نقد و بررسی گوشی گلکسی زد فولد ۳

 نقد و بررسی گوشی گلکسی زد فولد ۳

گوشی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ طراحی بادوام‌تری نسبت به قبل پیدا کرده است و با پشتیبانی از قلم S عملکرد بهتری را از خود ارائه می‌دهد. در گوشی سامسونگ زد فولد ۳ دوربین‌ها ارتقا پیدا نکردند اما در کل یک انتخاب عالی برای کاربران قدرتمند است که می‌خواهند هزینه زیادی برای گوشی بپردازند. گلکسی Z Fold 3 مصمم است بر کسانی که به گوشی‌های تاشو دید خوبی ندارند پیروز شود.

صفحه نمایش تا ۸۰% محکم‌تر است و کل گوشی در برابر آب مقاوم است. ارتقای دیگر قابل توجه گوشی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ شامل صفحه نمایش روشن‌تر و ویژگی‌های چند وظیفه‌ای پیشرفته است.

گوشی زد فولد 3

طراحی و مقاومت گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 3

اولین موردی که میتوان در مورد مقاومت گوشی گلکسی Z Fold 3 مورد بحث قرار داد، IPX8 و مقاومت آن در برابر آب است که می‌توتند یه مدت ۳۰ دقیقه و در عمق ۱٫۵ متری مقاومت کند. و نکته قابل توجه در گوشی Galaxy Z Fold 3، این گوشی در برابر گرد و غبار مقاومت لازم را ندارد. اگر قصد خرید گوشی گلکسی زد فولد ۳ را دارید باید بدانید، برای مقاومت بیشتر این گوشی بدنه آن از آلومینیوم Armor و صفحه نمایش آن از گوریلا گلس Victus برای مقاومت در برابر خط و خش طراحی شده است.

سامسونگ ادعا می‌کند که برای گلکسی زد فولد ۳ از یک لایه محافظ جدید Pet استفاده کرده که وقتی با لایه‌های اصلی صفحه نمایش ترکیب می‌شود ۸۰% صفحه نمایش با دوام‌تری را به همراه دارد. ابعاد گوشی گلکسی Z Fold 3 در حالت بسته ۱۵۸٫۲ x 67.1 x 14.4-16 میلی‌متر و در حالت باز ۱۵۸٫۲ x 128.1 x 6.4 میلی‌متر و وزن آن ۲۷۱ گرم است.

طراحی گوشی زد فولد 3

صفحه نمایش و صدا در گوشی زد فولد ۳

این گوشی دارای ۲ نمایشگر است، یک صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی OLED و یک صفحه نمایش اصلی ۷٫۶ اینچی که پس از باز کردن دستگاه نمایان می‌شود. هر دو پنل دارای نرخ تطبیقی ۱۲۰ هرتز هستند. رزولوشن صفحه نمایش داخلی مانند قبل ۲۲۰۸×۲۷۶۸ است اما خبر خوب این است که به لطف فناوری جدید Eco، صفحه نمایش جدید ۲۹% روشن تر از قبل است.

نمایشگر اصلی Z Fold 3 بسیار خیره کننده به نظر می‌رسد و دلیل اصلی آن دوربین جدید زیر نمایشگر است. بلندگو‌های این گوشی بسیار قدرتمند هستند و هنگام گوش دادن به Spotify و هنگام برقراری تماس، صدای واضح، بلند و یک‌دستی را ارائه می‌دهند.

صفحه نمایش گوشی زد فولد 3

بررسی نرم‌افزار در گوشی گلکسی Z Fold 3

یکی از جالب ترین مزایای نرم‌افزاری موجود در این گوشی، باز کردن دو الی سه برنامه به صورت همزمان است. این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که به‌صورت همزمان از ۳ برنامه در گوشی استفاده کنید. ویژگی دیگری که من را به این گوشی علاقه‌مند کرد اضافه کردن میانبر برنامه‌ها در نوار وظیفه است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. شما می‌توانید برنامه‌هایی را که زیاد از آن‌ها استفاده می‌کنید، برای دسترسی آسان به نوار وظیفه اضافه کنید.

گوشی z fold 3

قلم S برای گوشی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ

 اینکه سامسونگ برای یک تلفن تاشو‌ی ۷٫۶ اینچی از قلم S پشتیبانی می‌کند بسیار خوشحال کننده است. اما مشکلی در پشتیبانی از قلم اس وجود دارد، و آن هم تعبیه نشدن شیار در دستگاه برای نگه‌داری قلم است. شما برای استفاده از قلم S دو گزینه دارید، یکی قلم S Fold Edition که قیمت آن ۴۹ دلار است و دیگری قلم S Pro با قیمت ۹۹ دلار.

قلم Pro با بلوتوث متصل می‌شود و ویژگی‌هایی مانند Ali Gestures و سایر قابلیت های از راه دور را ارائه می‌دهد. قلم S Fold Edition  صرفا یک قلم نوشتاری است.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی میان رده سامسونگ گلکسی A52

گوشی زد فولد 3 همراه با قلم

بررسی دوربین گوشی گلکسی Z Fold 3

در مورد بررسی دوربین Z Fold 3 چیز جدیدی وجود ندارد. دوربین‌های پشتی شامل لنزهای سه گانه ۱۲ مگاپیکسلی هستند. براساس مقایسه دوربین این دستگاه با دوربین آیفون ۱۲ پرو، زد فولد از وضوح تصویر و کیفیت خوبی برخوردار بود اما از نظر جزییات، کنتراست و رنگ‌های زنده‌تر یک قدم از آیفون عقب‌تر است. با تاریک شدن هوا ما گوشی گلکسی زد فولد را با گلکسی اس ۲۱ اولترا مقایسه کردیم و Z Fold دارای لبه‌هایی با رنگ‌های واقعی‌تر بود. عکس‌های گرفته شده با گلکسی S21 Ultra روشن‌تر است اما رنگ نارنجی در آن دیده می‌شود.

دوربین گوشی زد فولد 3

مشخصات سخت‌افزاری گوشی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ

گوشی گلکسی زد‌ فولد ۳ به دلیل داشتن سخت‌افزار بسیار قوی در تست برای ما بسیار جذاب بود. تراشه اسنپ دراگون ۸۸۸ این نمایش را اجرا می‌کند و ۱۲ گیگابایت رم از آن پشتیبانی می‌کند. این گوشی با ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. گوشی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ در تست گرافیکی ۳DMark Wild Life چندان از آیفون ۱۲ پرو مکس عقب نبود. سامسونگ ۳۳ فریم و آیفون ۳۹ فریم را در ثانیه جمع‌آوری کرد.

گوشی زد فولد 3

عمر باتری گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 3

گلکسی زد فولد ۳ دارای باتری دوگانه ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که کمی کوچک‌تر از بسته ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی Z Fold 2 است. ما از نتایج آزمایش باتری که شامل وب گردی از طریق ۵G با روشنایی صفحه نمایش ۱۵۰ نیت، نا‌امید شدیم. در حالت نمایش ۶۰ هرتز گلکسی Z Fold 3 تنها ۷ ساعت و ۵۲ ثانیه دوام آورد. همانطور که انتظار می‌رفت  Galaxy Z Fold 3 شارژر ندارد بنابراین ما از یک شارژر ۲۵ واتی سامسونگ برای تست زمان شارژ استفاده کردیم. بعد از ۳۰ دقیقه گوشی به ۴۷% رسید که نتیجه‌ی خوبی است.

عمر باتری در گوشی زد فولد 3

تاریخ عرضه و قیمت گوشی سامسونگ Z Fold 3

این محصول در تاریخ ۲۷ آگوست ۲۰۲۱ به دنیای گوشی های پرچم‌دار سامسونگ اضافه و عرضه شد. قیمت گوشی گلکسی زد فولد ۳ در هنگام عرضه برای مدل ۲۵۶ گیگابایت ۱۷۹۹ دلار بود. والبته اگر شما نیاز به حافظه بیشتری دارید میتوانید برای خرید گوشی گلکسی زد فولد ۳ مدل ۵۱۲ گیگابایت ۱۸۹۹ دلار پول بپردازید.

قیمت گوشی زد فولد 3

نتیجه و جوانب مثبت و منفی برای خرید گوشی سامسونگ زد فولد ۳

  • قابلیت ناپدید شدن دوربین سلفی زیر صفحه نمایش در هنگام استفاده از گوشی، ما را بسیار تحت تاثیر قرار داد و شگفت زده کرد. اما دوربین ۴ مگاپیکسلی سلفی خیلی ما را راضی نکرد .
  • پنل نمایشگر اصلی ۷٫۶ اینچی در فضای باز تا ۳۰% روشن‌تر می‌شود. صفحه نمایش کاور دارای نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است.
  • یکی از ویژگی‌های قابل توجه که بسیار برای تیم ما جذاب و لذت بخش بود، ویژگی taskbar است که به شما این امکان را می‌دهد که برنامه‌های مورد علاقه خود را به کنار نمایشگر پین کنید.
  • با تمام ویژگی‌های خوب Z Fold 3 نمیتوان از این واقعیت عبور کرد که گلکسی زد فولد ۳ در حالت بسته به یک گوشی کاملا ضخیم تبدیل می‌شود.
  • نکته مثبت دیگری که برای خرید این محصول وجود دارد بهینه سازی برنامه‌های بیشتر مثل chrome، Gmail، Spotify و Tik Tok است.
  • پشتیبانی از قلم S یک ویژگی بسیار عالی است اما اگر سامسونگ برای این لوازم جانبی هزینه اضافی نمیگرفت، ما را بیشتر خوشحال می‌کرد.
  • کیفیت کلی دوربین گوشی سامسونگ Z Fold 3 بسیار عالی است و میتوانید با آن عکس‌های واضح با رنگ های زنده و کیفیت بالا بگیرید اما در بحث دوربین هنوز هم گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس بهتر است.
  • انتظار ما از عمر باتری گوشی گلکسی زد فولد ۳ بیشتر بود. عمر باتری در حالت تاشو در تست وب گردی ما کم‌تر از ۸ ساعت بود این در حالی است که بقیه پرچم داران ۱۰ ساعت یا بیشتر دوام می‌آورند.

اگر قصد خرید یک گوشی تاشو را دارید، این گوشی سامسونگ می‌تواند برای شما یک گزینه مناسب باشد که می‌توانید آن را از طریق لینک زیر از سایت دی‌جی‌لند با هجده ماه گارانتی و یک‌سال بیمه ایران خریداری کنید.

خرید انواع گوشی سامسونگ از سایت دی جی لند

فرشاد مرعشیان

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *