بررسی گلکسی واچ ۴، بازگشت سامسونگ در زمینه گجت‌های پوشیدنی

 بررسی گلکسی واچ ۴، بازگشت سامسونگ در زمینه گجت‌های پوشیدنی

گلکسی واچ ۴ ساعت هوشمند جدید سامسونگ، به تازگی به بازار آمده است. سیستم عامل تازه ساعت این ساعت، زیبایی خود را سیستم عامل Tizen و کارایی خود را از WearOS برداشت کرده است، در ادامه به بررسی گلکسی واچ ۴ ۴۴ میلیمتری خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اپل واچ ۷ علیه گلکسی واچ ۴

بررسی ۲ دقیقه ای گلکسی واچ 4

بررسی کوتاه دو دقیقه‌ای گلکسی واچ ۴:

گلکسی واچ ۴ از ویژگی‌های ورزشی بسیار خوبی برخوردار است. عمر باتری مناسبی دارد و در نهایت طراحی آن به راحتی استفاده کاربر، افزوده است. ولی مشکلاتی از قبیل عدم سازگاری با برخی گوشی‌ها نیز گزارش شده است. در کل سامسونگ از فرمول بی‌نظیر ساخت ساعت‌های هوشمند خود، در این مدل نیز استفاده کرده است.این اولین بار است که سامسونگ از wearOS بهره می‌برد. البته گلکسی واچ ۴ مانند اکثر گجت‌هایی که سیستم عامل wearOS دارند نیست. سامسونگ با کمک گوگل یک رابط کاربری جداگانه به نام OneUI Watch 3 برای این ساعت هوشمند ساخته است.مشکلات سازگاری گلکسی واچ ۴ ۴۴ میلیمتری نسبت به نسخه‌های پیشین بیشتر است. برای مثال اگر گوشی شما iphone باشد، نمی‌توانید از این ساعت استفاده کنید. در حالی که با بیشتر گوشی‌های مدرن اندرویدی سازگار است، برخی ویژگی‌های جذاب مانند سنجش فشار خون و نوار قلبی را تنها برای گوشی‌های سامسونگ به همراه دارد.در طراحی این ساعت از حاشیه گردان مجازی استفاده شده است. این ویژگی محبوب از گلکسی واچ اکتیو ۲ به Galaxy Watch 4 راه پیدا کرده است. این ویژگی با ترکیب شدن دو دکمه در سمت راست، رفتن به منو‌های دیگر ساعت را آسان‌تر می‌کند. ممکن است دل بسیاری از کاربران برای حاشیه گردان فیزیکی گلکسی واچ ۳ تنگ شود.ویژگی‌های ورزشی و تناسب اندام در این ساعت، چیزی نیست که قبلا ندیده باشیم. ولی یک ویژگی جذاب دارد. این ویژگی به کاربر کمک می‌کند که درصد چربی بدن خود را بداند.شاید باتری دغدغه‌ای بزرگ برای کاربران ساعت‌های هوشمند نباشد. ولی می‌توان گفت که باتری گلکسی واچ ۴ با دوام‌ترین بین ساعت‌های هوشمند است. در استفاده معمولی و در بسیاری از مواقع در استفاده‌های سنگین تا دو روز باتری کاربر را همراهی خواهد کرد.گلکسی واچ ۴ ۴۴ میلیمتری همراه گوشی Z fold 3 و Z flip 3 رونمایی شد. گلکسی واچ ۴ ۴۴ میلیمتری کلاسیک نیز به گروه پیوست. اگر طرفدار حاشیه گردان فیزیکی هستید این ساعت را مخصوص شما ساخته‌اند. فرق عمده بین گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیکف همین حاشیه گردان فیزیکی است.

قیمت گلکسی واچ 4

قیمت گلکسی واچ ۴ در بازار جهانی

گلکسی واچ ۴ ۴۴ میلیمتری در دو سایز به بازار آمده است. قیمت جهانی مدل ۴۰ میلی‌متری این ساعت ۲۵۰ دلار و نسخه LTE آن ۳۰۰ دلار است. و کاربران برای خرید گلکسی واچ ۴ ۴۴ میلی‌متری ۲۸۰ دلار و اگر مشتاق به خرید نسخه ۴G هستند، باید ۳۳۰ دلار پرداخت کنند.

گلکسی واچ ۴ کلاسیک از این دو مدل بزرگتر است. در نتیجه برای افرادی که ساعت هوشمند را در سایز بزرگ‌تر می‌پسندند مناسب خواهد بود. سایز ۴۲ میلی‌متری ۳۵۰ دلار و نسخه LTE آن ۳۹۰ دلار است. سایز ۴۶ میلی‌متری ۳۸۰ دلار و نسخه LTE آن ۴۳۰ دلار است.

طراحی گلکسی واچ ۴ ۴۴ میلیمتری

طراحی و صفحه نمایش گلکسی واچ ۴ ۴۴ میلیمتری

گلکسی واچ ۴ یک ساعت هوشمند باریک با طراحی خاص است که به راحتی روی مچ قرار می‌گیرد. اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند بزرگ و درشت هستید بهتر است گلکسی واچ ۴ ۴۴ میلیمتری کلاسیک را انتخاب کنید.
به جر دو دکمه‌ای که در سمت راست بدنه قرار گرفته است، چیز دیگری وجود ندارد که حواس کاربر را از طراحی خاص و یک تکه ساعت پرت کند.

جنس بدنه هر دو ساعت هوشمند از آلومینیوم است. هر دو سایز ساعت روی مچ دست بسیار راحت است و حس سنگینی ندارد. مدل ۴۰ میلی‌متری ۲۶ گرم و مدل ۴۴ میلی‌متری۳۰ گرم وزن دارد. سایز ۴۴ برای ورزش و استفاده روزانه کارایی بالایی دارد ولی شاید استفاده کردن از آن به هنگام خواب برای پایش کیفیت خواب، به خاطر سایز بزرگترش مناسب نباشد.

صفحه نمایش این ساعت بسیار روشن است و در روشنایی روز کار را برای کاربر آسان می‌کند. مدل ۴۰ میلی‌متری دارای رزولوشن ۳۹۶ در ۳۹۶ پیکسل و مدل ۴۴ میلی‌متری دارای رزولوشن ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل است. این اعداد و ارقام برای یک ساعت هوشمند بسیار تاثیرگذار است.


یکی از خصوصیات جالب گلکسی واچ ۴ ۴۴ میلیمتری حاشیه گردان مجازی آن است. کافیست که انگشت خود را به روی حاشیه ساعت بکشید تا به راحتی در منوها و صفحات ساعت گردش کنید.

تمامی مدل‌های گلکسی واچ ۴ دارای امتیاز IP68 هستند و در قابل خاک و آب مقاومت دارند. به عبارت دیگر می‎توان آن را در استخر تا ۵ متر به زیر آب برد.

بند ساعت از نوعی متریال جدید است که امکان دارد برای ورزش‌های سنگین مقاوت کافی را نداشته باشد. گاهی جای بند روی مچ دست می‌ماند. شاید بهتر باشد اگر هر روز به باشگاه ورزشی می‌روید، برای خرید بندی بهتر، جداگانه هزینه کنید.

رنگ‌ها در مدل‌های مختلف این ساعت متفاوت است. رنگ‌های مشکی، طلایی و نقره‌ای برای مدل ۴۰ میلی‌متری بوده و مدل ۴۴ میلی‌متری در رنگ‌های مشکی، سبز و نقره‌ای به بازار آمده است. تمامی این رنگ‌ها، خیلی شفاف نیستند و جلب توجه نمی‌کنند. اگر دوست دارید ساعت به صورت خیلی واضح روی مچ شما به چشم آید، بهتر است بندی به رنگ دلخواه خریداری کنید.

عملکرد و نرم‌افزار گلکسی واچ 4

عملکرد و نرم‌افزار گلکسی واچ ۴ ۴۴ میلیمتری

پردازنده اصلی گلکسی واچ ۴ ۴۴ میلیمتری، چیپست مشهور خود سامسونگ یعنی اگزینوس W920 است که با رم ۱٫۵ گیگابایتی همراهی می‌شود. با انجام تست‌های متعدد به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از نرم‌افزارها به نرمی روی این ساعت اجرا می‌شوند.

این سرعت نسبت به سرعت گوشی‌های هوشمند قابل ملاحظه نیست. زمانی نمایان می‌شود که گلکسی واچ ۴ ۴۴ میلیمتری را با دیگر ساعت‌های موجود در بازار مقایسه کنیم.

این ساعت هوشمند دارای ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی است که ۸ گیگابات آن توسط سیستم عامل و نرم‌افزارهای از پیش ریخه شده توسط کارخانه، اشغال شده است.
بی شک نقطه قدرت این ساعت نرم‌افزارش است. اینبار سامسونگ از سیستم عامل شخصی خود یعنی Tizen استفاده نکرده و به سمت wearOS گوگل رفته است. البته رابط کاربری خود را بر آن سوار کرده تا سلیقه خود را به خوبی اعمال کند.

گلکسی واچ ۴ ۴۴ میلیمتری گلکسی واچ 4

تناسب اندام با گلکسی واچ ۴ ۴۴ میلیمتری


این ساعت مملو از قابلیت‌های مناسب برای ورزش و تناسب اندام است. قابلیت‌های این ساعت هوشمند شامل، GPS برای پایش دویدن و پیاده روی، سنسور سنجش ضربان قلب و پشتیبانی از نوارقلب است.بزرگترین تغییر مربوط به قابلیت تناسب اندام در گلکسی واچ ۴ در قالب یک سنسور ۳ در ۱ bioActive است که سنجش ضربان، سنجش سطح اکسیژن خون و سنجش ساختار بدن را فعال می‌کند.

سامسونگ اعلام کرده است که قابلیت سنجش ساختار بدن به کاربر اجازه می‌دهد تا حجم عضلات را نسبت به استخوانبندی خود، بسنجند. و حجم مناسب چربی بدن خود را پیدا کنند. این قابلیت با یک اسکن ساده انجام می‌شود. البته باید به هنگام اسکن، ثابت و ایستاده باشید.


این که اطلاعات به دست آمده از این اسکن تا چه حدی دقیق است، مشخص نیست. ولی دانستن یک نمای کلی از بدن حتی اگر خیلی دقیق نباشد، می‌توان به کاربر ایده بدهد و او را در مسر تناسب اندام همراهی کند.

تناسب اندام با گلکسی واچ ۴ ۴۴ میلیمتری گلکسی واچ 4

عمر باتری گلکسی واچ ۴

مدل ۴۴ میلی‌متری دارای یک باتری ۳۶۱ میلی‌آمپری است. در تست‌های متفاوت ثابت کرده است که یکی از قوی‌ترین باتری‌ها در ساعت‌های هوشمند را دارد. در استفاده معمولی و حتی زیاد، با یک بار شارژ تا دو روز دوام دارد.

مدل ۴۰ میلی‌متری دارای باتری ۲۴۷ میلی‌آمپری است. با توجه به این که صفحه نمایش این مدل از گلکسی واچ ۴ ۴۴ میلیمتری کوچک‌تر است، انتظار می‌رود که این مدل نیز، تا دو روز همراه کاربر باشد.

مزایا و معایب گلکسی واچ ۴

مزایا گلکسی واچ ۴:

عملکرد بی‌نظیر
نرم‌افزار جذاب و کاربردی
طراحی سبک

معایب گلکسی واچ ۴:

عدم سازگاری با گوشی‌های اپل
نداشتن حاشیه گردان فیزیکی

خرید انواع ساعت هوشمند از دی جی لند

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *