اطلاعاتی که قبل از خرید گوشی شیائومی ۱۲T Pro باید بدانید! بررسی گوشی شیائومی ۱۲T Pro

 اطلاعاتی که قبل از خرید گوشی شیائومی ۱۲T Pro باید بدانید! بررسی گوشی شیائومی ۱۲T Pro

گوشی شیائومی ۱۲T Pro یکی از تازه‌ترین‌های کمپانی بزرگ شیائومی است. باید قبول کرد که دیگر حساب تولیدات شیائومی با توجه به اسامی پیچیده گوشی‌هایی که تولید می‌کند، از دست در رفته است. این گوشی همراه شیائومی ۱۲T برای جانشینی ۱۱T  و ۱۱T Pro عرضه شده‌اند.

گوشی‌های سری T با تولید خانواده جدید ۱۲T در واقع به پرچم‌داری با قیمت مناسب‌تر با تمرکز روی دوربین تبدیل شده‌اند.

مهم‌ترین ویژگی گوشی شیائومی ۱۲T Pro دوربین اصلی آن به سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی است. جدا از دوربین قدرتمند، صفحه‌نمایش آمولد ۶٫۶۷ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی این گوشی، یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن است. جذابیت این گوشی تنها به این دو مورد محدود نمی‌شود؛ اسپیکر به کار رفته در ساخت گوشی نیز از برند مشهور هارمن کاردن است.

جعبه‌گشایی گوشی شیائومی 12T Pro

جعبه‌گشایی گوشی شیائومی ۱۲T Pro

محتویات داخل جعبه گوشی شیائومی ۱۲T Pro کاملا مطابق استاندارد روز گوشی‌های هوشمند است. بارزترین قطعه بعد از خود گوشی، شارژر ۱۲۰ واتی آن است که در جعبه خودنمایی می‌کند.

متاسفانه تکنولوژی شارژ سریع شیائومی فقط مخصوص خود برند بوده و با شارژرهای دیگر موجود در بازار به تمام ظرفیت شارژ خود نمی‌رسد؛ بلکه این تکنولوژی کاملا به ارتباط گوشی و شارژر خود گوشی وابسته است.

طبق روال معمول گوشی‌های شیائومی، یک قاب ژله نیز برای این گوشی داخل جعبه قرار گرفته است. اگر یک تبدیل USB-Type C به جک ۳٫۵ میلی‌متری نیز در جعبه قرار داشت همه چیز تکمیل بود.

طراحی گوشی شیائومی 12T Pro

طراحی گوشی شیائومی ۱۲T Pro

طراحی گوشی شیائومی ۱۲T Pro به صورت کلاسیک بوده و کاملا امضای شیائومی را دارد. این موضوع می‌تواند گوشی را در نظر کاربر یکنواخت کند.

پنل پشتی گوشی دارای انحا بوده که برای راحتی دست به این شکل طراحی شده است. همچنین به نوعی طراحی شده است که اثر انگشت را به خود جذب نکند و البته رنگ آن مات است پس انتظار بازتاب‌های زیبای نور را روی گوشی نداشته باشید.

این گوشی با سایز ۱۶۳٫۱ x 75.9 x 8.6 mm وزن ۲۰۵ گرم نه در دسته گوشی‌های سنگین و نه در دسته گوشی‌های سبک قرار می‌گیرد.  رنگ‌های آبی، نقره‌ای و مشکی سه رنگی هستند که برای این گوشی در نظر گرفته شده‌اند.

ماژول دوربین گوشی شیائومی ۱۲T Pro طراحی آشنایی دارد زیرا که از آن در اکثر گوشی‌های اخیر شیائومی استفاده شده است. اندازه بزرگ سنسور اصلی، زیبایی خاصی با ماژول دوربین داده است. در مورد پنل جلوی گوشی می‌توان گفت چیزی تازه و عجیبی وجود ندارد. همان طراحی همیشگی صفحه‌نمایش، حاشیه‌های نسبتا باریک و دوربین سلفی پانچ تمام چیزی است می‌توان دید.

کیفیت متریال استفاده شده در ساخت گوشی

کیفیت متریال استفاده شده در ساخت گوشی

با در دست گرفتن گوشی شیائومی ۱۲T Pro متوجه خواهید شد که با یک گوشی محکم طرف هستید. یک گوشی که تمامی اجزای سازنده آن به درستی کنار هم قرار گرفته‌اند.

هر دو طرف گوشی از جنس شیشه است. شیشه جلو از جنس گوریلا گلس ۵ و شیشه پشت از جنسی نامعلوم است. جای تعجب دارد که شیائومی در ساخت این گوشی از گوریلا گلس ۵ که نسبت به گوریلا گلس وکتوس  که در گوشی شیائومی ۱۱T Pro استفاده شده بود، یک عقب‌گرد محسوب می‌شود استفاده کرده است.

گوشی شیائومی ۱۲T Pro دارای امتیاز IP53 بوده که به معنای قابلیت استفاده از گوشی در هوای مرطوب و نهایتا مقاومت آن در برابر پاشیدن آب و نه بیشتر از آن است. برای اینکه آب به داخل جایگاه سیمکارت نفوذ نکند، پشت در آن لاستیکی قرمز رنگ قرار گرفته تا از نفوذ آب جلوگیری کند.

کیفیت متریال استفاده شده در ساخت گوشی

صفحه‌نمایش زیبای آمولدCrystalRes  

صفحه‌نمایش گوشی شیائومی ۱۲T Pro قطعا یکی از مهم‌ترین نکات مثبت آن است. این صفحه‌نمایش از هر طرف بهترین دید را دارد. دارای رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۸ و نسبت ۲۰:۹ است. رزولوشن این صفحه‌نمایش با داشتن ۴۴۶ پیکسل در هر اینچ از آنچه فکر می‌کنید بالاتر بوده و از نزدیک بسیار شفاف است. نرخ نمونه برداری آن نیز رقم رقابتی ۴۸۰ هرتز است.

روشنایی صفحه‌نمایش گوشی شیائومی ۱۲T Pro طبق گفته خود شیائومی در کمترین حالت روشنایی ۵۰۰ نیت و ۹۰۰ نیت در بالاترین سطح روشنایی است؛ درحالی که در عمل، روشنایی گوشی از تبلیغات شیائومی نیز بالاتر رفته و کاملا در روشنایی روز واضح دیده می‌شود. استفاده طولانی مدت از گوشی به لطف این صفحه‌نمایش راحت‌تر شده است. این صفحه‌نمایش با داشتن گواهینامه SGS Low Visual Fatigue نشان داده که فشار بسیار کمی را به چشم وارد می‌کند.

پنل صفحه‌نمایش گوشی شیائومی ۱۲T Pro حتی از نظر رنگ هم عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان داده و دارای ۶۸ میلیارد رنگ، سیستم دالبی ویژن و HDR 10+ است.

روشنایی، کنتراست و شدت رنگ‌های گوشی در قالب سه پروفایل، قابل شخصی سازی است.

دوربین‌ها

دوربین‌ها گوشی شیائومی  ۱۲T Pro

شیائومی برای دوربین اصلی گوشی شیائومی ۱۲T Pro از سنسور HP1  ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ استفاده کرده است. این یکی از بزرگ‌ترین سنسورهای دوربین در صنعت گوشی‌های تلفن‌همراه است که تا به حال به تولید رسیده و نسبت به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی شیائومی ۱۱T Pro پیشرفت چشمگیری داشته است.

یکی از نکات مثبت این لنز، داشتن سیستم لرزش‌گیر است که نسخه قبلی از آن بهره‌مند نبوده است.

این لنز دارای دامنه دید ۸۵ درجه‌ای  بوده و قبلا در ساخت دوربین گوشی Motorola Edge 30 Ultra از آن استفاده شده است.

دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی شیائومی ۱۲T Pro در هر دو سری ۱۲T یکسان است. این لنز دارای فوکوس ثابت و نرخ گشایش دریچه دیافراگم f 2/2 و دامنه دید ۱۲۰ درجه است.

شیائومی برای دوربین ماکرو از سنسور ۲ مگاپیکسلی GalaxyCore GC02  سامسونگ با نرخ گشایش دیافراگم f 2.4 استفاده کرده است. برای اینکه عکس ماکرو به بهترین شکل ممکن گرفته شود، بهتر از فاصله لنز تا سوژه عکاسی ۴ سانتی‌متر باشد.

دوربین سلفی یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی ساخت کمپانی سونی بوده که اطلاعات زیادی از آن در دست نیست. این سنسور با نرخ گشایش دریچه دیافراگم f 2.2  دقیقا همان سنسور به کار رفته در گوشی mix fold 2 است.

تمامی دوربین‌های گوشی شیائومی ۱۲T Pro در روشنایی روز عملکرد خوبی داشته و تنها با دیدن تصاویر می‌توان متوجه شد که یک گوشی شیائومی آن را به ثبت رسانده است. عملکرد دوربین‌ها در نور کم نیز مناسب است زیرا با ورود سیستم night mode به پردازش تصویر، کیفیت تصاویر بهتر از حالت قبل می‌شود.

سخت‌افزار گوشی شیائومی  ۱۲T Pro

در ساخت این گوشی از پردازنده جدید و پر قدرت کوالکام یعنی Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده شده است. این تراشه دارای پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (۱×۳٫۱۹ GHz Cortex-X2 & 3×2.75 GHz Cortex-A710 & 4×1.80 GHz Cortex-A510) بوده و با رم ۸/۱۲ گیگابایتی LPDDR5، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و پردازنده گرافیکی Adreno 730 همراهی می‌شود.

با استفاده از این گوشی می‎توان تمامی بازی‌های روز و کارهای روزانه را به راحتی انجام داد.

عمر باتری گوشی شیائومی  ۱۲T Pro

مانند گوشی قبلی اینبار نیز شیائومی از یک باتری لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. زمان مکالمه با این گوشی در صورتی که شارژ باتری کامل باشد ۲۶:۳۰ ساعت تخمین زده شده است. وبگردی با این گوشی با شارژ کامل ۱۱ ساعت و فیلم دیدن تا ۱۷ ساعت ادامه خواهد داشت. باتری این گوشی با داشتن شارژ ۱۲۰ واتی و قابلیت شارژ سریع، در مدت زمانی ۳۰ دقیقه‌ای از صفر به صد می‌رسد.

 

اسپیکر گوشی شیائومی  12T Pro

اسپیکر گوشی شیائومی  ۱۲T Pro

این گوشی از دو اسپیکر استفاده می‌کند که توسط کمپانی مشهور هارمن کاردن ساخته شده است. صدای گوشی شیائومی ۱۲T Pro واقعا بلند و رسا است و تمامی فرکانس‌ها به بهترین شکل تفکیک شده‌اند.  تنها مشکل اسپیکرهای محل قرار گیری آنهاست. هنگامی که گوشی را برای دیدن فیلم به صورت افقی در دستان خود قرار دهید، احتمال اینکه جلوی اسپیکر را با دستان خود بگیرید اصلا کم نیست.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی شیائومی ۱۳ اولترا

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *