کنترلر PS5 را چه زمان و چگونه ریست کنیم؟

 کنترلر PS5 را چه زمان و چگونه ریست کنیم؟

کنترلر PS5 مانند هر قطعه سخت‌افزاری دیگری، مستعد مشکلات منحصربه‌فرد خود است. اما خوشبختانه سونی آن را به گونه‌ای طراحی کرده است که به راحتی بتوانید آن را عیب‌یابی و ریست کنید. با ریست‌کردن این وسیله، کنترلر شما به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه باز می‌گردد. با این روش شناخته شده به‌راحتی می‌توانید انواع مشکلات موقت و نرم‌افزاری دستگاه‌های خود را رفع نمایید. در این بلاگ قصد داریم توضیح دهیم که چگونه و چه زمانی باید کنترلر DualSense را ریست کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش نحوه نصب بازی در XBOX SERIES S (ایکس باکس Xbox)🎮

آموزش ریست کردن دسته ایکس باکس

چگونه کنترلر PS5 را ریست کنیم؟

برای تنظیم مجدد DualSense، باید ابتدا دکمه ریست را پیدا کنید. اگر به پشت کنترلر نگاه کنید متوجه یک سوراخ بسیار کوچک در کنار لوگو سونی خواهید شد. شما باید یک وسیله نوک تیز و نازک مانند گیره کاغذ، خلال دندان یا هر شیء دیگری را در آن فرو کرده به مدت پنج ثانیه نگه دارید. به‌خاطر داشته باشید اگر DualSense روشن باشد، پس از انجام این کار مجددا خاموش می‌شود. حالا با فشاردادن دکمه PS دوباره DualSense را روشن کنید. اگر متوجه شدید که کنترلر شما نمی‌تواند به PS5 متصل شود، بهتر است آن را با یک کابل USB-C به کنسول وصل کنید تا دوباره با یک‌دیگر سینک شوند.

چه زمانی باید کنترلر PS5 خود را ریست کنید؟

چه زمانی باید کنترلر PS5 خود را ریست کنید؟

چندین مشکل احتمالی وجود دارد که ریست‌کردن کنترلر PS5 می‌تواند آنها را حل کند. یکی از شایع‌ترین موارد می‌تواند مشکلات مربوط به وصل کردن کنترلر به دستگاه‌هایی مانند کنسول، کامپیوتر و یا تلفن‌همراه باشد. زمانی که با چنین اختلالی روبه‌رو می‌شوید، راه‌اندازی مجدد (Reset) کنترلر DualSense می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای رفع مشکلات اتصال وایرلس باشد. مورد دیگر زمانی است که قصد دارید دریفت کنترلر PS5 را برطرف کنید. دریفت کنترلر زمانی اتفاق می‌افتد که ماژول‌های آنالوگ DualSense حرکت‌هایی را ثبت می‌کند که شما دستور آن را نداده‌اید. اگر این اتفاق به کالیبره‌کردن مربوط باشد، ریست‌کردن کنترلر می‌تواند آن را رفع کند. در نظر داشته باشید که اگر راه‌اندازی مجدد DualSense این اختلال را رفع نکرد، باید به فکر تعمیر سخت‌افزاری آن باشید.

دسته بازی پلی استیشن ۵ سونی مدل DUALSENSE CFI-ZCT1 

مشکلات DualSense را با ریست‌کردن عیب‌یابی کنید

همانطور که بالاتر توضیح دادیم، تنظیم مجدد کنترلر PS5 بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه ریست را در پشت DualSense فشار دهید تا به تنظیمات پیش فرض برگردید. البته توصیه ما این است که این‌ کار را تنها در صورتی انجام دهید که با یکی از اختلالاتی که مطرح کردیم روبه‌‌رو شده باشید.

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *