معرفی بهترین انیمه های سینمایی ۲۰۲۳

 معرفی بهترین انیمه های سینمایی ۲۰۲۳

پیش از این به معرفی بهترین انیمه های سریالی ۲۰۲۳ پرداختیم و حالا نوبت به انیمه های سینمایی رسیده است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا ۸ اثر از بهترین انیمه های سینمایی ۲۰۲۳ را معرفی کنیم. هر کدام از آثار معرفی شده، از جدیدترین انیمه استودیوی جیبلی گرفته تا اثر جدید ماکوتو شینکای می‌توانند ساعات کوتاه اما سرگرم کننده و هیجان انگیزی را برای شما رقم بزنند.

بهترین انیمه های سینمایی جهان ۲۰۲۳

انیمه How Do You Live

بهترین انیمه های سینمایی ۲۰۲۳ - انیمه How Do You Live

بدون شک مهم‌ترین انیمه امسال اثری جز How Do You Live به نویسندگی و کارگردانی هایائو میازاکی «Hayao Miyazaki» نیست. جالب است بدانید که استودیوی جیبلی پیش از شروع اکران این فیلم اقدامی نسبت به انتشار هیچ‌گونه تریلر و تصویری از این اثر نکرده و صرفا به یک پوستر ساده اکتفا کرده بود. اکران این اثر به تازگی در ژاپن آغاز شده و بزودی انتظار می‌رود تا نسخه دیجیتالی آن عرضه شود.

منتقدین و رسانه‌ها هر فریم از آخرین اثر میازاکی را یک شاهکار هنری توصیف کرده‌اند. داستان این انیمه در مورد پسری ۱۲ ساله به نام ماهیتو است که مادرش را در جنگ اقیانوس آرام از دست داده و شاهد ازدواج مجدد پدرش بوده است. آنها توکیو را به مقصد شهری کوچک‌تر ترک می‌کنند. ماهیتو در شهر جدید با مشکلات زیادی از جمله وفق دادن خود با محیط جدید و مدرسه در کنار غم از دست دادن مادرش دست و پنجه نرم می‌کند. در همین حین یک حواصیل (نوعی پرنده) مرموز نیز وارد داستان می‌شود که چندین بار با ماهیتو روبه رو می‌شود.

بهترین انیمه های سینمایی ۲۰۲۳ را با تلویزیون‌های جدید دی‌جی‌لند تماشا کنید: خرید انواع تلویزیون

انیمه Psycho-Pass: Providence

بهترین انیمه های سینمایی ۲۰۲۳ - انیمه Psycho-Pass: Providence

اگر از طرفداران انیمه های جنایی هستید، انیمه Psycho-Pass Providence می‌تواند ۲ ساعت شما را سرگرم کند. درست مانند انیمه سریالی Psycho-Pass اینجا نیز شاهد ساخت آن توسط استودیوی Production I.G به کارگردانی نائویوشی شیوتانی «Naoyoshi Shiotani» هستیم.

داستان انیمه Psycho-Pass Providence در سال ۲۱۱۸ جریان دارد؛ جایی که با قتل یک پروفسور توسط گروه صلح شکنان «Peacebreakers» پای آکان تسونموری بازرس ارشد تحقیقات جنایی به پرونده قتل این پروفسور باز می‌شود. این قتل سرآغازی بر آشکار شدن حقایقی پنهان است. داستان این انیمه بین دو عنوان Psycho-Pass: Sinners of the System و Psycho-Pass 3 جریان داشته و آشنایی با این سری برای مشاهده آن لازم است.

انیمه Kaguya-sama: Love Is War – The First Kiss That Never Ends

انیمه Kaguya-sama: Love Is War - The First Kiss That Never Ends

انیمه Kaguya-sama اثری با سبک و سیاق سینن است که داستان عشق کاگویا و شیروگانه را روایت می‌کند. اگر به انیمه های درام رمانتیک با تم مدرسه علاقه دارید، این اثر انتخاب مناسبی برای شماست انیمه Kaguya-sama: Love Is War – The First Kiss That Never Ends در وب‌سایت My Anime List امتیاز میانگین ۸٫۸۵ را در زمان نگارش این مقاله دریافت کرده است که نشان از موفقیت در جلب نظر اوتاکوها دارد.

انیمه Suzume

بهترین انیمه های سینمایی ۲۰۲۳ - انیمه Suzume

ماکوتو شینکای «Makoto Shinkai» برای ساخت انیمه های باغی از کلمات «The Garden of Words» و نام تو «Your Name» شناخته می‌شود. نسخه دیجیتالی اثر جدید او یعنی انیمه Suzume چندی پیش منتشر و با استقبال خوبی از سوی اوتاکوها همراه شد.

داستان این انیمه در مورد دختری به نام سوزومه است. او حین رفتن به مدرسه مرد جوانی را می‌بیند که مسیر یک منطقه متروکه را از او می‌خواهد. سوزومه از روی کنجکاوی مرد را دنبال کرده و دری را می‌یابد که در واقع دروازه‌ای به یک جهان جادویی است. البته او امکان وارد شدن به آن را ندارد. سوزومه از روی ترس آن مکان را به مقصد مدرسه ترک می‌کند اما از آنجا که بستن آن در را فراموش کرده بود، عواقب مختلفی گریبان گیر او می‌شود. انیمه Suzume در حال حاضر امتیاز ۸٫۴ را در وب‌سایت My Anime List در اختیار دارد.

انیمه Blue Giant

بهترین انیمه های سینمایی ۲۰۲۳ - انیمه Blue Giant

انیمه Blue Giant در مورد پسری به نام دای میاموتو است که رویای تبدیل شدن به بهترین نوازنده جاز دنیا را در سر می‌پروراند. رویای او از زمانی شروع شد که یکی از دوستانش او را همراه خود به یک اجرای زنده جاز برده که دای را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. تهیه کنندگی این اثر را استودیوی توهو بر عهده داشته است که آثار مانند جوجوتسو کایسن «Jujutsu Kaisen» را در کارنامه دارد.

انیمه Alice to Therese no Maboroshi Koujou

انیمه Alice to Therese no Maboroshi Koujou

در ادامه لیست بهترین انیمه‌های سینمایی ۲۰۲۳ به سراغ یکی از آثار جدید استودیوی پر کار MAPPA رفتیم. انیمه Alice to Therese no Maboroshi Koujou یک داستان درام فانتزی جذاب و تماشایی را در خود داشته و این داستان را طی نزدیک به دو ساعت روایت خواهد کرد.

داستان انیمه Alice to Therese no Maboroshi Koujou در یک شهر عجیب و غریب روایت می‌شود که یک انفجار در یکی از کارخانه‌های آن باعث متوقف شدن زمان در شهر شده است. همزمان با توقف زمان در این شهر تمام خروجی‌های آن نیز بسته شده و مردم نیز به امید بازگشت به حالت سابق از هرگونه تغییر در زندگی خود دوری می‌کنند.

تمرکز داستان انیمه Alice to Therese no Maboroshi Koujou روی یک دانش آموزش ۱۳ ساله به نام ماسومونه است که در جریان زندگی عادی تصمیم می‌گیرد تا با دوستش به محل انفجار برورد. بازدید آنها از آن محل باعث آشنایی آنها با دختری می‌شود که همچون گرگی درنده بوده اما توانایی حرف زدن ندارد. ملاقات ماسومه و دوستش آتسومی با آن دختر عجیب و غریب سرآغاز دردسرهای زیادی می‌شود که می‌تواند مشکلات زیادی را برای آنها و دیگر ساکنان شهر ایجاد کند.

انیمه Black Clover: Sword of the Wizard King

انیمه Black Clover: Sword of the Wizard King

به لطف توجه ویژه نتفلیکس به جهان انیمه شاهد عرضه آثار قابل توجهی از سوی این شبکه در چند سال اخیر بوده‌ایم. انیمه Black Clover: Sword of the Wizard King یکی از همین آثار است که چندی پیش عرضه شد و توانست توجه اوتاکوها را به خود جلب کند.

داستان این انیمه اکشن فانتزی در جهانی جریان داشته که جادو نقش پررنگی در آن دارد اما شخصیت اصلی انیمه توان استفاده از جادو را ندارد. این پسر که آستا نام دارد با کمک دوستش قصد به چالش کشیدن مبارزان قدرتمند داشته تا با برداشتن آنها از سر راه خود به هدفش یعنی تبدیل شدن به پادشاه جادو برسد.

انیمه Black Clover: Sword of the Wizard King داستان ماجراجویی‌های قهرمانانه آستا در راه رسیدن به هدفش را طی ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه روایت خواهد کرد. دقایقی که پر از نبرد و اتفاقات هیجان انگیز و تماشایی است. جالب است بدانید که این انیمه جذاب میانگین نمره ۷٫۴ را از کاربران وب سایت IMDB دریافت کرده است.

انیمه Detective Conan: Black Iron Submarine

انیمه Detective Conan: Black Iron Submarine

داستان انیمه Detective Conan: Black Iron Submarine از گردهمایی برخی از مهندسین از سراسر جهان در یکی از مقرهای پلیس بین‌الملل در توکیو آغاز می‌شود. دلیل این اتفاق نیز راه اندازی یک سیستم جدید برای اتصال تمامی دوربین‌های امنیتی جهان به یکدیگر و فعال کردن امکان تشخیص چهره افراد از این طریق است.

در حاشیه‌های راه اندازی این سیستم چند اتفاق مانند دزدیده شدن یکی از مهندسین که اطلاعات مهمی را در فلش خود داشته است، پای کونان و جمعی از دوستانش نیز به این ماجرا باز می‌شود. هدف آنها حل معماهای ایجاد شده و جلوگیری از پیدایش بحران‌های جدید است. جالب است بدانید که در روز اکران انیمه Detective Conan: Black Iron Submarine بیش از ۵۸۰ هزار نفر برای تماشای این اثر راهی سینماهای ژاپن شدند. این عدد در کمتر از یک ماه از ۷٫۲ میلیون نفر نیز عبور کرد تا این انیمه جذاب به پرفروش‌ترین اثر با محوریت کونان تبدیل شود.

سخن آخر

تا اینجا به معرفی بهترین انیمه های سینمایی ۲۰۲۳ پرداختیم. این لیست در آینده و با انتشار آثار جدید بروزرسانی خواهد شد. نظر شما در مورد انیمه های پیشنهادی ما چیست؟ به نظر شما جای کدام اثر در این لیست خالی‌ست؟ فراموش نکنید که نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان این مقاله در وب‌سایت دی‌جی لند به اشتراک بگذارید.

آرمین باقری

مطالب مرتبط

4 دیدگاه ها

  • سلام
    میشه اسم این انیمه شماره ۳ رو به فارسی بفرستید

    • “کاگویا-ساما: عشق جنگ است”

  • ببخشید میشه اسم این انیمه شماره ۳ رو به فارسی بفرستید

  • مقاله میدید کامل بدین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *