فعال‌ سازی Gaming Mode در آیفون و آیپد

 فعال‌ سازی Gaming Mode در آیفون و آیپد

اکثر دستگاه‌های هوشمند امروزی دارای حالت بازی داخلی هستند که این امکان را فراهم می‌کنند تا از بازی‌ها بدون هیچ مزاحمتی لذت ببرید. البته اپل در این زمینه نسبت به باقی برندها کمی عقب مانده بود، اما حالا با معرفی حالت‌های مختلف Focus Mode به راحتی می‌توان Gaming Mode را در آیفون و آیپد فعال سازی کرد. با این تغییرات تجربه بازی لذت‌بخش تنها ۱ قدم با شما فاصله دارد. برای فعال‌ سازی Gaming Mode در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بازی تنها در تاریکی نسل جدید بازی‌های ترسناک کلاسیک

حالت بازی (Gaming Mode) چیست؟

حالت بازی (Gaming Mode) نوعی Focus Mode می‌باشد که نوتیفیکیشن‌ها و آلارم‌ها را زمانی که درحال بازی هستید به صورت سفارشی و دلخواه تنظیم می‌کند. برای مثال شما می‌توانید انتخاب کنید که زمان بازی همه نوتیفیکشن‌ها را میوت کنید، یا فقط نوتیفیکیشن‌های افرادی که با آن‌ها بازی می‌کنید را دریافت کنید، فقط ناتیفیکیشن‌های مهم را مجاز کنید و یا به هر شکل دیگری که مایل هستید تغییرات دلخواه خود را ایجاد کنید. Gaming Mode حالتی است که توسط آن می‌توانید حواس‌پرتی‌های ایجاد شده توسط نوتیفیکیشن‌ها را فیلتر کنید و با خیال راحت با گوشی خود بازی کرده و ریلکس کنید. با استفاده از حالت فوکوس نه تنها قادر به ایجاد حالت بازی هستید، بلکه می‌توانید حالت‌های دیگری مانند حالت خواب (Sleeping Mode)، حالت رانندگی (Driving Mode) و حالت ورزش (Workout Mode) را ایجاد کنید. What Is Gaming Mode-فعال‌ سازی Gaming Mode

برای فعال‌ سازی Gaming Mode حالت فوکوس بازی مراحل زیر را در iPad یا iPhone خود دنبال کنید:

  • به بخش Settings رفته و گزینه Focus را انتخاب کنید.
  •  گزینه + را در قسمت بالا سمت راست صفحه انتخاب کنید.
  •  گزینه Gaming را انتخاب کرده و سپس Next را بزنید.
  •  در این قسمت می‌توانید مطابق میل خود نوتیفیکیشن‌ها را شخصی‌سازی کنید؛ برای مثال انتخاب کنید تماس چه‌کسانی را زمان بازی ببینید، و یا با انتخاب گزینه Allow none  تمام نوتیفیکیشن‌ها را در حین بازی غیرفعال کنید. 
  •  حالا گزینه Turn on Gaming Automatically را انتخاب کنید.
  •  گزینه Done را بزنید.

How-to-activate-gaming-focus-mode-on-iOS-فعال‌ سازی Gaming Mode

فعال سازی Gaming Mode به صورت خودکار

به‌طور پیش‌فرض زمانی که یک کنترلر را به دستگاه خود وصل می‌کنید و یا بازی‌های پشتیبانی شده را راه‌اندازی می‌کنید، Gaming Mode به صورت خودکار روشن می‌شود. همچنین می‌توانید به صورت دستی انتخاب کنید که کدام برنامه‌ها حالت بازی را فعال کنند. 

  •  به قسمت Settings رفته، گزینه Focus و سپس Gaming را انتخاب کنید.
  • گزینه Add Schedule  یا Automation را انتخاب کنید.
  • گزینه App را بزنید.
  • حالا از منو باز شده اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

با باز کردن یکی از بازی‌ها می‌توانید از فعال شدن تنظیمات جدید مطمئن شوید زیرا به محض ورود به بازی نوتیفیکیشن در بالای صفحه ظاهر می شود که فعال سازی Gaming Mode را اطلاع می‌دهد. Make Gaming Mode Automatically Turn Onفعال‌ سازی Gaming Mode

از بازی‌های خود در آرامش لذت ببرید

گاهی اوقات پیدا کردن کمی آرامش و سکوت سخت می‌شود و برای بسیاری از افراد بازی تبدیل به نقطه آرامش شده است؛ بنابراین داشتن توانایی بهینه‌سازی روان آیفون یا آیپد برای کارکرد با پتانسیل کامل خود در حالی که مانع از حواس‌پرتی می‌شود، رویای یک گیمر است. لازم به ذکر است که Focus Mode کاربرد بسیاری جز بازی دارد و ابزاری است که کاملا ارزش کاوش را دارد.

بیشتر بخوانید: ۳۰ ترفند کاربردی مخفی آیفن (ios) که از آن اطلاع نداشتید

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *