نگاهی به گوشی‌های سری note20 سامسونگ

 نگاهی به گوشی‌های سری note20 سامسونگ

نمای کلی note20 سامسونگ

جدیدترین گلکسی سامسونگ یعنی Galaxy note 20 ultra آماده است تا بهترین کلوز آپ را از شما بگیرد.

این گوشی با استفاده از لنز ۵ برابر زوم اپتیکال و زوم ۵۰ برابری دیجیتال، فیلتر های جذاب و رابط کاربری خوب و کاربردی یکی از بهترین دوربین های سامسونگ است. قلم سامسونگ هم بار دیگر قابلیت کنترل از راه دور دوربین و عکس گرفتن سریع را برای کاربر فراهم می‌کند. قابلیت سوپر اسلوموشن ۹۶۰ فریم بر ثانیه‌ای این گوشی می‌تواند در محیط‌های دوستانه شما سرگرمی جذابی را ایجاد کند. البته این گزینه برای دوره galaxy s9 plus است.

samsung galaxy note 20 ultra

زوم دوربین این گوشی واقعا فوق العاده است زوم در فاصله‌های طولانی تقریبا بدون افت کیفیت است. ولی هنوز هم در نور کم کمی مشکل دارد و پیکسل‌ها کمی نرم می‌شوند و شارپی عکس‌های گرفته شده در روز را ندارند. دوربین این گوشی به autofocus  لیزری مجهز است.

دیزاین و طراحی Galaxy note 20 ultra حس بهتری را نسبت به سری s القا می‌کند انگار که از جنس مرغوب‌تری ساخته شده است. البته رنگ برونز این گوشی به این خاصیت می‌افزاید.

می‌توان گفت Galaxy note 20 ultra یک پکیج  کامل از سوی سامسونگ است. صفحه نمایش ۶٫۹ اینچی با ۱۲۰ هرتز نرخ تجدید به نرمی زیر انگشتان شما حرکت می‌کند. سرعت این گوشی با رم ۱۲ گیگی از خیلی از لپ‌تاپ‌ها بیشتر است. نسل اینترنت همراه در این گوشی عوض شده و دارای  ۵G است. باتری هم شما را در کل روز همراهی می‌کند. S pen با قابلیت های تازه ای به بازار آمده است. با استفاده از سیستم ضبط صدای این قلم می‌توانید به هنکام نوشتن صدا را هم ضبط و صدای ضبط شده را با نوشته‌هایتان همگام کنید. دانشجویان و روزنامه‌ نگاران عاشق این قابلیت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی Nothing Phone 1

samsung galaxy note 20 ultra

طراحی note20 سامسونگ

Galaxy note 20 ultra گوشی بزرگی است و می‌بایست برای استفاده از آن از دو دست استفاده کرد. رنگ برنز آن نسبت به مشکی و سفید بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

زمانی بزرگی یکی از مشخصات انحصاری سری نوت سامسونگ بود و این گوشی با اینکه سایز بزرگی دارد چیزی دور از ذهن نیست و به انداره گلکسی s20 ultra است                                                                                                                                                               

سامسونگ در طراحی Galaxy note 20 ultra به طور واضحی سعی بر بهتر کردن طراحی گوشی داشته است نه تنها بزرگ تر کردن آن… پشت گوشی نسبت به مدل های قبلی رفلکس کمتری دارد پس اثر انگشت را کمتر نشان می‌دهد.

Galaxy note 20 ultra بیشتر به سمت مستطیلی شدن پیش رفته است و تنها در گوشه‌ها که به صفحه نمایش می‌رسیم کمی انحنا وجود دارد. فریم منحنی بهتر است یا مستطیلی؟ این یک سوال کاملا سلیقه‌ای است ولی از لحاظ فنی فریم‌های مستطیلی برای قلم مناسب‌تر است قلم می‌تواند به راحتی از راست تا چپ گوشی حرکت کند.

قسمت دوربین‌های گوشی واقعا برزگ است ولی نسبت به لنزهایی که دارد مناسب است و به عکس‌های واضحی که می‌گیرد می‌ارزد. اگر جای دوربین کوچکتر را ترجیح می‌دهید ولی این مدل لنزها را با این زوم های قوی می‌خواهید باید گفت که قوانین فیزیک برای شما مهم نیستند.

samsung galaxy note 20 ultra

صفحه نمایش note20 سامسونگ

 صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی Galaxy note 20 ultra نرمی خاصی به موشن‌های اندروید داده است و کار با آن را به مرتب لذت بخش‌تر کرده است.

به جرات می‌توان گفت صفحه نمایش این گوشی از بهترین صفحه نمایش‌های استفاده شده در اسمارت فون‌ها است. شما در استفاده از این صفحه نمایش دو گزینه دارید: یا با رزولوشن ۱۰۸۰p نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز داشته باشید، یا نرخ تجدید را بر روی ۶۰ هرتز تنظیم کنید تا بتوانید از رزولوشن quadHD بهره‌مند شوید. که البته به نظر می‌آید انتخاب ۱۲۰ هرتز منطقی‌تر باشد زیرا که صفحه نمایش ۶٫۹ اینچی تا حدی بزرگ نیست که رزولوشن quadHD خیلی مشخص باشد و کیفیت برتر را به صورت چشمگیری نمایان کند. ولی نرخ تجدید ۱۲۰ هرتزی به طور قابل ملاحظه ای با ۶۰ هرتز متفاوت است و روانی آن در دیدن فیلم‌ها و بازی‌ها و در کلا کاربری معمولی گوشی کاملا حس می‌شود.

samsung galaxy note 20 ultra

دوربین note20 سامسونگ

Galaxy note 20 ultra دارای دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال ۵ و زوم دیجیتال ۵۰ برابر است. اسلوموشن ۹۶۰ فریم بر ثانیه‌ای آن بسیار جذاب است ولی کیفیت رزولوشن آن از ۷۲۰p بالاتر نمی‌رود. هوش مصنوعی دوربین‌های این گوشی به راحتی قابل استفاده است.

همواره موضوع فاصله برای گوشی‌های هوشمند یک مساله بوده است. در واقع نمایش یک فاصله‌ی دور در یک تصویر همه چیز را به جز مفهوم خود فاصله، در بر داشت. سامسونگ این مشکل را در Galaxy note 20 ultra با زوم‌های اپتیکال ۵ و زوم دیجیتال ۵۰ برابر برطرف کرده است.

عکس‌های سامسونگ Galaxy note 20 ultra با توجه به شرایط نوری محیط تا زوم ۱۰ برابر کاملا واضح و شفاف هستند.

عمر باتری note20 سامسونگ

باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری این گوشی تا پایان روز کاربر را همراهی می‌کند. تست‌های مربوط به باتری نشان داده است که به صورت میانگین ۲۰ درصد هم از باتری باقی می‌ماند که نشانه قدرت این باتری است. دارای قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی و شارژ بی سیم ۱۵ واتی است.

خرید انواع گوشی سامسونگ از فروشگاه دی جی لند

حسنا پرویزی

مطالب مرتبط