۶ قابلیت جدید که با iOS 16 به آیفون شما اضافه می‌شود

 ۶ قابلیت جدید که با iOS 16 به آیفون شما اضافه می‌شود

قابلیت ios 16، در قسمت photo سر و صدای زیادی به پا کرده است؛ چند تغییر کوچک در بخش عکس و ادیت آن توانسته راه های جدیدی را برای ساماندهی و تنظیم فایل‌ها ایجاد کند که با آپدیت کامل iOS16 در پاییز ۲۰۲۲ به آن‌ها دسترسی خواهیم داشت.

iCloud Shared Photo Library یکی از این قابلیت‌های جدید ios می‌باشد که توسط آن می‌توانید به راحتی تصاویر را با خانواده خود به طور همزمان به اشتراک گذاشته و ادیت کنید. در ادامه یکی از جذاب‌ترین قابلیت ios 16 اضافه شده این است که می‌توانید روی سوژه عکس ضربه بزنید، آن را برداشته و در اپلیکیشن‌های پیش‌فرض دستگاه مانند نوت، مسیج و ایمیل جای‌گذاری کنید. این قابلیت Visual Lookup نام دارد که با آپدیت به iOS16 در دسترس قرار می‌گیرد؛ نه تنها عکس‌های موجود در گالری، بلکه سوژه‌ عکس‌های موجود در سافاری، QuickAction و اسکرین‌شات نیز تشخیص داده و جدا کنید.

قابلیت دیگری که به iOS16 اضافه شده است LiveText نام دارد؛ البته قابلیت ios 16 سال پیش معرفی شد که توسط آن کاربران می‌توانستند با لمس متن موجود در عکس آن را کپی کرده و در قسمت آدرس جست‌و‌جو، شماره تماس و هر بخش دیگری کپی کنند. حالا در نسخه iOS16 این قابلیت گسترش پیدا کرده و کاربران با توقف ویدیو نیز می‌توانند متن موجود در آن را کپی کنند. با اینکه این قابلیت های ios 16 به تنهایی بسیار جذاب هستند اما این تمام ماجرا نیست. کافیست تا در نسخه بتا منتشر شده گشتی بزنید تا متوجه تغییرات و قابلیت‌های اضافه شده شوید که استفاده از آن‌ها ادیت عکس‌ها را بسیار ساده می‌کند. شما همچنین ابزارهای جدیدی را برای مدیریت عکس‌ها در بخش Library دارید. 

خرید انواع گوشی های اپل از دی جی لند

کپی و جای‌گذاری ادیت عکس، قابلیت ios 16

به لطف قابلیت ios 16 جدید Photos، حالا پس از انجام تغییرات بر روی عکس مورد نظرتان می‌توانید ادیت آن را کپی کرده و روی هر عکس و فیلم دیگری جایگذاری کنید. قطعا ادیت یک‌به‌یک عکس‌ها می تواند زما‌‌ن‌بر باشد، اما حالا در مدت زمان کوتاهی می‌توانید هر تعداد عکس و فیلم را ادیت کنید. برای این کار پس از اتمام ادیت یک عکس و رسیدن به نتیجه مورد نظر، منو Actions را در قسمت بالا سمت راست (دایره با ۳ نقطه در آن) انتخاب کنید. منویی از پایین صفحه باز می‌شود که در آن گزینه Copy Edits وجود دارد. به عکسی که قصد دارید تغییرات را در آن جایگذاری کرده بروید و دوباره منو Actions را باز کرده و گزینه Paste Edits را انتخاب کنید.

قابلیت جدید iOS 16 - ۶ قابلیت جدید که با iOS 16 به آیفون شما اضافه می‌شود

شما می‌توانید ادیت مورد نظر را بر روی چند عکس و فیلم به صورت همزمان جایگذاری کنید؛ فقط کافیست آن‌ها را Select کرده و سپس مراحل قبلی را در منو Actions  تکرار کنید.

کپی و جای‌گذاری ادیت عکس در قابلیت جدید ios 16

دستورا جدید Redo و Undo

فرض کنید که در حال ادیت عکس خود هستید و برای مثال گزینه روشنایی را بیشتر از مقدار دلخواه تغییر می‌دهید. حالا به جای اینکه مجبور باشید تنظیمات را به جایی که شروع کرده‌اید برگردانید، می‌توانید گزینه فلش شکل Undo/Redo را که به قسمت Photos اضافه شده است را انتخاب کنید. این فلش‌ها زمان ادیت در قسمت بالا سمت چپ نمایش داده می‌شوند که با لمس آن‌ها می‌توانید تغییرات را به مراحل قبلی یا بعدی ببرید.

دستورا جدید Redo و Undo- ۶ قابلیت جدید که با iOS 16 به آیفون شما اضافه می‌شود

پوشه جدید برای فایل‌های تکراری

پوشه جدیدی که در Photos نسخه iOS16 Beta 4 ایجاد شده، پیدا کردن عکس‌های تکراری را از همیشه آسان‌تر کرده است. برای دسترسی به این پوشه به قسمت Albums رفته و تا پایین صفحه بروید تا در بخش Utilities فولدر Duplicates را پیدا کنید. در این پوشه می توانید به عکس‌های مشابه موجود در Photo Library دست پیدا کنید؛ حالا عکس‌هایی که می‌خواهید یکی کنید را انتخاب کرده تا تمام آن‌ها با بالاترین کیفیت موجود تبدیل به یک عکس شوند.

پوشه جدید برای فایل‌های تکراری- ۶ قابلیت جدید که با iOS 16 به آیفون شما اضافه می‌شود

پوشه‌هایی امن‌تر

اپل در iOS16 یک لایه محافظتی جدید نیز به فایل‌های Hidden و Recently Deleted اضافه کرده است. در این نسخه برای باز کردن و مشاهده محتویات این بخش باید از فیس‌آیدی، تاچ آیدی و یا پسورد استفاده کنید. یک نشان بصری نیز وجود دارد که به شما تغییرات بوجود آمده را اطلاع می‌دهد؛ این قفل کوچک مقابل اسم این دو بخش وجود دارد.

پوشه‌هایی امن‌تر- ۶ قابلیت جدید که با iOS 16 به آیفون شما اضافه می‌شود

منو جدید QuickActions برای آلبوم‌ها

اضافه‌کردن عکس به آلبوم‌ها به لطف منو QuickActions آسان‌تر شده است. حالا زمانی که دست خود را بر روی یک آلبوم نگه می‌دارید، منو کوچکی نمایان می‌شود که به شما گزینه‌هایی مثل انتشار آلبوم و بازنویسی نام آلبوم را پیشنهاد می دهد.  

منو جدید QuickActions برای آلبوم‌ها- ۶ قابلیت جدید که با iOS 16 به آیفون شما اضافه می‌شود

خاموش کردن Live Photos

گاهی ممکن است به جای عکس ثابتی که در نظر داشته‌اید، یک عکس لایو چند ثانیه‌ای ثبت کرده باشید. حالا قصد دارید گزینه لایو را خاموش کرده و عکس را ثابت کنید که این کار در نسخه قبلی نیازمند دستورات چند مرحله‌ای بود. حالا در iOS16 تنها کاری که باید انجام دهید این است که عکس را انتخاب کرده و در قسمت بالا سمت چپ منو لایو را باز کرده و آن را Off کنید. 

خاموش کردن Live Photos- ۶ قابلیت جدید که با iOS 16 به آیفون شما اضافه می‌شود

 در آیفون و آیپد Gaming Mode :بیشتر بخوانید

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *