بهترین برنامه‌های رایگان برای کنفرانس‌های گروهی

 بهترین برنامه‌های رایگان برای کنفرانس‌های گروهی

با شیوع ویروس کرونا و شروع همه‌گیری و تصمیم برای دورکاری در اغلب مجموعه‌ها، لزوم برنامه‌های رایگان برای کنفرانس‌های گروهی بیش از پیش حس شد. برنامه‌های زیادی برای برقرای ارتباط تصویری وجود دارد که البته همه آن‌ها رایگان نیست. اما در این میان نیز تعدادی برنامه رایگان وجود دارد که دارای ویژگی‌های مناسبی هستند.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده ازChatGPT در اندروید و iOS

با توجه به اینکه شما چه نیازهایی دارید و از یک تماس تصویری گروهی چه انتظاراتی دارید؛ می‌توانید برنامه مورد نظر خودتان را از میان آن‌ها پیدا کنید. با دیجی بلاگ همراه باشید تا در ادامه چند برنامه محبوب و کارآمد معرفی کنیم.

۱۰٫ اپلیکیشن Go to meeting

نسخه رایگان این برنامه شاید به اندازه نسخه پولی آن فوق‌العاده نباشد؛ اما سرویس مناسبی است که می‌توان از آن استفاده کرد. طرح رایگان GoToMeeting  به شما امکان می‌دهد جلسات ۴۰ دقیقه ای را با حداکثر سه شرکت کننده (بدون احتساب شما) برگزار کنید. این سرویس شامل ویژگی‌هایی است که شما انتظار آن را دارید مانند چت و اشتراک گذاری صفحه.

محدودیت‌های Go to meeting ممکن است آن را برای شما غیرقابل استفاده کند؛ اما اگر با افرادی که محدودیت‌های این برنامه را می‌شناسند تماس بگیرید؛ احتمالا استفاده از آن را برای شما منطقی و راحت‌تر خواهد کرد.

 

 

۹٫ Google Duo

از این برنامه بهتر است در جلساتی که درجه اهمیت کمتری دارند یا جلسات دوستانه استفاده کرد. استفاده از این برنامه بسیار ساده است. خبر خوب اینکه نیازی ندارید برای استفاده از google Due حساب کاربری گوگل بسازید.

برای این کار فقط باید شماره تلفن خود را وارد کنید. این برنامه قابلیت حضور هشت نفر به طور هم‌زمان را دارد. بد نیست بدانید این برنامه در دستگاه‌هایی با سیستم عامل اندروید، IOS و رابط کاربری Due Web اجرا می‌شود.

۸٫ Appear.in

 برنامه Appear.in برای جلسات کوچک با تعداد افراد محدود (۴ نفر) مناسب است. علاوه بر آن در این سرویس شما صفحه نمایش را می‌توانید به اشتراک بگذارید و قابلیت گفتگوی متنی نیز وجود دارد.

برای استفاده از این سرویس دانلود و نصب هیچ برنامه‌ای را نیاز ندارید. برای این کار در ابتدا باید به سایت آن مراجعه کنید. یک حساب کاربری برای خودتان بسازید. سپس با آدرسی که به شما می‌دهد یک اتاق گفتگو (chat room) برای خودتان بسازید. حالا نوبت آن رسیده که کسانی که قرار است در این کنفرانس کوچک حضور داشته باشند را دعوت کنید.

اگر اداره کننده این جلسه شما هستید دارای امکان قفل کردن جلسه خواهید بود. با این کار درواقع مهمانان برای وارد شدن باید از شما اجازه بگیرند. در صورت تمایل می‌توانید به آن‌ها اجازه ورود بدهید یا از ورودشان جلوگیری کنید.

۷٫ FreeConference

این برنامه از دو برنامه قبلی بسیار کاربردی‌تر است و برای برای کنفرانس های گروهی خود از آن می‌توانید استفاده کنید. با این برنامه شما می‌توانید در صورتی که نخواهید جلسه در همان زمان برگزار شود؛ قرار ملاقات‌ها را زمان‌بندی کنید.

 این امکان فراهم است که یادآوری آن به صورت خودکار صورت بگیرد. با برنامه free conference شما می‌توانید پنج کنفرانس با زمانی نامحدود و حضور هزار نفر برگزار کنید. بیشتر از این مقدار باید از نسخه‌های پولی استفاده کنید.

 همچنین صفحه مکالمه را نیز می‌توانید به اشتراک بگذارید و یک کنترل‌گر میانی نیز وجود دارد که به وسیله آن می‌توانید افراد پر سر و صدا را بی‌صدا کنید. خلاصه جلسه نیز از طریق اپلیکیشن تلفن همراه برای شما ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل

۶٫ اپلیکیشن Skype

برنامه skype از جذاب‌ترین و پرکاربردترین برنامه‌ها برای تماس‌های صوتی است. استفاده از اسکایپ در تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید یا iOS، همچنین نسخه دسکتاپ آن برای ویندوز یا مک امکان پذیر است. علاوه بر آن می‌توان از طریق وب نیز از اسکایپ استفاده کرد. این گستردگی و سهولت در استفاده از اسکایپ سبب محبوبیت آن می‌شود.

در این برنامه امکان برگزاری جلسات به‌مدت نامحدود وجود دارد. همچنین حداکثر افرادی که در این جلسه می‌توانند حضور داشته باشند ۵۰ نفر است. تماس ویدیویی می‌تواند چهار ساعت طول بکشد.

 

 

۵٫ FaceTime

برنامه FaceTime در ابتدا یک برنامه تماس تصویری فردی بود. اما اکنون در حال حاضر در این برنامه تا ۳۲ نفر به طور هم‌زمان می‌توانند در یک جلسه شرکت کنند. این برنامه در تمامی گوشی‌های موبایل کمپانی اپل نصب شده است.

درواقع دارندگان این گوشی‌ها می‌توانند از دم دست‌ترین گزینه یعنی برنامه faceTime برای کنفرانس های گروهی استفاده کنند. متاسفانه FaceTime برای گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید و همچنین ویندوز قابل نصب نیست.

۴٫ اپلیکیشن google hangouts

اگر شما از نسخه رایگان gmail استفاده می‌کنید؛ گوگل به شما اجازه می‌دهد تنها ۱۰ نفر را در این تماس شریک کنید. برای استفاده از این سرویس کافیست در گوگل یک حساب کاربری بسازید. این برنامه مهمانان جلسه را از طریق اشتراک‌گذاری لینک و ارسال آن از طریق ایمیل به آن‌ها اطلاع می‌دهد.

به‌دلیل شیوع ویرویس کوید ۱۹ گوگل در مدت زمان محدودی فرصتی فراهم کرد که کاربران بتوانند کنفرانس‌های گروهی خود را با حضور ۲۵۰ نفر برگزار کنند.

۳) اپلیکیشن Talky

در حالی که ویندوز برخی محدودیت‌های جدیدی را اعمال کرده است؛ برنامه Talky هنوز برگزاری کنفرانس ویدیویی رایگان را بدون ثبت نام ارائه می‌دهد. برای استفاده از این سرویس، نام یک اتاق را در صفحه اصلی وارد کرده و تنظیمات صوتی و تصویری خود را مرور کنید. همه چیز آماده است تا وارد شوید.

پس از حضور در یک اتاق، می‌توانید نام خود را تغییر دهید، صفحه خود را به اشتراک بگذارید، از گفتگوی متنی استفاده کنید و افراد را با لینک دعوت کنید. همچنین می‌توانید اتاق خود را با رمز عبور قفل کنید تا مهمانان ناخواسته از جلسه خارج نشوند. در این برنامه حداکثر شش نفر در کنفرانس می‌توانند حضور داشته باشند.

۲) Zoom meeting

از کامل‌ترین برنامه‌ها برای کنفرانس‌‌های گروهی می‌توان زوم میتینگ را نام برد. این برنامه برای کاربران سازمانی است که حق اشتراک نیز پرداخت می‌کنند. اما نسخه رایگان آن نیز ویژگی‌های جالبی دارد که آن را قابل استفاده می‌کند. زمان این کنفرانس گرچه محدود و ۴۰ دقیقه است اما حدود ۱۰۰ نفر می‌توانند در آن شرکت کنند. علاوه بر آن امکانی فراهم آمده تا به شکل نامحدود در طول روز از این برنامه استفاده شود. این برنامه روی اغلب دستگاه‌ها با سیستم عامل اندروید و IOS قابل نصب است.

۱)اپلیکیشن Jitsi meet

این برنامه ارزش زیادی برای یک تماس ویدیویی ارائه می‌دهد. برای استفاده از این برنامه شما باید نام یک اتاق گفتگو (Chat room) را وارد کنید و اجازه دهید به وب کم و میکروفون شما دسترسی داشته باشد. در این برنامه امکان برگزاری کنفرانس با زمان نامحدود و تعداد شرکت کننده نامحدود وجود دارد. مهمانان جلسه امکان حضور در ویدئوکنفرانس ازطریق تماس تلفنی را نیز دارند. این برنامه علاوه‌بر نسخه‌ لپ تاپ، اپلیکیشن اندروید و iOS را نیز دارا است.

بیشتر بخوانید: معرفی ۴ برنامه Mindmap یا نقشه ذهنی رایگان

حسنا پرویزی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *