بررسی گوشی هواوی Y9a، همه چیز خوب است، تنها جای گوگل خالی‌ست

 بررسی گوشی هواوی Y9a، همه چیز خوب است، تنها جای گوگل خالی‌ست

هواوی Y9a گوشی جالبی است. می‌توانم بگویم، در زمانی که اکثر برندهای گوشی موبایل در حال افزایش تولید هستند و به چیز دیگری فکر نمی‌کنند، هواوی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به نوآوری اهمیت می‌دهد.
البته در این زمینه هواوی بی‌رقیب نیست. می‌توان به چندین گوشی، با این قیمت اشاره کرد که هر کدام خوبی‌های خود را دارند.
هواوی Y9a در چه زمینه‌ای عملکرد خوبی دارد؟ باید گفت که در اکثر زمینه‌ها عملکرد مناسبی دارد, ولی به طور قطع و یقین مواردی هم وجود دارند که این گوشی چینی به خوبی انجام نمی‌دهد. این مقاله می‌تواند در تصمیم شما برای خرید گوشی، تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: هواوی mate X2 یک تاشوی هیجان انگیز، محکوم به شکست

گوشی هواوی Y9a

طراحی هواوی Y9a

طراحی هنری گوشی هواوی Y9a، کاملا برداشت و الهامی از رنگ، نور و حالات آسمان است. در اطراف ماژول دایره‌ای دوربین، حاله‌ای زیبا و کلاسیک دیده می‌شود. انحنای بدنه گوشی و سطحی که با طرح‌ و بافت نانو مزین شده، در دست داشتن آن را بسیار آسان‌تر کرده است.
دوربین سلفی آن گوشی به صورت pop up طراحی شده است. به این مفهوم که دوربین قسمت بالای گوشی از طریق موتوری که برایش تعبیه شده، بیرون می‌آید. دیگر شاهد پانچ یا ناچ در صفحه نمایش نیستیم.
حسگر اثر انگشت کنار و در سمت راست گوشی قرار گرفته است. این یک خبر خوب برای افرادی است که دستان کوچکی دارند. با این طراحی، برای رسیدن به حسگر دیگر نیازی نیست به سختی انگشت خود را به پشت گوشی برسانید.

در قسمت زیرین، شاهد درگاه سینی سیم‌کارت و حافظه خارجی Nano Memory هستیم. جایگاه سیم‌کارت و حافظه به صورت اشتراکی طراحی شده است. در واقع کاربر می‌تواند بین داشتن یک سیم و یک Nano Memory و داشتن دو سیم‌کارت هم‌زمان، یکی را انتخاب کند. این موضوع ممکن است برای برخی از کاربران یک ضعف محسوب شود. کنار سینی سیم‌کارت درگاه usb – Type C دیده می‌شود و کنار آن اسپیکر گوشی واقع شده است.

وزن گوشی هواوی Y9a، ۱۹۷ گرم است. ممکن است برای برخی از افراد، کمی سنگین باشد. صفحه نمایش با وجود سایز بزرگ ۶٫۶۳ اینچی، اصلا بد دست نیست و از نظر ارگونومیک، کاملا راحت است. کلیدهای حجم صدا طوری قرارگرفته‌اند که می‌توان بی‌زحمت به آن‌ها دسترسی داشت.

خرید گوشی هواوی Y9a

صفحه نمایش گوشی Y9a یک صفحه نمایش بی مزاحم

صفحه نمایش گوشی، تمام آن چیزی است که از یک گوشی میان‌رده می‌توان انتظار داشت. صفحه نمایش، یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در قیمت گوشی است. بی شک این صفحه نمایش، بهترین گزینه برای به کارگیری در y9a است.
خارج از خانه و در نور آفتاب با روشنایی بالایی که دارد، دید کامل را به مخاطب می‌دهد و مهم‌تر از همه اینکه، دوربینی روی صفحه وجود ندارد که دید مخاطب را مختل کند.

نرم‌افزارهای هواوی Y9a، اندروید بی گوگل

سیستم عامل این گوشی اندروید ۱۰٫۱ است. ولی خبری از اپلیکیشن‌های گوگل نیست. نرم‌افزارهایی که بر پایه گوگل کار می‌کنند برای اجرا شدن روی این گوشی به مشکل بر خواهند خورد.

قیمت گوشی هواوی Y9a

دوربین هواوی Y9a

لنز اصلی ماژول چهارگانه هواوی Y9a 68 مگاپیکسلی است. لنز دیگر، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی برای گرفتن تصاویری با دید بازتر است. کنار آن، دو سنسو یکی برای گرفتن تصاویر ماکرو و دیگری برای سنجش عمق میدان با ۲ مگاپیکسل، دیده می‌شوند.
دوربین سلفی که با استفاده از یک موتور به بیرون از بدنه گوشی می‌آید، دارای ۱۶ مگاپیکسل و از کیفیت مطلوبی برخوردار است. در کل دوربین‌های گوشی در روشنایی روز رضایت کاربر را جلب می‌کنند.

گوشی هواوی

عملکرد و مشخصات سخت افزاری

سخت‌افزار این گوشی واقعا تحسین برانگیز است. پردازنده قدرتمند Helio G80 توان اصلی هواوی Y9a را به وجود می‌آورد. از دلایل مهم سرعت بالای این گوشی رم ۸ گیگابایتی آن است. البته Y9a با رم ۶ هم به بازار آمده است. حافظه داخلی هم می‌تواند بار سنگین نرم‌افزارهای جدید را، به راحتی بر دوش بکشد.

باتری گوشی هواوی Y9a

برق‌رسانی به این گوشی خوش ساخت بر عهده یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپری لیتیوم پولیمر است. این باتری با شارژی ۴۰ واتی در طول مدت کمتر از ۳۰ دقیقه از صفر تا ۷۰ درصد می‌رسد. سرعت شارژ گوشی واقعا مثال زدنی و برای خرید گوشی هواوی وسوسه کننده است.

در نهایت، این گوشی با سخت افزار قدرتمند و دوربین رضایت بخشی که دارد، در دسته گوشی‌های مرغوب، با قیمتی رقابتی، قرار داده می‌شود. همه چیز خوب و قابل قبول است. تنها جای خالی گوگل همچنان به وضوح، حس می‌شود.

خرید انواع گوشی هواوی از فروشگاه آنلاین دی جی لند

علیرضا چرمچی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *