مقایسه دو گوشی جدید شیائومی: پوکو F4 در مقابل X4 GT

 مقایسه دو گوشی جدید شیائومی: پوکو F4 در مقابل X4 GT

گوشی‌های جدید شیائومی گوشی پوکو F4 و گوشی پوکو X4 GT با توجه به مشخصات سخت‌افزاری و طراحی که دارند از گوشی‌های خوب و میان رده کمپانی شیائومی هستند.

پس از Poco F4 GT هیجان‌انگیز با پردازنده Snapdragon 8 Gen 1، برند زیرمجموعه شیائومی دو گوشی کاملا جدید را در اروپا عرضه کرد. با اینکه Poco X4 GT و Poco F4 جز گوشی های میان رده محسوب می‌شوند؛ اما به لطف بخش‌های سخت‌افزاری سطح بالا می‌توانند برای گیمرها و کاربران قدرتمند بسیار کارآمد باشند. بسیاری از افراد به دلیل عملکرد بالا آن‌ها را انتخاب می‌کنند و قیمت مناسب نیز باعث فروش راحت‌تر آن می‌شود. اما کدام گوشی بهتر است و کدام گوشی نیاز شما را برطرف می‌کند؟ برای پاسخ به این سوالات در این مقاله به مقایسه و معرفی پوکو f4 و گوشی پوکو x4 پرداخته‌ایم.

خرید انواع گوشی شیائومی از سایت دی جی لند

طراحی گوشی پوکو x4 gt و گوشی پوکو f4

اگر نیاز شما یک گوشی ارگونومیک است پس باید سراغ مطالعه مشخصات گوشی پوکو F4 بروید.طراحی این گوشی نازک‌ و سبک است. حدود ۱۹۵ گرم وزن دارد و ۶.۶ میلی‌متر ضخامت آن است. همچنین گواهی IP53 دارد که آن را در برابر غبار و پاشش آب مقاوم می‌کند. اما احتمالا طراحی گوشی پوکو x4 را هم دوست داشته باشید. به لطف همرنگ بودن دوربین و بدنه، طراحی چشم‌نوازتر به نظر می‌رسد. از طرفی دیگر این گوشی ضخامت و وزن بیشتری نسبت به Poco F4 دارد که طراحی ارگونومیک ضعیف تری را به نمایش می‌گذارد. متاسفانه هر دو گوشی‌ از پلی‌کربنات ساخته شده‌اند و مواد درجه یکی استفاده نشده است.با این حال صفحه‌نمایش هر دو به محافظ  Gorilla Glass 5 مجهز می‌باشند که آن را در برابر خش بسیار مقاوم می کند.

طراحی گوشی پوکو x4 gt و گوشی پوکو f4-دو گوشی جدید شیائومی

صفحه‌نمایش گوشی پوکو x4 gt و گوشی پوکو f4

در این مقایسه قطعا بهترین صفحه‌نمایش متعلق Poco F4 است. این گوشی که دارای قطر ۶.۶۷ اینچی می‌باشد مجهز به صفحه‌نمایش AMOLED و رزولوشن Full HD+ 1080*2400 به همراه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، HDR10 و Dolby vISION است. تصاویر ساخته شده توسط F4 به کمک رنگ های تند و تیز و سیاهی عمیق از کیفیت بالایی برخوردار هستند که حتی در پلتفرم‌های استریم نیز شگفت‌انگیز است. روشنایی بسیار بالا ۱۳۰۰ نیتی و محافظ Gorilla Glass 5 از دیگر ویژگی‌های مهم این گوشی هستند. با توجه با اینکه صفحه‌نماش AMOLED می‌باشد اما حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش نیست و در کنار بدنه تعبیه شده است. بلندگوهای استریو نیز برای بهبود تجربه صوتی در نظر گرفته شده است. در گوشی Poco X4 GT به لطف نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی این صفحه‌نمایش بسیار برای بازی مناسب است؛ اما متاسفانه صفحه‌نمایش IPS LCD می‌باشد. با وجود قابلیت HDR10  و Dolby Vision تصاویر از کیفیت بالایی برخوردار هستند؛ اما در نهایت قابل مقایسه با صفحه نمایش AMOLED نمی‌باشد. طبیعتا حسگر اثرانگشت نیز در کنار بدنه قرار گرفته است.

کیفیت صفحه نمایش گوشی پوکو x4 gt و گوشی پوکو f4-دو گوشی جدید شیائومی

مشخصات و نرم افزار گوشی پوکو x4 gt و گوشی پوکو f4

پیشرفته‌ترین سخت افزار متعلق به Poco X4 GT می‌باشد. پردازنده این دستگاه Mediatek Dimensity 8100 است که همراه آن حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی در نظر گرفته شده است. این پردازنده ۵ نانومتری می‌باشد که فرکانس ۲.۸۵ هرتزی را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که این مدل بعد از سری +۹۰۰۰ و ۹۰۰۰ قرار گرفته است؛ به این معنی که عملکرد گوشی پرچم‌دار را به همراه دارد.

از طرف دیگر Poco F4 پردازنده Snapdragon 870 را دارد که ۷ نانومتری است و فرکانس ۳.۲ هرتزی را فراهم می‌کند. حافظه ۸ گیگابایت می‌باشد و حافظه داخلی تا حداکثر ۲۵۶ گیگابایت می‌رسد. هر دو دستگاه مجهز به Android 12 می‌باشند که همراه آن رابط کاربری MIUI 13 مخصوص محصولات Poco در نظر گرفته شده است.

دوربین گوشی پوکو x4 gt و گوشی پوکو f4

میان دوربین این دو گوشی به جز یک مورد تقریبا همه چیز مشابه است. در پشت گوشی دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی قرار دارد. یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی سلفی نیز در جلوی دوربین قرار دارد. تنها تفاوت موجود میان این دو گوشی وجود سنسور  OIS در دوربین Poco F4  می‌باشد که به بهبود کیفیت تصویر کمک می‌کند.

دوربین گوشی پوکو x4 gt و گوشی پوکو f4-دو گوشی جدید شیائومی

باتری گوشی پوکو x4 gt و گوشی پوکو f4

اگر به دنبال یک گوشی با عمر طولانی می‌گردید Poco X4 گزینه بسیار مناسبی برای شماست. این گوشی مجهز به یک باتری ۵۰۸۰ میلی‌آمپرساعتی می‌باشد. باتری Poco F4 با ظرفیت ۴۵۰۰ هم عملکرد خوبی دارد اما در مقایسه با X4 GT چندان خاص نیست.

ظرفیت باتری گوشی پوکو x4 gt و گوشی پوکو f4-دو گوشی جدید شیائومی

قیمت گوشی پوکو x4 gt و گوشی پوکو f4

شروع قیمت Poco F4 در اروپا ۳۹۹ یورو می‌باشد؛ در حالی که قیمت X4 GT حدود ۲۹۹ یورو است. گزینه اول به نسبت صفحه‌نمایش پیشرفته‌تر بهتر است و گزینه دوم از باتری و پردازنده بهتری پشتیبانی می‌کند.

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *