نحوه استفاده ازChatGPT در اندروید و iOS

 نحوه استفاده ازChatGPT در اندروید و iOS

نحوه استفاده از ChatGPT در اندروید و iOS یکی از مباحثی است که به ترند روز تبدیل شده است. احتمالا زمانی که این مقاله را مطالعه می‌کنید، حداقل یک بار از هوش مصنوعی ChatGPT استفاده کرده‌اید. این ابزار مدت زیادی نیست که معرفی شده است، اما واقعیت این است که عملکرد آن انقلابی بوده و طوفان بزرگی در دنیا به پا کرده است. در حالی که ربات‌های گفتگوی مختلف در سراسر جهان به سرعت معرفی می‌شدند، محصول کمپانی OpenAI موفق‌ترین و پیچیده‌ترین آن‌ها را نشان داد.

تنها چیزی که این ابزار نیاز داشت یک اپلیکیشن برای گوشی‌های اندروید و iOS بود. خوشبختانه، مسیرهای مختلفی برای استفاده مشابه وجود دارد. شاید بهترین گزینه این باشد که سایت ChatGPT را در مرورگر گوشی خود راه‌اندازی کنید. هرچند که ممکن است به راحتی یک اپلیکیشن اختصاصی نباشد، اما تنها راه رسمی و (ایمن) برای انجام این کار است. با این حال، این تنها راه دسترسی به ChatGPT در تلفن هوشمند نیست. در این بلاگ ما چند روش جایگزین را نیز بررسی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: سیری برای اندروید، فعال سازی دستیار صوتی گوگل بر روی گوشی

نحوه استفاده از ChatGPT در آیفون یا اندروید

نحوه استفاده از ChatGPT در آیفون یا اندروید

استفاده از ChatGPT در هردو گوشی‌های اندرویدی و iOS آسان است. شما باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و بعد وب‌سایت را از طریق سافاری یا کروم راه‌اندازی کنید. به همین سادگی.

  • یک مرورگر وب را باز کنید و آدرس openai.com که سایت رسمی ChatGPT است را جست‌وجو کنید.
  • با استفاده از اطلاعات کاربری خود وارد شوید (یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید).
  • پس از اتمام ثبت نام/ورود به سیستم، برای همه موارد گزینه Next را انتخاب کنید و در نهایت برای شروع گزینه Done را بزنید.

اگر قبلا با همین حساب از ChatGPT استفاده کرده‌اید، درست مانند نسخه دسکتاپ می‌توانید به مکالمات قبلی خود دسترسی داشته باشید. همچنین تنظیماتی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا ابزار را به نسخه ChatGPT Plus ارتقا دهید یا Dark Mode (حالت تاریک) را فعال کنید. شما می‌توانید با ضربه‌زدن روی آیکون منو در  گوشه سمت چپ بالای صفحه، به این تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی ۴ برنامه Mindmap یا نقشه ذهنی رایگان

استفاده از ChatGPT از طریق میانبرهای Siri در آیفون

استفاده از ChatGPT از طریق میانبرهای Siri در آیفون

سیری دستیار صوتی فوق‌العاده‌ای است که متعلق به کمپانی اپل بوده و در محصولات آن موجود است. اکنون این امکان وجود دارد تا ChatGPT را با Siri ترکیب کنید و شاهد قابلیت‌های بسیار وسیع‌تری باشید. نحوه استفاده از ChatGPT شامل میانبرهای سیری، کلیدهای API برای ChatGPT و اندکی صبر است. قبل از ادامه، بهتر است ابتدا مطمئن شوید که یک حساب OpenAI دارید.

  • ابتدا برنامه S-GPT Encoder را دانلود کنید. شما به این برنامه نیاز خاصی ندارید و تنها یک اپلیکیشن پیش‌نیاز برای اجرا شدن باقی مراحل است.
  • حالا در برنامه Shortcuts میان‌بر SiriGPT را باز کنید. پس از باز کردن لینک، آیفون از شما می‌خواهد که فایل را در برنامه Shortcuts و با زدن گزینه Add/Get Shortcut اضافه کنید.

سایت Open AI

  • حالا باید کلیدهای اختصاصی API خود را از وب‌سایت openai.com دریافت کنید. وارد حساب OpenAI خود شوید و روی آیکون منو (سه خط افقی) در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  • روی آیکون پروفایل خود در پایین منو ضربه بزنید، سپس گزینه View keys API را انتخاب کنید.گزینه‌ی Create new secret key را انتخاب کرده و آن را کپی کنید. OK را ضربه بزنید تا پنجره بسته شود.
  • شما باید این کلید API را به میانبر SiriGPT که قبلا نصب کردیم اضافه کنید. برنامه Shortcuts را باز کنید، میانبرSiriGPT را پیدا کنید و روی سه نقطه ضربه بزنید تا آن را ویرایش کنید.
  • کلید API که کپی کرده‌اید را در قسمت Add API Key Here جای‌گذاری کنید.
  • به منوی اصلی برنامه Shortcuts برگردید و روی میانبر SiriGPT ضربه بزنید. در این بخش، برنامه برای فعال‌کردن تشخیص گفتار از شما اجازه می خواهد. گزینه Allow را انتخاب کنید.
  • حالا برنامه Shortcuts را ببندید، دوباره آن را اجرا کنید و از آن سوال بپرسید. یک پاپ‌آپ دیگر ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد به میانبر اجازه دهید متن را به OpenAI API ارسال کند. روی Always Allow ضربه بزنید.
  • در نهایت شما پاسخ تمام سوال‌ها را با صدای سیری دریافت خواهید کرد. اگر می‌خواهید درخواست دیگری به آن بدهید، گزینه Ask Again و در غیر این صورت Done را بزنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل

یک ترفند بامزه

شاید انجام دادن تمام این مراحل برای دانستن نحوه استفاده از ChatGPT به‌نظر کار سختی برسد. این سوال که آیا فعال‌سازی S-GPT ارزش این پروسه طولانی را دارد یا نه، بستگی به میزان استفاده شما از Shortcuts، سیری و هوش مصنوعی دارد. در بدترین حالت، این قابلیت یک ترفند بامزه است که در یک دورهمی می‌تواند سرگرم‌کننده باشد؛ اما در بهترین حالت، شما قدرت GPT-3 را در دستان خود دارید که حالا با صدای سیری بسیار جذاب‌تر شده است و می‌تواند تمام روز در اختیارتان باشد. البته این مسیر راحت‌ترین راه برای دسترسی به GPT-3 نیست، اما پس از راه‌اندازی متوجه خواهید شد که چقدر روان کار می‌کند.

نحوه استفاده از ChatGPT: برنامه‌های شخص سوم ChatGPT برای Android و iOS

نحوه استفاده از ChatGPT: برنامه‌های شخص سوم ChatGPT برای Android و iOS

علیرغم موفقیت عظیم ChatGPT، عدم وجود یک اپلیکیشن رسمی برای گوشی‌های هوشمند ممکن است شما را کمی ناامید کند، به خصوص اگر ترجیح می‌دهید بیشتر کار خود را با موبایل انجام دهید. با این حال، چندین جایگزین شخص ثالث (Third-Party) وجود دارد. در همین میان تعداد انگشت‌شماری از آنها عملکردی باورنکردنی دارند؛ درصورتی که بقیه در سطح متوسطی ​​هستند. اگر گوشی شما اپل است بهتر است فورا اپلیکیشن Perplexity را دانلود کنید.

این برنامه از یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند و بسیاری از عملکردهای ChatGPT را تکرار می‌کند. این اپلیکیشن درواقع نزدیکترین برنامه غیر‌رسمی به ChatGPT است. Perplexity می‌تواند منابعی را برای پاسخ‌های خود فراهم کند، اطلاعات را لحظه‌ای جستجو کند و حتی به شما امکان مکالمه صوتی را می‌دهد.

اما اگر گوشی شما اندرویدی است چطور؟ پیشنهاد ما به شما این است که اپلیکیشن Nova را به عنوان نحوه استفاده از ChatGPT دانسته و آنرا نصب کنید. این برنامه شخص ثالث در حال حاضر از GPT 3.5 استفاده می‌کند و به گفته توسعه‌دهندگان به‌زودی با GPT-4 ادغام شده و به روز خواهد شد. در حالی که این برنامه برخی از قابلیت‌های Perplexity را ندارد، اما به ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی چند زبانه، تاریخچه چت و امکان اشتراک‌گذاری مستقیم چت از برنامه مجهز شده‌ است.

در برابر کلاهبرداری از خود محافظت کنید

در میان تمام هیجاناتی که هوش مصنوعی به ارمغان آورده بسیار مهم است که بتوانید به خود متکی باشید. باید در نظر بگیرید که همیشه این امکان وجود دارد تا به‌راحتی قربانی برنامه‌هایی شوید که داده‌های شما را می‌دزدند، بی‌دلیل از شما پول می‌گیرند یا با سیل دائمی تبلیغات شما را آزار می‌دهند. برنامه‌های شخص سوم بسیاری وجود دارند که چنین فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند. این مشکلات بیشتر در اپلیکیشن‌های پلی‌استور وجود دارند، اما ما شاهد فعالیت‌های مشابهی در برنامه‌های اپ‌استور نیز بوده‌ایم.

اگر به یک برنامه شخص ثالث ChatGPT نیاز دارید، توصیه‌ ما این است که از اپلیکیشن‌‌های امنی که بالا معرفی کردیم استفاده کنید. همچنین اگر قصد دارید بهترین تجربه را داشته باشید، از وب سایت رسمی ChatGPT استفاده کنید یا هوش مصنوعی Bing مایکروسافت را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: چت جی پی تی و دنیای هوش‌مصنوعی

قدرت هوش مصنوعی در دستان شماست

همانطور که هوش مصنوعی با رشدی تصاعدی روبه‌رو شده است، استفاده مستقیم از آن روی تلفن‌های همراه نیز فراهم شده است. چه از وب‌سایت رسمی ChatGPT استفاده کنید، یا یک برنامه شخص ثالث، می‌توانید بدون مشکل از این چت‌بات‌ها بیشترین بهره را ببرید. فقط به یاد داشته باشید که این ربات‌های هوش مصنوعی می توانند بارها اشتباه کنند. توصیه ما این است که علاوه‌بر پاسخ‌هایی که از این ابزارها دریافت می‌کنید، تحقیقات خود را نیز انجام دهید تا از صحت آن اطمینان حاصل کنید. در حالی که هوش مصنوعی در سریع‌ترین زمان ممکن نتایج را ارائه می‌دهد، باید بدانید که اعتماد کورکورانه چندان جالب نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: گرفتن اسکرین شات طولانی

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *