معرفی بهترین نرم افزارهای کاربردی تولید محتوا

 معرفی بهترین نرم افزارهای کاربردی تولید محتوا

با توجه به بیشتر شدن اهمیت فضای مجازی در سال‌های اخیر، تولید محتوا به یکی از بهترین و راحت‌ترین راه‌های کسب درآمد در فضای مجازی تبدیل شده است. اگر شما هم می‌خواهید از این راه پرسود به درآمد برسید، می‌توانید با استفاده از این نرم افزارهای کاربردی تولید محتوا، کار خود را ساده‌تر کنید. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم‌افزارهای ادیت فیلم با گوشی

بهترین نرم افزارهای تولید محتوا

انتخاب بهترین و کاربردی ترین نرم افزارهای تولید محتوا، شاید در نگاه اول با توجه به برنامه‌های بیشمار، کار سختی باشد اما ما برنامه‌های مورد نیاز شما را دسته‌بندی کرده‌ایم تا بتوانید با توجه به نیازتان، بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین برنامه های تولید محتوا برای گوشی موبایل

کسب درآمد از تولید محتوا، به رایانه‌های شخصی گران‌قیمت نیازی ندارد و می‌تواند حتی با گوشی همراهتان هم تولید محتوا کنید. اگر به تولید محتوا تصویری با گوشی علاقمند هستید، می‌توانید سراغ برنامه خوبی مانند PicsArt بروید. این اپ شاید در نگاه اول کمی پیچیده به نظر برسد اما اگر مدتی روی آن وقت بگذارید، می‌توانید طرح‌هایی باورنکردنی خلق کنید.

برای تولید قالب پست و استوری نیز برنامه Canva گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. این برنامه را می‌توانید از گوگل پلی استور به صورت رایگان دریافت کنید. کار با این نرم افزار تولید محتوا نسبتا ساده است اما اگر به مشکلی هم برخوردید، می‌توانید از آموزش‌های بیشماری که در یوتیوب و وبسایت‌های مختلف وجود دارد استفاده کنید.

به باور بسیاری از کاربران، یکی از بهترین نرم افزارهای تولید محتوای ویدئویی در گوشی‌های هوشمند، اینشات است. نرم افزار InShot قابلیت‌های بیشماری را به کاربران گوشی‌های هوشمند ارائه می‌کند و می‌تواند کار شما را در ادیت ویدئو‌ها به شدت آسان کند. هر چند این اپ در مقایسه با برنامه‌های قدرتمند رایانه‌های شخصی برای ادیت ویدئو، قابلیت‌های زیادی ندارد اما می‌توان گفت اینشات نیاز بیشتر کاربران معمولی را به سادگی بر طرف می‌کند.  KineMaster هم دیگر برنامه باکیفیتی است که برای ادیت ویدئو در اندروید و iOS موجود است.

اگر به تولید محتوای متنی در گوشی هوشمند خود علاقه دارید، باید همین حالا سراغ نصب برنامه Docs گوگل بروید. این برنامه به سادگی نوشته‌های شما را روی حساب گوگل‌تان ذخیره می‌کند و می‌توانید از هر دستگاهی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این برنامه توسط گوگل توسعه یافته است. اگر از این برنامه راضی نبودید، می‌توانید سراغ برنامه ورد مایکروسافت بروید؛ البته یادتان باشد این نرم افزار برای تبلت‌ها، به صورت رایگان در دسترس نیست.

بهترین نرم افزارهای تولید محتوا در رایانه‌های شخصی

بهترین نرم افزارهای تولید محتوا در رایانه‌های شخصی

اگر دوست دارید تولید محتوا، حرفه اصلی شما باشد، متاسفانه نمی‌توانید فقط با استفاده از یک گوشی هوشمند در کارتان پیشرفت کنید. تولید محتوا با رایانه‌های شخصی به شدت ساده‌تر و حرفه‌ای‌تر است و امکانات بسیار بیشتری هم در دسترس شما قرار خواهد داشت. در ادامه این مطلب، ما برای هر نوع تولید محتوا، بهترین نرم افزارهای کاربردی موجود را معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

بهترین برنامه های تولید محتوای تصویری در PC

بدون شک اولین انتخاب کاربران برای تولید محتوای تصویری، برنامه فوتوشاپ است. این محصول شرکت ادوبی، می‌تواند برای کاربران حرفه‌ای بهترین انتخاب باشد. کار کردن با فوتوشاپ در نگاه اول کار ساده‌ای نیست و با بخش‌های مختلفی طرف می‌شوید که علامت‌ سوال‌های زیادی را در ذهن شما به وجود می‌آورند.

یادگیری فوتوشاپ به صورت رایگان از طریق پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب ممکن است. همچنین برخی از سایت‌های ایرانی نیز دوره‌های آموزش این برنامه را به صورت رایگان منتشر کرده‌اند. البته اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای‌تری Photoshop را یاد بگیرید، می‌توانید از دوره‌های غیررایگان این برنامه استفاده کنید.

اگر نمی‌خواهید این برنامه را نصب کنید، می‌توانید سراغ نسخه غیررسمی و تحت وب فوتوشاپ با نام PhotoPea بروید. این برنامه تحت وب هر چند تمام ویژگی‌های فوتوشاپ را در خودش جای نداده اما می‌تواند اکثر کاربران را راضی کند.

برنامه های پی سی برای ادیت ویدئو

برنامه های پی سی برای ادیت ویدئو

ادیت ویدئو و تولید محتوای تصویری، یکی از پردرآمدترین زیرمجموعه‌های تولید محتوا در جهان است. با تولید محتوای ویدئویی و به اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و آپارات، می‌توانید در صورت تولید محتوای ویدئویی باکیفیت به سود قابل توجهی برسید.

مهم‌ترین برنامه در زمینه تولید محتوای ویدئویی، ادوبی پریمیر است. مسیر یادگیری این برنامه، می‌تواند طولانی باشد و اگر بخواهید به صورت کامل تمام تکنیک‌هایش را یاد بگیرید، به بیش از یک سال آموزش و تمرین احتیاج خواهید داشت. آموزش‌های رایگان پریمیر کمتر در دسترس هستند اما همچنان می‌توانید در یوتیوب، ویدئوهای آموزشی خوبی را پیدا کنید. اگر بتوانید در پریمیر یک حرفه‌ای تمام عیار شوید، می‌توانید حتی در آینده به عنوان تدوینگر سینما فعالیت کنید!

بیشتر بخوانید: معرفی ۴ برنامه Mindmap یا نقشه ذهنی رایگان

بهترین نرم افزار تولید محتوا موشن گرافی پی سی

موشن گرافیک یکی از تاثیرگذارترین راه‌های تولید محتوا است. شاید بسیاری از کسب و کارهای کوچک نیازی به متخصص موشن گرافیک نداشته باشند اما می‌توان گفت تقریبا هیچ بیزنس بزرگی وجود ندارد که از موشن گرافیک بهره نبرد.

بهترین برنامه برای موشن گرافیک در رایانه‌های شخصی، افتر افکت است. این برنامه هم یکی دیگر از محصولات ادوبی است که جزو کاربردی ترین نرم افزارهای تولید محتوا محسوب می‌شود. البته بهتر است یادتان باشد استفاده حرفه‌ای از برنامه After Effects، کار هر کسی نیست و باید هوش تصویری و هنری خوبی داشته باشید. یادگیری استفاده از افتر افکت نیز ممکن است چندین ماه طول بکشد.

نرم افزار تولید محتوای متنی در پی سی

نرم افزار تولید محتوای متنی در پی سی

در بخش تولید محتوای متنی، سال‌هاست برنامه ورد (Word) تاج و تخت را در دست دارد. هر کسی که با کامپیوتر کار می‌کند، احتمالا این برنامه را می‌شناسد و می‌تواند از آن استفاده کند اما اگر چند هفته‌ای را صرف یادگیری این برنامه کنید، احتمالا بتوانید محتوایی حرفه‌ای‌تر تولید کنید.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که حوصله ادیت متن در انتها را ندارند، می‌توانید از افزونه جذاب ویراستیار استفاده کنید. این افزونه ایرانی، به صورت رایگان منتشر شده و می‌تواند پروسه ادیت متن‌ها را به شدت کوتاه و آسان کند. برای نوشتن متن‌های انگلیسی هم برنامه Grammarly بی‌رقیب است.

جمع‌بندی نهایی

ما در این مطلب بهترین برنامه‌ها برای تولید محتوا در پلتفرم‌های مختلف را معرفی کردیم. البته همان طور که می‌دانید، صدها برنامه کاربردی دیگر برای تولید محتوا مانند ادوبی آودیشن (تولید محتوای صوتی و پادکست)، پابلیشر و پاورپوینت (محتوای متنی و تصویری)، گوگل ترنسلیت و ترادوس (برنامه کمکی برای تولید محتوا بر پایه ترجمه) و … وجود دارند که می‌توانند برای برخی از کاربران مفید باشند.

شما در چه زمینه‌ای از تولید محتوا فعالیت می‌کنید؟ بهترین نرم افزارهای تولید محتوا از نظر خودتان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: تجهیزات مورد نیاز برای تولید محتوا چیست؟

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *