کردیم ردمی کا ۵۰ برای گیمرها یک گوشی مناسب است اما در بخش طراحی، این مدل فقط باب دل گیمرها نیست و دیگر کاربران هم می‌توانند این محصول جذاب ردمی را دوست داشته باشند.

این گوشی ۲۰۱ گرمی شیائومی، دارای ضخامت ۸.۵ میلی متری است و پنل پشتی گوشی از جنس شیشه است. ماژول دوربین این گوشی نیز با طراحی مستطیل‌شکلش در سمت چپ بخش بالایی پنل جای گرفته است. شیائومی در طراحی و ساخت این مدل به جان‌سخت بودنش دقت زیادی داشته و این گوشی به گواهی IP 53 مجهز شده است. حسگر اثر انگشت این مدل نیز روی دکمه پاور تعبیه شده است.

مشخصات نمایشگر گوشی

صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی گوشی Redmi K50 شیائومی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. این پنل بزرگ، از نوع امولد است و حداکثر روشنایی‌اش به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. رزولوشن صفحه نمایش ردمی کا ۵۰ نیز ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ است.

نسبت نمایشگر ۲۰ در ۹ و تراکم پیکسلی‌اش نیز ۵۲۶ پیکسل در هر اینچ است که میزان فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد. لایه‌ای از گوریلا گلس ویکتوس نیز وظیفه محافظت از نمایشگر را به عهده خواهد داشت.

خوب است بدانید این گوشی قدرتمند ردمی به قابلیت‌هایی مانند دالبی ویژن و اچ دی آر ۱۰ پلاس هم مجهز شده است. این مدل برای عاشقان فیلم و گیمرهایی که به نمایشگری حرفه‌ای نیاز دارند، یک انتخاب بسیار کاربردی است.

گوشی redmi k50

بررسی قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ردمی کا ۵۰

گوشی Redmi K50 شیائومی در زمان عرضه به بازار به اندروید ۱۲ و MIUI 13 مجهز شده بود. این مدل در آینده احتمالا دو آپدیت بزرگ سیستم عامل اندروید را دریافت خواهد کرد.

برای ارائه یک تجربه بی‌نقص، شیائومی سراغ یکی از قدرتمندترین تراشه‌های شرکت مدیاتک رفته است. دایمنسیتی ۸۱۰۰، تراشه گوشی ردمی کا ۵۰ است که از لیتوگرافی جدید ۵ نانومتری بهره می‌برد. جالب است بدانید این لیتوگرافی، هنوز در برخی از آیفون‌های جدید اپل وجود ندارد!

در تست‌های بنچمارکی که روی این تراشه انجام شد، مشخص شده دایمنسیتی ۸۱۰۰ جزو پانزده تراشه قدرتمند گوشی‌های هوشمند در جهان است و می‌تواند به سادگی از پس سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها بربیاید.

این تراشه هشت هسته‌ای، به پردازنده گرافیکی Mali G610 مجهز شده که می‌تواند در بازی‌های سنگین، بدون افت فریم و در بالاترین تنظیمات گرافیکی لذت بازی کردن را چندین برابر کند.

حافظه داخلی گوشی قدرتمند ردمی کا ۵۰ شیائومی با توجه به نسخه ۱۲۸، ۲۵۶ و یا ۵۱۲ گیگابایت و از نوع UFS 3.1 است. حافظه رم این گوشی بالارده ردمی نیز با توجه به نسخه ۸ و یا ۱۲ گیگابایت است.

به طور کلی می‌توان گفت سخت‌افزار گوشی Redmi K50 شیائومی، برگ برنده آن است. اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید، این گوشی می‌تواند با عملکردش شما را شگفت‌زده کند اما اگر فکر می‌کنید این گوشی در بخش دوربین هم فوق‌العاده عمل می‌کند، بهتر است با ما همراه شوید تا ناامیدتان کنیم!

گوشی redmi k50

بررسی دوربین گوشی Redmi K50 شیائومی

با عبور از برگ برنده این گوشی، بهتر است حالا به دوربین ردمی کا ۵۰ شیائومی بپردازیم که احتمالا بزرگ‌ترین نقطه ضعفش است. البته دوربین این گوشی عملکرد خیلی بدی ندارد اما اگر انتظار شما از یک گوشی بیش از پانزده میلیون تومانی یک دوربین حرفه‌ای است، ردمی K50 شیائومی برای شما طراحی نشده است.

حسگر اصلی دوربین این گوشی جذاب، ۴۸ مگاپیکسلی است. در کنار این حسگر که از قابلیت OIS نیز بهره می‌برد، یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است. دیگر دوربین این مدل نیز ۲ مگاپیکسلی و از نوع ماکرو است. در این گوشی خبری از حسگر عمق نیست.

امکان ضبط ویدئوهایی با کیفیت ۴K و نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه در گوشی ردمی K50 شیائومی وجود دارد. در کیفیت ۱۰۸۰ نیز می‌توانید با نرخ فریم ۱۲۰، ۶۰ یا ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید. اگر کیفیت را تا ۷۲۰ پایین بیاورید، می‌توانید با نرخ فریم ۹۶۰ فریم بر ثانیه نیز فیلم‌برداری کنید.

دوربین اصلی این گوشی خیلی فوق‌العاده نیست اما اگر به عکاسی علاقه زیادی ندارید، می‌تواند برای عکاسی کاملا آماتور گزینه خوبی باشد. البته یادمان نرود شیائومی برای کمتر کردن قیمت این مدل، مجبور به کاهش کیفیت دوربین شده است.

دوربین سلفی هم برای ثبت تصاویری با جزئیات مناسب و تماس‌های تصویری عملکرد خوبی دارد. دوربین ۲۰ مگاپیکسلی سلفی گوشی Redmi K50 شیائومی دارای کیفیت ۱۰۸۰ است و از نرخ فریم ۱۲۰ FPS پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های باتری گوشی بالارده ردمی کی ۵۰

بررسی باتری گوشی Redmi K50 نشان می‌دهد شیائومی در این بخش هم واقعا خوب عمل کرده است. این گوشی مناسب گیمرها، به یک باتری ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده که به راحتی یک روز نسبتا سنگین را دوام می‌آورد.

در کنار مجهز شدن به یک باتری بزرگ، شیائومی گوشی جدیدش را به سیستم شارژ سریع ۶۷ واتی مجهز کرده است. به لطف سیستم شارژ سریع این گوشی، کاربران می‌توانند در تنها ۳۰ دقیقه گوشی خود را از صفر تا ۸۰ درصد شارژ‌ کنند. این گوشی به قابلیت‌هایی مانند پاور دلیوری ۳.۰ و کوییک شارژ ۳ پلاس نیز مجهز است.

آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟

همان طور که پیش از هم اعلام کردیم، بزرگ‌ترین نقطه قوت این گوشی پردازنده قدرتمندش است اما متاسفانه در بخش دوربین، شاهد مشخصات خیلی امیدوارکننده‌ای نیستیم. اگر به دنبال یک گوشی گیمینگ قدرتمند هستید، بررسی ها نشان می‌دهند گوشی Redmi K50 یکی از بهترین گزینه‌هایی است که پیدا می‌کنید اما اگر توقع‌های شما از دوربین گوشی بالا است، شاید این مدل بهترین انتخاب برای شما نباشد.

نظر شما چیست؟ آیا این گوشی می‌تواند با توجه به قیمت ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومانی‌اش در زمان نگارش این متن، گزینه مناسبی باشد؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خرید گوشی شیائومی از دی جی لند

صبا رامش

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

  • فوق العاده اس، فقط با اندازه صفحه مشکل دارم، زمان خرید میتونستم با ۲ میلیون هزینه بیشتر xiaomi 12 بگیرم که از نظر اندازه و خوش دستی واقعا بهتر از این گوشیه و من به این ترجیحش میدم، اما خب دیگه خریدم و فعلا از همه چی راضیم، اهل عکاسی هم نیستم که نگران دوربینش باشم، فقط یه چیز میخوام که چند سال بدون لگ و هنگ همراهم باشه
    تنها مشکلش اینه که خیلی کم وارد کشور شده و در حال حاضر تقریبا نایابه!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *