نقد و بررسی مشخصات گوشی Redmi 9T، گوشی Redmi 9T یک میان‌رده عالی

 نقد و بررسی مشخصات گوشی Redmi 9T، گوشی Redmi 9T یک میان‌رده عالی

گویا گوناگونی و تنوع در گوشی‌های شیائومی خصوصا در سری Redmi 9 تمامی ندارد. این عضو جدید، درست مانند برادر و خواهرانش، Redmi 9، Redmi 9A، Redmi 9AT از قیمت پایین و سخت‌افزار قابل قبولی برخوردار است.
برای مثال، این گوشی دارای یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری، اسپیکر‌های استریو، NFC، صفحه نمایش Full HD IPS و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است. برخلاف Redmi note 9T از اینترنت ۵G پشتیبانی نمی‌کند و با داشتن پردازنده Snapdragon 662 عملکرد ضعیف‌تری نسبت به آن دارد.

بیشتر بخوانید: با گوشی گیمینگ Redmi K50G آشنا شوید

گوشی شیائومی Redmi 9T یک میانرده به همراه باتری غول‌آسا

طراحی شیائومی Redmi 9T

خریداران احتمالی این گوشی، می‌توانند از بین رنگ‌های سبز اقیانوسی، آبی، خاکستری و نارنجی انتخابی طبق سلیقه خود داشته باشند.
طراحی ضد اثر انگشت و پلاستیکی پشت گوشی، بسیار خوشایند است. اینکه دیگر نیازی به تمیز کردن مداوم نداریم حس خوبی دارد. ولی شاید بهتر بود لوگوی Redmi به این بزرگی روی بدنه حک نمی‌شد.
کلیدهای کنترل کننده حجم صدا، به خوبی و استواری، در بدنه گوشی شیائومی Redmi 9T قرار گرفته‌اند. این برای کلید خاموش و روشن که حسگر اثر انگشت روی آن در نظر گرفته شده است، نیز صدق می‌کند.
بدنه Redmi 9T دارای روکشی نانو است که گوشی را در برابر قطرات آب تا حدی ایمن می‌کند. ولی امتیازدهی IP آن به صورت رسمی، اعلام نشده است.
قسمت جلویی گوشی از شیشه مقاوم در برابر خط و خش یعنی نسل سوم گوریلا گلس، بهره می‌برد در حالی که صفحه نمایش با حاشیه‌هایی نه خیلی ضخیم، احاطه شده است. درصد صفحه نمایش به بدنه گوشی ۸۳ است.

خرید انواع گوشی شیائومی از دی جی لند

خرید گوشی شیائومی- گوشی Redmi 9T

ویژگی‌های گوشی Redmi 9T

لیست ویژگی‌های این گوشی شامل رادیو، سینی سیم کارت با ۳ جای جداگانه، (که یکی از آن‌ها مخصوص حافظه micro SD است.) جک ۳٫۵ میلی‌متری و اشعه فرو سرخ می‌شود.
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت است. در حالی که از قبل ۲۱ گیگابایت از آن در اشغال سیستم عامل و نرم‌افزارهای از پیش نصب شده است.
باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری با یک شارژر ۱۸ واتی از طریق درگاه USB Type C شارژ می‌شود. می‌توان از این گوشی به عنوان یک پاور بانک نیز، استفاده کرد.

نقد و بررسی مشخصات گوشی Redmi 9T، گوشی Redmi 9T یک میان‌رده عالی

نرم‌افزار به کار رفته در گوشی Redmi 9T

گوشی Redmi 9T اندروید ۱۰ را به عنوان سیستم عامل، در اختیار دارد. رابط کاربری MIUI 12 وظیفه ایجاد تعامل کاربر با سیستم عامل را بر عهده دارد. به روز رسانی‌های امنیتی نیز، از مارس ۲۰۲۱ نصب شده‌اند.
رابط کاربری این گوشی، به راحتی قابل شخصی‌سازی بوده و به خوبی بهینه شده است. شکل ظاهری رابط کاربری گوشی شیائومی، بی‌شباهت به رابط کاربری اپل نیست. تنها ایرادی که می‌شود به MIUI گرفت، حضور تبلیغات کوتاهی بعد از نصب اپلیکیشن‌های گوناگون است.

 گوشی Redmi 9T یک میان‌رده عالی

اتصالات گوشی Redmi 9T

اینترنت در این گوشی همان LTE است و خبری از نسل جدیداینترنت، یعنی ۵G نیست. جدید‌ترین نسخه بلوتوث که به اسم نسخه ۵٫۰ شناخته ‌می‌شود، در Redmi 9T به کار گرفته شده است. قیمت گوشی پایین است ولی این موضوع مانع قرار دادن چیپ NFC نشده است.

گوشی میان رده-نقد و بررسی مشخصات گوشی Redmi 9T، گوشی Redmi 9T یک میان‌رده عالی

کیفیت صدا در تماس

ردمی ۹T با داشتن دو میکروفون داخلی در تست تماس معمولی و تماس در نرم‌افزارهای آنلاین نتایج رضایت بخشی را به نمایش گذاشته است؛ ولی مانند سامسونگ از تکنولوژی VoLTE بهره نبرده است.

گوشی شیائومی- گوشی Redmi 9T

دوربین چهارگانه و سلفی Redmi 9T

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی این گوشی، تصویرهای نرمی را ثبت می‌کند. می‌توان گفت که کیفیت در دوربین جلو، برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، کاملا قابل قبول است.
با این که قیمت گوشی کاملا اقتصادی است، شیائومی در ساخت این گوشی از ماژول چهارگانه دوربین استفاده کرده است. لنز اصلی دارای ۴۸ مگاپیکسل تراکم پیکسلی با نرخ نورگیری f 1.79. است.
همچنین Redmi 9T دارای سنسورهای ۲ مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق میدان و یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی است. لنز فوق عریض در معرض نور مناسب، عملکرد قابل قبولی دارد.
ویدیوهای ضبط شده دارای کیفیت Full HD 30 فریم بر ثانیه هستند. همه این موارد با توجه به قیمت، دلایلی خوبی برای خرید گوشی شیائومی هستند.

گوشی شیائومی Redmi 9T

صفحه نمایش Redmi 9T

صفحه نمایش این گوشی ۶٫۵۳ اینچی دارای رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ است. گوریلا گلس ۳ وظیفه محافظت از صفحه نمایش را بر عهده دارد. دوربین سلفی در ناچی به شکل قطره آب قرار گرفته است.
صفحه نمایش دارای دو حالت نمایش اتوماتیک و Saturated است. در حالت Saturated رنگ‌ها
تشدید می‌شوند. روشنایی صفحه نمایش در نور روز، روشنایی مناسبی دارد.
زاویه دید در این صفحه نمایش خیلی باز نیست. به این مفهوم که اگر بخواهید چیزی را به شخصی نشان دهید، بهتر است از قرار گرفتن صفحه نمایش در برابر صورتش اطمینان حاصل کنید. البته در شرایطی مانند حضور در مترو، گزینه خوبی است.
در نهایت…
بزرگترین حسن این گوشی اقتصادی که می‌تواند گزینه تاثیرگذاری در خرید گوشی باشد، باتری بزرگ ۶۰۰۰ میلی‌آمپری و اسپیکر قدرتمندش است. اگر این دو نکته برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است نیازی به پرداخت مبالغی بالا برای گوشی احساس نمی‌کنید، Redmi 9T گزینه مناسبی برای شماست.

خرید انواع گوشی از سایت فروشگاهی دی جی لند

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *