گوشی Sureface Duo 2 برای چه افرادی مناسب است؟ معرفی گوشی Sureface Duo 2

 گوشی Sureface Duo 2 برای چه افرادی مناسب است؟ معرفی گوشی Sureface Duo 2

هنگامی که ماکروسافت نسخه اصلی Surface Duo را در سال ۲۰۲۰ منتشر کرد همه چیز در مورد ارائه یک راه حل آسان برای افراد وابسته به زندگی کاری بود. مطمئنا فروش در میانه یک بیماری همه گیر جهانی چیز عجیب و سختی بود، اما گوشی ماکروسافت Sureface Duo 2 درست زمانی اینجاست که به نظر می‌رسد جهان حداقل شروع به بازگشایی کرده است.

گوشی Sureface Duo 2 با اینکه شروع تازه‌ای دارد اما با قیمت نسبتا بالایی عرضه میشود. برای خرید گوشی Sureface Duo 2 1499 دلار ایالات متحده باید پرداخت کنید. که با این قیمت می‌توانید صاحب یک دستگاه موبایل در سطح گوشی های پرچم‌دار و دوربین های بسیار بهتر چه در جلو و چه در پشت گوشی بشوید.

با این حال چشم‎‌گیرترین بخش گوشی ۲ Sureface Duo می‌توان گفت بهبودهای سخت افزاری انجام شده در ماکروسافت است که آن را برای استفاده روزمره مناسب‌تر می‌کند. با این حال هنوز هم زمانی که به دستگاه فشار وارد میکنید باگ‌هایی دارد که به نظر می‌رسد برعکس دفعه قبل مشکل ذاتی دستگاه نباشد و به راحتی با به‌روز‌رسانی سیستم‌عامل برطرف شود.

بیشتر بخوانید: بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A32، از طراحی حسگر اثرانگشت تا باتری آن

گوشی Sureface Duo 2

طراحی گوشی Sureface Duo 2

ماکروسافت سرفیس دوو ۲ از بسیاری جهات یک محصول تمام عیار به نظر می‌رسد. در حالی که این نسخه هم دنباله‌رو نسخه اصلی یعنی Sureface Duo است اما به دلیل اصلاحات اساسی و کلیدی انجام شده روی Sureface Duo 2  آن را بسیار بالاتر و فرا تر از نسخه اصلی قرار داده است.

بر خلاف دستگاه اصلی این نسخه برای حفاظت دستگاه از ضربه با قاب Bumper عرضه نمی‌شود اما این موضوع به دلیل ساخته شدن کناره‌های دستگاه از پلاستیک مقاوم‌تر خیلی حائز اهمیت نیست. یکی از مزیت‌های این دستگاه که می‌تواند باعث جذب مخاطب شود، امکان اتصال سرفیس پن را به صورت مغناطیسی به دستگاه می‌دهد که اگر قصد استفاده از قلم ماکروسافت را دارید احتمالا دست پیدا کردن به این دستگاه برایتان جذاب است.

رنگ جدید Obsidian که اکنون برای بررسی داریم، اولین موضوعی است که به ذهنم می‌رسد. این یک تلفن مشکی است که هنوز از همان پوشش شیشه‌ای بیرونی دستگاه آخر استفاده شده و به راحتی کثیفی یا خراش را نشان نمی‌دهد اما می‌تواند جای اثر انگشت را کمی بیشتر نشان دهد اما این موضوع مشکل بزرگی نیست و یک پاک کردن سریع حل می‎شود.

یکی دیگر از تغییرات آن دوربین گوشی Sureface Duo 2 است. ماکروسافت این بار با یک دوربین سه لنز قدرتمند را راه‌اندازی کرده که باعث برآمدگی بزرگ دوربین در پشت شده است. این دقیقا همان چیزی است که ما در گوشی سامسونگ گلکسی Note 20 Ultra که به عنوان یک دستگاه شخصی استفاده میکنیم به آن عادت کرده‌ایم اما این دو دستگاه یک فرق اساسی داشتند و این بود که گوشی ماکروسافت Sureface Duo 2  از قسمت بالای برآمدگی دوربین باید بسته شود.

این موضوع در ابتدای استفاده از این دستگاه برای ما نگران کننده بود اما پس از چندین بار استفاده و بررسی دقیق تر، این نگرانی برطرف شد. دور دوربین با یک ماده پلاستیکی محکم احاطه شده که لنز های دوربین هنگام بسته شدن دستگاه با پشت سمت چپ دستگاه تماس مستقیم ندارد و بدن شیشه‌ای دستگاه بعد از باز و بسته کردن‌های مکرر در معرض خطر شکستگی قرار نمی‌گیرند.

یکی دیگر از نقاط قوت گوشی ماکروسافت Sureface Duo 2 لولاهایی است که برای باز و بسته کردن دستگاه به‌کار رفته دقیقا مشابه لولاهای به کار رفته در Sureface Duo است که بسیار قوی عمل میکنند و مقاومت کافی را در برابر باز شدن تصادفی، چرخش هنگام کار با دستگاه یا هرچیز دیگری دارند.

طراحی Sureface Duo 2

صفحه نمایش تاشو Sureface Duo 2

کل طراحی این دستگاه حول محور صفحه نمایش خاص آن میچرخد. Sureface Duo 2 از دو نمایشگر ۵٫۸ اینچی ساخته شده که تا ۸٫۳ اینچ کاملا باز می‌شود. هر صفحه نمایش دارای رزولوشن ۱۳۴۴×۱۸۹۹ است که باعث می‌شود وضوح ترکیبی آن ۱۸۹۲×۲۶۸۸ شود. چیزی که باعث برتری نمایشگرها می‌شود این است که هر کدام از آنها دارای نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت هستند.

این دستگاه ۸۷٫۳% از طیف رنگی DCI-P3 را به دست آورده که یک اتفاق چشم‌گیر است و از این جهت بهتر از ماکروسافت سرفیس لپ‌تاپ استودیو، که یک لپ‌تاپ مناسب برای هنرمندان است، عمل کرده. و اما یکی از مشکلات جدی که ممکن است بر روی استفاده از این دستگاه تاثیر بگذارد این است که گاهی اوقات هنگام اجرای یک برنامه سنگین رابط کاربری به مشکل بر میخورد که منجر به سیاه شدن صفحه نمایش می‌شود و مجبور به راه‌اندازی مجدد دستگاه می‌شویم.

برای اجرای برنامه در هر دو صفحه نمایش باید انگشت خود را به سمت بالا و وسط دو نمایشگر بکشید. نکته‌ای که لازم میبینم در اینجا بهش اشاره کنم، بعضی از برنامه‌ها مانند اینستاگرام فقط در یک جهت در دسترس خواهند بود.

صفحه نمایش تاشو

دوربین Sureface Duo 2

ما گوشی سرفیس دوو ۲ را دستگاهی ملزم به داشتن یک دوربین عالی و بی‌نقص نمیدانیم ولی وقتی این مقدار پول نقد را برای یک گوشی پرداخت می‌کنید انتظار دوربین بهتری را دارید. اما باید در نظر گرفت که ماکروسافت پیشرفت‌های بزرگی را در بقیه‌ی موارد انجام داده که اهمیت بیشتری نسبت به دوربین دارند. در این دستگاه دو دوربین وجود دارد، یکی دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین با لنز سه گانه در پشت است که شامل یک لنز واید ۱۲ مگاپیکسلی، یک لنز تله فتو ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی است.

دوربین گوشی Sureface Duo 2

عملکرد و حافظه Sureface Duo 2

این‌بار ماکروسافت چیپست اسنپ دراگون کوالاکوم ۸۸۸ را در نظر گرفته که نسبت به اسنپ دراگون ۸۵۵ پیشرفت قابل توجهی دارد. این‌بار گوشی Sureface Duo2  از رم ۸ گیگابایت به جای ۶ گیگابایت در خود استفاده کرده که این تلاش برای این گوشی با قیمت تعیین شده کافی نیست. از آنجایی که ماکروسافت ۱۲ گیگابایت رم را که اکثر دستگاه‌های پرچم دار این روزها اجرا می‌کنند در نظر نگرفته است، اجرای برنامه‌های سنگین در بالای Discard چیزی است که مارا به خرابی رابط کاربری که قبلا ذکر کردیم سوق داد.

عملکرد و حافظه گوشی

باتری Sureface Duo 2

 ماکروسافت ادعا می‌کند این سرفیس دوو ۲ تا ۱۵٫۵ ساعت پخش ویدیو و ۲۸ ساعت زمان مکالمه، باتری آن دوام دارد، که  قطعا چشمگیر به‌نظر می‌رسد. و به‌هرحال ما آن را مورد برسی قرار دادیم و یک روز کامل و به طور مداوم با آن عکس برداری کردیم و توی وب گشتیم، و کمی با ادعاهای ماکروسافت متفاوت بود. طبق تجربه گوشی ماکروسافت سرفیس دوو ۲ فقط ۱۰ تا ۱۲ ساعت قبل از خاموش شدن دوام میاورد.

باتری گوشی

قیمت ماکروسافت Sureface Duo 2

خرید گوشی سرفیس دوو ۲ امروز با قیمت ۱۴۹۹ دلار/ ۱۳۴۹ پوند/ ۲۳۱۹ دلار استرالیا در دسترس است. شما می‌توانید این گوشی را با پیکربندی استاندارد به همراه چیپست اسنپدراگون ۸۸۸، رم ۸ گیگابایت و فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایت خریداری کنید.

بنابراین  Sureface Duo 2 یک دستگاه گران قیمت است. چیپست بالارده این دستگاه به‌ جای سیلیکون میان رده که در دستگاه جدید وجود داشت این دستگاه را با گوشی‌های اطراف خود رقابتی‌تر می‌کند.

قیمت ماکروسافت Sureface Duo 2

نتیجه گوشی Sureface Duo 2

گوشی Sureface Duo 2 برای افراد حرفه‌ای که زیاد کارهای بیزینسی با موبایل انجام میدهند، افراد علاقه‌مند به ویندوز، افراد وابسته به زندگی کاری و افرادی که با مجموعه برنامه‌های آفیس بسیار کار می‌کنند مناسب است.

خرید انواع گوشی از فروشگاه دی جی لند

فرشاد مرعشیان

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *