چگونه می‌توانید گوشی تلفن خود را پیدا کنید؟ انواع روش‌های ردیابی گوشی همراه در برندهای مختلف

 چگونه می‌توانید گوشی تلفن خود را پیدا کنید؟ انواع روش‌های ردیابی گوشی همراه در برندهای مختلف

شاید شما هم در شرایطی قرار بگیرید که به دلایلی گوشی تلفن همراه خود را گم کرده یا گوشیتان به سرقت رود؛ در چنین مواقعی بهترین حالت ممکن این است که گوشی موبایل در منزل، اتومبیل یا محل کار جا مانده باشد اما در غیر این صورت باید از روش‌های کاربردی تلفن خود را پیدا کنید! البته این نکته را در نظر بگیرید که اولین قدم در روش‌های پیدا کردن گوشی گم شده یا سرقتی این است که صاحب گوشی برخی از برنامه‌های ردیابی را برای مواقع اضطراری فعال کرده باشد. در چنین شرایطی، دردناک‌تر از اینکه گوشی موبایل را از دست می‌دهید، وجود اطلاعات شخصی چون عکس، ویدئو شخصی، اسناد و شماره مخاطبان در گوشی است که باعث می‌شوند به هر روشی برای پیدا کردن گوشی متوسل شوید.

بنابراین اگر تلفن خود را گم کرده‌اید یا به سرقت رفته است، نگران نباشید؛ زیرا قابلیت‌ها و برنامه‌هایی برای گوشی‌های تلفن هوشمند وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهند تا قبل از هر اتفاقی راه‌اندازی کنید و در صورت گم شدن یا سرقت به شما در ردیابی گوشی کمک کنند.

در اینجا تلاش خواهیم کرد تا برخی از روش‌هایی که می‌توانید تلفن خود را پیدا کنید، را معرفی کنیم؛ پس توصیه می‌کنیم چنانچه صاحب گوشی هوشمند هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار ارسال پیامک رایگان از طریق اینترنت

روش های ردیابی گوشی هوشمند همراه

انواع روش‌های ردیابی گوشی هوشمند همراه. در حال حاضر روش‌ها و ابزارهای متنوعی وجود دارند تا در صورت گم شدن تلفن همراه یا سرقت آن، بتوانید گوشی تلفن خود را پیدا کنید. در ادامه برخی از روش‌های ردیابی گوشی موبایل هوشمند را معرفی کنیم:

ردیابی گوشی از طریق گوگل

ردیابی گوشی از طریق گوگل- ردیابی گوشی همراه

بدون تردید یکی از بهترین روش‌های پیدا کردن گوشی گم شده یا سرقتی، استفاده از قابلیتFind My Device  گوگل است. برای استفاده از این قابلیت کاربردی، شخص باید حساب کاربری گوگل یا  Gmail داشته باشد تا بتواند اکانت خود را با گوشی موبایل یکپارچه‌سازی یا Sync کند. برای فعال‌ سازی قابلیت Find My Device در گوشی تلفن باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ورود به بخش تنظیمات (Setting) گوشی
  • ورود به قسمت کاربران و حساب‌ها
  • کلیک بر روی گزینه اضافه کردن حساب یا Add Account
  • وارد کردن اطلاعات gmail و منظر ماندن تا پایان همگام‌سازی
  • فعال سازی گزینه تلفن خود را پیدا کنید یا Find My Device از طریق بخش امنیت و حریم خصوصی در تنظیمات گوشی

این نکته را در نظر بگیرید که ردیابی تلفن توسط گوگل تنها برای گوشی‌های موبایل روشن به‌کار می‌رود؛ بنابراین چنانچه در صورت گم شدن یا سرقت گوشی، با پیام خاموش بودن مواجه شوید، نمی‌توانید از سرویس گوگل برای پیدا کردن گوشی استفاده کنید.

کد اپراتور سیم کارت برای ردیابی گوشی

با استفاده از کد اپراتور سیم کارت، تلفن خود را پیدا کنید! در حال حاضر اپراتورهای سیم کارت این امکان را برای مشترکین فراهم کرده‌اند تا افراد بتوانند به ردیابی گوشی در صورت گم شدن یا سرقت اقدام کنند. روش پیدا کردن گوشی برای اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به شرح زیر است:

ردیابی گوشی از طریق سیم کارت همراه اول

اگر از سیم کارت همراه اول استفاده می‌کنید، می‌توانید شماره سریال ۱۵ رقمی گوشی (مندرج بر روی کارتن) را از طریق خط ارسال کنید تا فرایند ردیابی گوشی آغاز شود. بدین منظور باید عدد ۲۱۴۱ را به شماره ۱۱ ارسال کنید تا همراه اول به مدت ۱۰ روز جستجوی گوشی تلفن را انجام دهد و در صورت موفقیت، نتیجه را به شما اعلام کند تا بتوانید تلفن خود را پیدا کنید.

ردیابی گوشی از طریق سیم کارت ایرانسل

اگر از سیم کارت ایرانسل استفاده می‌کنید، در صورت مفقودی یا سرقت گوشی باید در گام اول خط خود را از طریق نسخه وب ایرانسل من یا تماس با شماره تلفن‌های ۷۰۰ و ۷۰۳۳ از خط ایرانسل  یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ و ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ از سایر خطوط مسدود کنید و ۵ روز منتظر بمانید. سپس باید با استفاده از یک خط ایرانسل دیگر، کد #‌۶۱۰۱* را شماره‌گیری کرده و شماره سریال ۱۵ رقمی کد IMEI (مندرج بر روی کارتن گوشی) را ارسال کنید. چنانچه کد دستگاه با موفقیت ثبت شود، پیامک تایید دریافت می‌کنید و پس از ۴۸ ساعت، نتیجه ردیابی گوشی پیامک خواهد شد که در صورت مثبت بودن نتیجه، می‌توانید از طریق مراجعه به مراجع قضایی، تلفن خود را پیدا کنید.

پیدا کردن گوشی از طریق GPS

GPS یکی از روش‌های کاربردی است که در صورت گم شدن یا سرقت گوشی موبایل، می‌توانید استفاده کرده و تلفن خود را پیدا کنید.  برای ردیابی گوشی از طریق GPS باید پیش از وقوع حادثه، نرم افزار GPS SMS Phone Finder را بر روی گوشی موبایل نصب کنید و از سیم کارت دیگر، عبارتlocate me YOUR_KEY را به خط خود ارسال کنید. عبارت YOUR_KEY در واقع رمزی است که شما می‌توانید با اجرای برنامه GPS برای خود تعیین کنید. در این صورت اطلاعات مکان فعال گوشی در هر زمان به صورت لینک برای شما ارسال خواهد شد. این نکته را در نظر داشته باشید که GPS گوشی باید همواره روشن باشد؛ از این‌رو برای اینکه GPS گوشی توسط سارق خاموش نشود، می‌توانید از برنامه‌های قفل‌ گذاری استفاده کنید.

ردیابی تلفن با استفاده از رجیستری و سامانه همیاب

همیاب ۲۴ یک سامانه ردیابی گوشی است که به ردیابی سیم کارت اپراتورهای مخابرات اقدام می‌کند و اطلاعات موبایل سرقتی را به اصناف سراسر کشور اطلاع رسانی می‌کند تا از خرید و فروش گوشی جلوگیری شود. همچنین این سامانه اطلاع رسانی به کلانتری‌‌ها و بازرسی‌‌های مرزی برای جلوگیری از خروج گوشی از مرزهای کشور یا جستجو در بین کالاهای پیدا شده را انجام می‌دهد. با استفاده از رجیستری گوشی و سامانه همیاب ۲۴ در صورت مثبت شدن نتیجه ردیابی، می‌توانید از طریق مراجع قضایی اقدام کرده و تلفن خود را پیدا کنید؛ بنابراین شما باید ابتدا گوشی خود را در سامانه همیاب ۲۴ ثبت کرده و هزینه ردیابی گوشی و اطلاع ‌رسانی کشوری را پرداخت کنید.

گوشی تلفن برندهای محبوب خود را پیدا کنید: امروزه برندهای مختلفی در زمینه تولید و عرضه تلفن همراه مشغول فعالیت هستند که در این میان برندهایی چون آیفون، سامسونگ و شیائومی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. در این بخش نحوه ردیابی هر یک از این گوشی‌ها را توضیح می‌دهیم:

گوشی آیفون خود را پیدا کنید- ردیابی گوشی همراه

بیشتر بخوانید: هک شدن گوشی، آیا گوشی شما ردیابی می‌شود؟

آموزش پیدا کردن گوشی تلفن آیفون

کمپانی اپل برای پیدا کردن گوشی‌های آیفون از سرویس Find My iPhone استفاده می‌کند که این قابلیت در صورت فعال بودن سرویس و اینترنت عمل می‌کند. کاربران برای فعال سازی سرویس Find My iPhone باید مراحل زیر را طی کنند:

  • رفتن به قسمت تنظیمات یا Settings
  • انتخاب گزینه iCloud
  • وارد کردن اطلاعات حساب اپل یا Apple ID
  • روش کردن سرویس Find My iPhone
  • فعال سازی گزینه Location Services برای اطلاع از مکان دقیق دستگاه (بخش تنظیمات> بخش حریم خصوصی یا Privacy> فعال کردن سرویس مکان)

بنابراین در صورتی‌که گوشی آیفون گم شود یا به سرقت رود، شما می‌توانید از طریق سایت icloud.com  تلفن خود را پیدا کنید. بدین منظور کاربر باید اطلاعات حساب کاربری اپل خود را در سایت وارد کرده و وارد اکانت خود شود. سپس بر روی گزینه Find My iPhone کلیک کرده و با انتخاب گزینه‌‌All Devices، می‌توان کلیه دستگاه‌های متصل به اپل آیدی خود را مشاهده کنید و با انتخاب دستگاه مورد نظر، اطلاعات دستگاه و مکان دقیق آن نمایان خواهد شد. در این صفحه امکان پخش صدا از موبایل یا قفل کردن آن با انتخاب حالت Lost Mode وجود دارد. چنانچه از ردیابی گوشی مورد نظر ناامید شدید، می‌توانید با کلیک بر روی گزینه Erase iPhone، کلیه اطلاعات موجود در دستگاه را حذف کنید. لازم به ذکر است که اگر گوشی آیفون به اینترنت متصل نباشد، اقدامات انجام شده بعد از آنلاین شدن دستگاه اعمال خواهد شد.

گوشی تلفن سامسونگ خود را پیدا کنید

کمپانی سامسونگ راهنمای کاملی برای پاسخ به این سوال که چطور تلفن خود را پیدا کنید، در اختیار کاربران قرار داده است. برای پیدا کردن گوشی‌های سامسونگ در کنار سرویس گوگل، می‌توان از آیتم Find My Mobile استفاده کرد. کاربران باید ابتدا حساب کاربری سامسونگ را فعال داشته باشند و اجازه دسترسی گوگل به مکان را بدهند. برای فعال سازی این سرویس باید مراحل زیر انجام شود:

  • ورود به تنظیمات یاSettings
  • انتخاب گزینه Biometrics and Security
  • ورود به بخش امنیت یاSecurity
  • فعال سازی گزینه تلفن من یا Find My Mobile

گوشی‌های سامسونگ با توجه به مدل و نسخه سیستم عامل، امکان ردیابی مکان تقریبی و مسیر دسترسی به دستگاه گم شده یا سرقتی را برای کاربران فراهم می‌کنند. همچنین افراد با روشن کردن گزینه ارسال آخرین مکان در بخش تنظیمات، می‌توانند آخرین مکان شناخته شده دستگاه را مشاهده کرده و برای پیدا کردن گوشی اقدام کنند. لازم به ذکر است که از طریق دکمه خاموش/ روشن و اپلیکیشن پرداخت گوشی، می‌توان آن را قفل کرد تا کسی نتواند به اطلاعات شخصی داخل گوشی دسترسی پیدا کند. همچنین با گزینه به صدا درآمدن موبایل، گوشی سامسونگ به مدت یک دقیقه با بلندترین صدای ممکن آهنگ پخش خواهد کرد تا کاربران بتوانند از مکان گوشی مطلع شوند.

گوشی شیائومی خود را پیدا کنید- ردیابی گوشی همراه

چگونه گوشی شیائومی خود را پیدا کنید

اگر از کاربران شیائومی هستید باید بدانید که در صورت گم شدن یا سرقت گوشی، چگونه تلفن خود را پیدا کنید؟ شرکت شیائومی برای پیدا کردن گوشی‌های خود، سرویس Find Device یا پیدا کردن دستگاه را در نظر گرفته است که کاربران باید طبق مراحل زیر به فعال سازی این سرویس اقدام کنند:

  • ورود به بخش تنظیمات یا Settings
  • ورود به بخش حساب‌ها Accounts و کلیک بر روی گزینه Mi Account
  • وارد شدن به Mi Cloud از بخش Services
  • فعال سازی گزینه Find Device

پس از فعال کردن سرویس Find Device در گوشی شیائومی، امکان کنترل موبایل از طریق سایت i.mi.com برای کاربران فراهم خواهد شد.

جمع‌بندی ردیابی گوشی همراه

در مطلب فوق سعی کردیم تا بهترین روش‌هایی که در صورت مفقودی یا سرقت، بتوانید تلفن خود را پیدا کنید، توضیح دهیم؛ از این‌رو توصیه می‌کنیم پیش از وقوع حادثه نسبت به فعال سازی قابلیت‌های ردیابی اقدام کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید و بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن، تلفن خود را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: امن‌ ترین گوشی های هوشمند

صبا رامش

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *