گوشی Huawei y6p یکی از ارزانترین‌ها

 گوشی Huawei y6p یکی از ارزانترین‌ها

گوشی Huawei y6p در شرایط و زمان سختی به دنیا آمد. بازار تلفن‌های همراه در بحران پاندمی کرونا دچار مشکلات بسیاری از جمله، مشکلات تولید و کمبود قطعات و پایین آمدن قدرت خرید کاربران، شده است.
تمامی این مشکلات به همراه تحریم‌‎های آمریکا، کار را برای شرکت چینی هواوی سخت‌تر کرده است. ولی هواوی اهل عقب کشیدن نیست. همچنان در حال بیشتر کردن سلطه خود بر بازار جهانی موبایل است.برای مثال چندی پیش، گوشی Huawei y6p از خانواده Y را به بازار عرضه کرد. این گوشی یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های هواوی است. باید دید که آیا توانسته خریداران اقتصادی را راضی نگه دارد و در خرید گوشی ارزان، اعتماد کاربران را برای خود بخرد یا خیر. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گوشی تا ۱۰ میلیون تومان (تیر ۱۴۰۲)

خرید گوشی Huawei y6p-گوشی Huawei y6p یکی از ارزانترین‌ها

ارزش خرید و قیمت Huawei y6p

این گوشی خرداد سال ۲۰۲۰ با قیمت ۱۴۰ دلار به بازار آمد. می‌توان گفت در آن زمان با این قیمت، رقبای زیادی داشت. رقبایی مثل Redmi 8 ، Redmi 8A ، Oppo A31 و Realme 3 که همگی از عملکرد قابل قبولی برخوردار بودند.
ولی با مقایسه سخت‌افزاری و عملکرد، مشخص شد که گوشی y6p نسبت به رقبای خود حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. Huawei y6p با قیمتی ارزان، سخت‌افزار قدرتمند‌تری را ارائه می‌داد.
با این حال، گوشی‌هایی در بازار هستند که با پرداخت مبلغ کمی بیشتر، عملکرد بهتری را به همراه دارند. ولی شاید پایین‌تر بودن قیمت گوشی در شرایط سخت پاندمی کرونا، برای کاربران مهم باشد.

قیمت گوشی Huawei y6p-گوشی Huawei y6p یکی از ارزانترین‌ها

مشخصات و عملکرد گوشی Huawei y6p

این گوشی از چیپست Mediatek MT6762R Helio P22 بهره برده است. مدیاتک، معمولا نسبت به شرکت‌های دیگر ساخت چیپست و پردازنده از قیمت پایین‌تری برخوردار است و قیمت نهایی گوشی را نسبت به شرکت‌هایی مانند اسنپدراگون، به مراتب پایین‌تر می‌آورد.
گوشی Huawei y6p به همراه ۳۲ و ۶۴ حافظه داخلی و رم ۳ و ۴ گیگابایتی به بازار آمده است. حافظه ۶۴ گیگابایتی می‌تواند انتخاب درست‌تری باشد؛ زیراکه ۷ گیگابایت را سیستم عامل گوشی به خود اختصاص داده است.
نکته مثبت دیگر این است که سینی جداگانه‌ای برای حافظه خارجی دارد. به این معنی که نیازی نیست بین داشتن دو سیم کارت و یک سیم کارت و یک کارت حافظه، یک گزینه را انتخاب کنید.
شاید این مشخصات خیلی تازه و جدید نباشد، ولی برای گوشی‌های ارزان یکی از بهترین گزینه‌هاست که نسبت به قیمت، عملکرد مناسب و قابل قبولی را به همراه دارد.

گوشی Huawei y6p-گوشی Huawei y6p یکی از ارزانترین‌ها

آیا در گوشی Huawei y6p ایرادهای زیادی وجود دارد

به نظر من تنها زمانی که از یک گوشی پرچم‌دار به یک گوشی مانند Huawei y6p نقل مکان کنید، تفاوت‌ها را احساس خواهید کرد و ممکن است گاهی اذیت شوید.
انیمیشن‌های این گوشی، به هنگام ورق زدن صفحات طولانی، نرمی یک گوشی پرچمدار را ندارد.
ممکن است، گاهی نرم‌افزارها به سرعت و راحتی گوشی‌های گران‌تر باز نشوند. در کلامی ساده‌تر این گوشی، کار گوشی‌های پرچم‌دار را انجام می‌دهد، اما کمی کندتر.

خرید گوشی-گوشی Huawei y6p یکی از ارزانترین‌ها

طراحی و خواص ارگونومیگ گوشی Huawei y6p

در طراحی کلی، گوشی Huawei y6p کاملا مشابه گوشی‌های هوشمند دیگر سال ۲۰۲۰ بوده و مشخصه بارزی ندارد. تنها قسمت هیجان‌انگیز این مدل از گوشی‌ها، پشت آن‌هاست که در طراحی بیشترین بخش از خلاقیت را در بر می‌گیرند.
هواوی و باقی برند‌ها، با طراحی چند رنگ به همراه سایه‎ها و طیف‌های متفاوت از یک رنگ، سعی در زیباتر کردن گوشی‌ها دارند.
در ساخت این گوشی به طور کلی از پلاستیک استفاده شده است. پلاستیک در همه جا حضور دارد جز، قسمت جلوی گوشی که جایگاه صفحه نمایش است. صفحه نمایش از جنس شیشه تقویت شده از برندی ناشناس است.
این گوشی از نظر سایز، یک گوشی متوسط است. ولی باز هم ممکن است استفاده از آن با یک دست، کمی دشوار باشد. همه چیز به خوبی در بهترین جای ممکن قرار گرفته و از نظر راحتی و ارگونومی چیزی کم ندارد. البته این طراحی کمی کهنه شده است.
به دلیل داشتن فریمی مات که گوشی را احاطه کرده است به هنگام استفاده از دست لیز نخواهد خورد. اگر علاقه‌ای به استفاده از قاب برای گوشی خود ندارید، نگران نباشید. بدنه پلاستیکی کمترین آسیب را به هنگام ضربه دریافت می‌کند.
دوربین سلفی در ناچی به شکل قطره آب جای دارد. بالای آن شاهد قطعه اسپیکر گوشی هستیم که در کنار حسگر نور، قرار گرفته است. حاشیه‌های صفحه نمایش نه به شدت باریک و نه خیلی بزرگ هستند. این حالت برای گوشی‌هایی در این خانواده کاملا رایج است.

خرید انواع گوشی از دی جی لند

قیمت گوشی هواوی-گوشی Huawei y6p یکی از ارزانترین‌ها

چینش درگاه و کلیدها در گوشی Huawei y6p

در لبه سمت چپ گوشی، درگاه سینی سیم کارت‌ها و حافظه خارجی قرار دارد. طبق معمول در سمت راست، شاهد کلید خاموش و روشن و کلیدهای افزایش و کاهش صدا هستیم.
زیر گوشی، خانه میکروفون اصلی، درگاه شارژ micro USB و اسپیکر است. بله، متاسفانه از USB Type C خبری نیست و در بالای گوشی، میکروفون دوم قرار گرفته است.
در پشت گوشی بالا سمت چپ، ماژول سه‌گانه دوربین به صورت عمودی قرار دارد. حسگر اثرانگشت هم در بالا و میان گوشی قرار دارد. جایی گه انگشت به راحتی بر آن فرود خواهد آمد.

گوشی هواوی-گوشی Huawei y6p یکی از ارزانترین‌ها

کیفیت صفحه نمایش گوشی Huawei y6p به چه صورت است

استفاده از پنل‌های IPS در گوشی‌های اقتصادی هواوی بسیار رایج است. البته این به معنای بی‌کیفیت بودن آن‌ها نیست. اگر گوشی قبلی شما دارای پنل‌های AMOLED استفاده بوده‌اند، شاید صفحه‌های IPS به سلیقه شما کمرنگ محسوب شوند.
ولی به نظر من پنل‌های IPS به دلیل نمایش رنگ‌ها به صورت خام و واقعی، بهتر هستند. تماما چیزی که حقیقت دارد را به نمایش می‌گذارند. صفحه‌های آمولد، رنگ‌ها را تقویت کرده و زیباتر از واقعیت نشان می‌دهند.
صفحه نمایش این گوشی ۶٫۳ اینچی است و رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ را تامین می‌کند که البته در مقایسه با گوشی‌های گران‌تر، اصلا بالا نیست.

بهترین گوشی هواوی-گوشی Huawei y6p یکی از ارزانترین‌ها

عمر باتری در گوشی Huawei y6p

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری این گوشی برای کاربران بسیار کافی است. داشتن یک صفحه نمایش با رزولوشن پایین، دلیلی بر کافی بودن این باتری است. شاید باور نکنید، عدم حضور سرویس‌های گوگل باعث دوام بیشتر باتری در Huawei y6p شده است.


این باتری در شرایط عادی و استفاده روزانه منطقی تا دو روز کامل، شارژ دهی دارد. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که کمتر از گوشی استفاده می‌کنید، حتی ۳ الی ۴ روز به شارژ نیازی نخواهید داشت. تنها بدی این باتری، طولانی بودن زمان شارژ است. شارژ کامل این باتری، بالای دو ساعت طول می‌کشد.

گوشی Huawei y6p-گوشی Huawei y6p یکی از ارزانترین‌ها

دوربین سه‌گانه گوشی Huawei y6p

دوربین اصلی عریض این گوشی، ۱۳ مگاپیکسلی است. در شرایطی با نور مناسب، فراتر از انتظار عمل می‌کند. حتی در نور کم شما را نا‌امید نمی‌کند. در فواصل نزدیک، جزئیات قابل توجهی را به ثبت می‌رساند.
متاسفانه به دلیل استفاده از چیپست مدیاتک در ساخت این گوشی، ماژول دوربین از هوش مصنوعی، بی‌بهره مانده است. هوش مصنوعی جزئیات و کیفیت تصاویر را بهبود می‌بخشد.
لنز فوق عریض این گوشی دارای ۵ مگاپیکسل است. این نوع لنزها برای ثبت تصاویری عریض‌تر طراحی شده‌اند و طبیعی است که نسبت به لنز اصلی کیفیت کمتری داشته باشند.
این لنز‌ها با سنسور عمق سنج ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شوند. حالت شب جداگانه برای دوربین‌های Huawei y6p در نظر گرفته نشده است. می‌توان گفت، دوربین‌ها نسبت به قیمت گوشی عملکردی خوبی دارند.

اگر به دنبال یک گوشی ارزان قیمت ولی به روز هستید و اگر سرویس‌های گوگل برای‌تان از اهمیت بالایی برخوردار نیستند، این گوشی می‌تواند یک گزینه مناسب را به لیست خرید شما اضافه کند.

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *